Σταθερή ανάπτυξη και εδραίωση στην αγορά
Η Ιταλία, πέραν του όγκου των πωλήσεων της, τραβά τα βλέμματα του κόσμου της μοτοσυκλέτας για τον λόγο του ότι αποτελεί δείκτη και βαρόμετρο για τις υπό διαμόρφωση τάσεις και εξελίξεις στη Γηραιά Ήπειρό και όχι μόνο. Σε αυτή την αγορά λοιπόν η Benelli τη χρονιά που πέρασε “έσκισε” σε πωλήσεις. Ας δούμε αναλυτικά τι έγινε.
Το γεγονός ότι η ιταλική αγορά επηρεάζει τις υπόλοιπες δεν ισχύει στα πάντα, με την έννοια του ότι μπορεί οι Ιταλοί να λατρεύουν τα σκούτερ αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η αγορά της Γερμανίας για παράδειγμα θα γεμίσει ξαφνικά με σκούτερ… αν και τώρα τελευταία και στη Γερμανία αλλάζουν τα πράγματα.
Ωστόσο μιλάμε για μια χώρα στην οποία έχουν γεννηθεί περισσότερες κατασκευάστριες από κάθε άλλο μέρος της Ευρώπης και ίσως τη χώρα με τη μεγαλύτερη μοτοσυκλετιστική κουλτούρα στον κόσμο.
Βάσει λοιπόν του μεγέθους και της ιστορίας της, η ιταλική αγορά έχει μια ξεχωριστή βαρύτητα και ένα από τα ενδιαφέροντα φαινόμενα που συμβαίνουν σε αυτή, είναι η πορεία της Benelli, που βρίσκεται σε συνεχή άνοδο, με μια ορμή που δεν ανακάμπτεται ούτε από τον εξωγενή και απρόβλεπτο παράγοντα της πανδημίας του κορωνοϊού, που γονάτισε πολλές εταιρίες στην γείτονα χώρα.
Για το 2020, η Benelli κατάφερε πωλήσεις 8.110 μονάδων (!), αποσπώντας ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό 8,6% ως μερίδιο από την συνολική πίτα. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι ότι οι πωλήσεις της την περασμένη χρόνια σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 19,3% στην Ιταλία.
Σε μια χώρα δηλαδή που δοκιμάστηκε πολύ από την πανδημία και όπου οι άλλες κατασκευάστριες έβλεπαν σημαντικές μειώσεις στα ποσοστά των πωλήσεων τους, με πιο ενδεικτικές τις περιπτώσεις της Ducati, με -26,5% και της Honda, με -19,3%, μόνο η Benelli κατόρθωσε να έχει θετικό δείκτη και μάλιστα διψήφιο!
Για την ακρίβεια και η Yamaha έκλεισε την χρονιά με + 0,75% στις πωλήσεις της και παρά το ότι είναι και αυτό αξιοθαύμαστο δεδομένων των συνθηκών του 2020, το +19,3 της Benelli, κλέβει αναμφίβολα τις εντυπώσεις.
Δεν πρόκειται επίσης για μια τυχαία αναλαμπή, το ποσοστό αυτό αποτελεί τη συνέχεια μιας συνεχιζόμενης αύξησης των πωλήσεων που έχει ξεκινήσει από το 2015. Συγκεκριμένα και με βάση τα στοιχεία μας, οι πωλήσεις της Benelli στην Ιταλική αγορά έχουν ως εξής:
2015: 443 μονάδες
2016: 1.062 μονάδες
2017: 2.025 μονάδες
2018: 5.067 μονάδες
2019: 6.796 μονάδες
2020: 8.110 μονάδες
«Αιχμή του δόρατος» για την επιτυχία της Benelli στην ιταλική αγορά αποτελεί το δικύλινδρο Adventure TRK 502, που για το 2020, με 3.569 πωλήσεις, έκανε την έκπληξη και αναδείχθηκε best seller όχι μόνο στην κατηγορία του, αλλά στον γενικό πίνακα των ταξινομήσεων!
Την εξαιρετική αυτή θέση του TRK έρχονται να συμπληρώσουν το Benelli BN125, που με 979 πωλήσεις είναι τρίτο στην κατηγορία των 125, το Benelli Lencino 500 στη 10η θέση της πολυπληθούς κατηγορίας «μεσαίου κυβισμού», με 851 πωλήσεις και το Benelli Imperiale 400 με 704 πωλήσεις, στοιχείο εντυπωσιακό για μια classic αναπαραγωγή χωρίς “πάτημα” σε κάποιο ιστορικό μοντέλο.
Θα μπορούσε βέβαια κάποιος να ισχυριστεί ότι οι Ιταλοί αγαπάνε τα Benelli λόγω της καταγωγής της εταιρίας, βάζοντας το συναίσθημα ως κύρια αιτία για το φαινόμενο, αλλά αυτό δεν ισχύει για δύο λόγους.
Πρώτα απ΄όλα, οι Ιταλοί δεν ψωνίζουν με βάση το συναίσθημα και αυτό αποδεικνύεται περίτρανα από το γεγονός ότι εδώ και πολλά χρόνια αναδεικνύουν ως best seller στα σκούτερ εκδόσεις της σειράς SH της γιαπωνέζικης Honda και όχι των ιταλικών Piaggio ή Vespa.
Κατά δεύτερον, άλλη μια έκπληξη, best seller στην κατηγορία των 125 cc στις μοτοσυκλέτες, είναι το Κeeway RFK! Την Keeway δεν την λες ιταλική εταιρία είναι η αλήθεια, αλλά συνδέεται κατά κάποιο τρόπο με την Benelli, καθότι αμφότερες ανήκουν στον κινέζικο όμιλο της Qianjiang (QJ).
Κάπως έτσι φτάνουμε και στο σημαντικότερο στοιχείο που απορρέει από όλο αυτό. Βλέπετε το θέμα δεν είναι ακριβώς το ότι απλά η Benelli πηγαίνει τρένο στην Ιταλία, αλλά το ότι η Benelli είναι μια κινεζική εταιρία που πηγαίνει τρένο στην Ιταλία, μιας και το απαιτητικό ιταλικό κοινό την έχει αποδεχθεί-παραδεχθεί πλήρως.
Βλέποντας τη μεγαλύτερη εικόνα και με βάση αυτά που ειπώθηκαν στην αρχή του άρθρου για το πώς η αγορά της Ιταλίας λειτουργεί ως δείκτης για την υπόλοιπη Ευρώπη, καταλαβαίνουμε ότι η γενικευμένη, εντονότερη διείσδυση των κινεζικών εταιριών στην Γηραιά Ήπειρό είναι θέμα χρόνου.
Στην Ελλάδα, ήδη το έχουμε διαπιστώσει αυτό με τα μοντέλα της Daytona και με το πολύ θετικό ξεκίνημα που έκαναν οι μοτοσυκλέτες της Voge… και έπεται συνέχεια. Οι εποχές όπου οι σινικές κατασκευάστριες παρήγαγαν πολύ φθηνά μοντέλα μικρού κυβισμού, αμφίβολης ποιότητας, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.
Η ανάπτυξη και εξέλιξή τους συντελείται με γεωμετρική πρόοδο και ήδη ετοιμάζονται να δραστηριοποιηθούν και στους κυβισμούς λίγο κάτω από τα 1000 κυβικά εκατοστά, με τα πρώτα δείγματα να κάνουν την εμφάνιση τους στην χρονιά που διανύουμε, κυρίως στις δημοφιλείς στην Ευρώπη κατηγορίες των Adventure και Crossover.
Σταδιακά φαίνεται ότι και ο κόσμος απαγκιστρώνεται από τις προκαταλήψεις του και μελλοντικά πρόκειται να δούμε σημαντικές εξελίξεις στη διάθεση και στο εύρος της γκάμας από τις κινεζικές εταιρίες. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο.