MotorBike.gr

BSA Gold Star 650: Mετά την Ευρώπη, έτοιμη και για την ινδική αγορά

12/08/2024

Με στυλ “Old School” και μεγάλους αντιπάλους

Μετά την Ευρώπη θα γίνει η επίσημη παρουσίαση της κλασικής BSA Gold Star 650 και στην πατρίδα της, την Ινδία, σαν αντίμετρο στη μεγάλη επιτυχία της Royal Enfield στην τοπική και τις ξένες αγορές

Η ιστορία της Royal Enfield αλλά και της BSA είναι ίσως ένα μικρό παράδειγμα του πόσο σημαντική  είναι η Ινδία στον κόσμο της μοτοσυκλέτας.

Γιατί πέρα από την εμφανή «κινεζική εισβολή» που βιώνουμε, παρακολουθούμε παράλληλα και τη σταδιακή διείσδυση των ινδικών εμπορικών σημάτων στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Η επιθετική πολιτική της Royal Enfield, που πλέον βγάζει μοντέλα στη σειρά, και πετυχαίνει καλές πωλήσεις, είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου: ο ινδικός κολοσσός TVS (που φτιάχνει τα BMW G310) μόλις εισήλθε απευθείας στην αγορά της Ιταλίας, ενώ τα νέα Triumph 400 που κατασκευάζονται από την ινδική εταιρία Bajaj τα πηγαίνουν περίφημα στην αγορά.

Παρότι κάποιος μπορεί να θεωρήσει πως η Ινδία είναι μια “απομακρυσμένη” αγορά, να πούμε πως οι δεσμοί της με την Ευρώπη είναι σταθεροί και ισχυροί.

Από την άλλη, πολλοί Ινδοί κατασκευαστές έχουν ευρωπαϊκές μάρκες στα χαρτοφυλάκιά τους, σε διάφορες μορφές … και από μια εγγλέζικη θρυλική εταιρία ο καθένας τους! (η εκδίκηση των βρετανικών αποικιών, θα μπορούσαμε να πούμε).

Για παράδειγμα, η TVS έκανε μια δυνατή επένδυση στη Norton, η Bajaj έχει τη διάσημη Vincent στην κατοχή της και το 2016 ο τεράστιος όμιλος Mahindra εξαγόρασε την BSA μέσω της θυγατρικής της Classic Legend Limited, με στόχο την παραγωγή μοτοσυκλετών.

Αυτά τουλάχιστον για αρχή, αφού η Mahindra ήθελε να πουλάει τις BSA σε “ώριμες” αγορές, αποκλείοντας έτσι την Ινδία (!), για την οποία κατασκευάζει και προορίζει τις μοτοσυκλέτες με το σήμα της, γνωστής και ιστορικής για την Ινδία, Yezdi.

TVS Apache RR 310

Λίγα χρόνια αργότερα, η Gold Star 650, την οποία περιμέναμε το 2023, έφτασε στην Ευρώπη το 2024. Η εμπορική προσέγγιση και η διανομή άρχισε να σταθεροποιείται στις δυο-τρεις κομβικές ευρωπαϊκές αγορές που έγινε η αρχή, ενώ η Gold Star 650 σε λίγες μέρες θα αρχίσει να πωλείται και στην Ινδία.

Τώρα, με δεδομένο πως η BSA θα έχει να ανταγωνιστεί τις  εξίσου κλασικής εμφάνισης μοτοσυκλέτες, όπως το Royal Enfield Shotgun 650 και το Super Meteor 650, ερευνά διεξοδικά την παρουσίαση κι άλλων μοντέλων/εκδόσεων πάνω στην ίδια βάση της Gold Star, για να αντιμετωπίσει καλύτερα την αντίπαλο Royal Enfield.

Το τελευταίο βέβαια ισχύει και για την Ευρώπη ή μάλλον κυρίως για την Ευρώπη προς το παρόν, αφού η ινδική αγορά δεν προτιμά αυτούς τους κυβισμούς.

Για να πάρουμε μια ιδέα, τον Ιούνιο του 2024 πουλήθηκαν στην Ινδία περίπου 73.500 “μόλις” μοτοσυκλέτες στην κατηγορία των κυβισμών 350/400 cc, ενώ τον Μάιο του 2024 οι πωλήσεις άνω των 500 cc ήταν λίγο πάνω από 4.000 μονάδες!

Γράψαμε “μόλις” παραπάνω, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η αχανής ινδική αγορά απορροφά πολλά εκατομμύρια σκούτερ και μικρές μοτοσυκλέτες κάθε χρόνο.

Για τι νούμερα μιλάμε; Ε, υπολογίστε κοντά στα 18 με 20.000.000 κομμάτια…

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!