MotorBike.gr

BMW: Διέρρευσαν οι πρώτες εικόνες του τελικού F 450GS

05/08/2025

Με ζάντες αλουμινίου, λιγότερο επιθετική εμφάνιση και πιο “ασφάλτινο” τελικά το BMW F 450GS

Ένα από τα highlights της EICMA του Νοεμβρίου 2024 ήταν όταν η BMW παρουσίασε το Concept F 450 GS, το οποίο περιέγραφε ως «σχεδόν έτοιμο για παραγωγή».

Οι δηλώσεις των ανθρώπων της εταιρίας έδιναν την εντύπωση ότι η τελική έκδοση δεν θα διέφερε ιδιαίτερα από το πρωτότυπο. Από εκείνη τη στιγμή, η προσμονή για το νέο entry-level GS αυξήθηκε κατακόρυφα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Τον Αύγουστο του 2025, οι πρώτες εικόνες από την τελική έκδοση παραγωγής της BMW F 450 GS διέρρευσαν μέσω του σχεδιαστικού της πατέντας.

Με καθρέφτες, φλας και βάση πινακίδας κανονικά τοποθετημένα, η μοτοσυκλέτα δείχνει να έχει ολοκληρωθεί αισθητικά και λειτουργικά. Αυτή είναι, λοιπόν, η οριστική μορφή της F 450 GS.

Ήδη από τον Μάιο του 2025 είχαν κυκλοφορήσει κατασκοπικές φωτογραφίες ενός πρωτοτύπου που δοκιμαζόταν στα πέριξ του Μονάχου.

Παρά το καμουφλάζ, τότε είχε φανεί πως οι διαφορές με το concept ήταν τελικά μεγαλύτερες απ’ ό,τι είχε αφήσει να εννοηθεί η BMW – και ίσως από όσο θα ήλπιζαν οι φίλοι της σειράς GS.

Σημαντική διαφοροποίηση εντοπίζεται στους τροχούς. Εκεί όπου το concept φορούσε tubeless ακτινωτούς τροχούς, το πρωτότυπο δοκιμών χρησιμοποιούσε απλές χυτές ζάντες αλουμινίου – και το ίδιο φαίνεται και στα σχέδια της πατέντας.

Η πληροφορία που υπάρχει είναι ότι οι ακτινωτοί τροχοί πιθανόν να προσφέρονται προαιρετικά, σαν έξτρα εξοπλισμός.

Το φρέναρισμα δεν φαίνεται να διαφέρει από το πρωτότυπο: ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό, με σύστημα ABS που έχει λειτουργία Cornering.

Άγνωστο παραμένει αν οι δαγκάνες είναι της Brembo ή της πιο οικονομικής θυγατρικής της, Bybre, με έδρα την Ινδία.

Ο σκελετός βασίζεται επίσης στη λογική του concept, δηλαδή σε ατσάλινο χωροδικτύωμα με βιδωτό υποπλαίσιο, αλουμινένιο ψαλίδι και κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ, ενώ μπροστά συναντάμε ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι.

Δεν έχει διευκρινιστεί ποια μέρη τελικά θα διατηρηθούν αυτούσια και σε ποιον βαθμό θα προσφέρουν ρυθμίσεις.

Στο πίσω μέρος εντοπίζονται οι συνηθισμένες “παραχωρήσεις” της έκδοσης παραγωγής: λιγότερο σπορ αισθητική, περισσότερη έμφαση στην άνεση συνεπιβάτη και τη δυνατότητα τοποθέτησης αποσκευών.

Αυτό φαίνεται και από την εξάτμιση, της οποίας το τελικό χαμηλώνει για να χωρέσουν οι σχάρες των πλαϊνών βαλιτσών.

Ο κινητήρας, απ’ ό,τι δείχνουν τα στοιχεία, παραμένει όπως τον γνωρίζαμε από την παρουσίαση του concept: υδρόψυκτος δικύλινδρος εν σειρά, με μέγιστη απόδοση 48 ίππων, ακριβώς στο όριο της ευρωπαϊκής κατηγορίας διπλώματος A2.

Η χωρητικότητα είναι 420 cc, αν και για εμπορικούς λόγους το μοντέλο φέρει τον τίτλο «450».

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η νέα δικύλινδρη μονάδα θα επιτρέπει τελική ταχύτητα κοντά στα 170 χλμ./ώρα, ενώ το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας, με γεμάτο το ντεπόζιτο των 14 λίτρων, φτάνει τα 178 κιλά – ελάχιστα πάνω από το κατώτατο επιτρεπόμενο όριο για τα 48 ίππων (175 κιλά).

Από πλευράς εξοπλισμού, σύμφωνα με τις φωτογραφίες, περιλαμβάνεται TFT οθόνη 6,5 ιντσών με συνδεσιμότητα, χούφτες και ρυθμιζόμενες μανέτες.

Φημολογείται επίσης ότι θα διατίθεται και με σύστημα αυτόματης αλλαγής ταχυτήτων ASA ως έξτρα.

Η επίσημη παρουσίαση της τελικής έκδοσης του BMW F 450GS, μαζί με πιθανές παραλλαγές του μοντέλου, έχει προγραμματιστεί για την επερχόμενη EICMA του Νοεμβρίου 2025, ενώ η εμπορική διάθεση προβλέπεται για την άνοιξη του 2026.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!