MotorBike.gr

Ducati: Πτώση πωλήσεων παγκοσμίως και το 2024

21/03/2025

Οι πωλήσεις ήταν μειωμένες… αλλά η κερδοφορία ικανοποιητική

Μια απόδειξη πως όποιος κερδίζει στις πίστες, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι επικρατεί και στην αγορά και τις πωλήσεις, ήταν το έτος 2024 για την Ducati. Η εταιρία ταξινόμησε 54.495 μοτοσυκλέτες, 3.700 λιγότερες από το 2023, με πτώση πωλήσεων για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

Μπορεί η Ducati να κυριαρχεί στις πίστες των MotoGP (και των Superbike σε μεγάλο βαθμό), αλλά αυτό δεν σημαίνει (όπως λανθασμένα ισχυρίζονται πάμπολλες φορές άνθρωποι και δημοσιογράφοι γύρω από τους αγώνες, για ευνόητους λόγους) ότι κάνει το ίδιο και στον εμπορικό στίβο, ο οποίος ενίοτε είναι δυσκολότερος των αγώνων ακόμα και του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος!

Η Ducati μόλις παρουσίασε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το 2024. Ενώ σημειώθηκε πτώση σε όλα τα επίπεδα και μείωση πωλήσεων για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ο κατασκευαστής με έδρα τη Μπολόνια κατάφερε να αντέξει τα σκαμπανεβάσματα της αγοράς και να διατηρήσει υψηλό επίπεδο κερδοφορίας, καθώς και να ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ σε τζίρο για τρίτη συνεχή χρονιά.

 

 

Η μάρκα Borgo Panigale έφτασε σε αυτό το συμβολικό ορόσημο στο τέλος του οικονομικού έτους 2022, πουλώντας 61.562 μοτοσυκλέτες, δημιουργώντας κύκλο εργασιών 1,089 δισεκατομμυρίων ευρώ, 109 εκατομμύρια ευρώ σε κέρδη – φτάνοντας το 10% της κερδοφορίας.

Το 2023, ο τζίρος (1,065 δισ. ευρώ) είχε μειωθεί, όπως και ο αριθμός των ταξινομήσεων (58.224 μονάδες), αλλά ο κατασκευαστής είχε καταφέρει να αυξήσει τα καθαρά κέρδη του κατά 112 εκατ. ευρώ και η κερδοφορία να αγγίζει το 10,5%.

 

 

Το οικονομικό έτος 2024 ήταν πιο περίπλοκο, αφού η ιταλική μάρκα είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται ξανά, με 54.495 μοτοσυκλέτες ταξινομημένες παγκοσμίως, ή 3.729 λιγότερες σε διάστημα ενός έτους.

Λογικά και ο τζίρος έχει μειωθεί, αλλά εξακολουθεί να φτάνει το ένα δισ. (1,003 δισ.) ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη επηρεάστηκαν ελαφρά από αυτή την πτώση, με 91 εκατ. ευρώ και παρότι η κερδοφορία μειώθηκε,  παρέμεινε στο 9,1%.

 

 

Claudio Domenicali, Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati:

Το 2024 τελειώνει με ένα θετικό ισοζύγιο που, παρά το δύσκολο ανταγωνιστικό περιβάλλον, επιβεβαιώνει τη σταθερότητα και την κερδοφορία μας ως σημείο αναφοράς στην αγορά των δικύκλων. Επωφελούμαστε από μια σταθερή οικονομική βάση που μας επιτρέπει να επενδύουμε συνεχώς και σημαντικά στην έρευνα και εξέλιξη, την καινοτομία και τον ανταγωνισμό, ενώ συνεχίζουμε να ενισχύουμε τη μοναδικότητα και το κύρος της γκάμας των προϊόντων μας και να διασφαλίζουμε τα υψηλά πρότυπα ποιότητας και εξυπηρέτησης που χαρακτηρίζουν ένα προϊόν αριστείας”.

Το 2025, η Ducati θα βασιστεί κυρίως στον νέο της κινητήρα V2 890, αλλά και τον μονοκύλινδρο 698, τον οποίο πολλοί Ducatisti ονειρεύονται να δουν πάνω σε μια crossover adventure μοτοσυκλέτα, κάτι που θα τόνωνε τις πωλήσεις της εταιρίας.

Βασικό πρόβλημα, σύμφωνα με τους γνώστες της αγοράς , είναι, πρώτον, ότι η Ducati δεν έχει στη γκάμα της  οικονομικά προσιτές μοτοσυκλέτες (πέραν των ιδιαίτερων, ρετρό Scrambler – μειωμένης ζήτησης λόγω κατηγορίας) και δεύτερον ότι δεν καλύπτει την κατηγορία μέσου κυβισμού (500-700) με έναν δικύλινδρο κινητήρα.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!