MotorBike.gr

EICMA 2025: Tο μέλλον έρχεται από την Ασία!

03/11/2025

Η μεγάλη επίθεση Κινέζων και Ινδών, και τα προβλήματα της Ευρώπης είναι γεγονός

Η Κίνα και η Ινδία ηγούνται της επανάστασης στο χώρο των δύο τροχών – την ίδια στιγμή  που η Ευρώπη μιλάει για κρίση και επιβράδυνση, οι κατασκευαστές της Ανατολής επενδύουν και αναπτύσσονται ταχύτατα

Αμέσως μετά από τις τεράστιες εκθέσεις της Κίνας, οι δύο τροχοί ετοιμάζονται για τον ευρωπαϊκό γύρο, το μεγαλύτερο ετήσιο ευρωπαϊκό σαλόνι της EICMA του Μιλάνου, και το μήνυμα είναι σαφές: η καινοτομία και το βάρος της κατασκευής των μοτοσυκλετών έχει μετατοπιστεί. Έχει μεταναστεύσει στα Ανατολικά.

Ανώτατοι οικονομικοί θεσμοί επαναλαμβάνουν ότι τα πράγματα δεν πάνε καλά στην Ευρώπη. Για τη βιομηχανία, για την οικολογική μετάβαση, για τις νέες τεχνολογίες. Αυτά δηλαδή που είναι ανύπαρκτα στην οπισθοδρομική Ελλάδα και ούτε να τα φανταστούμε μπορούμε, πόσο δε μάλλον να τα υπηρετήσουμε.

Ο Ρατζίβ Μπατζάτζ, Διευθύνων Σύμβουλος του ινδικού ομίλου Bajaj που σώζει την KTM από την οικονομική και βιομηχανική της καταστροφή, ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει μέλλον για κερδοφόρα παραγωγή μοτοσυκλετών στην Ευρώπη. Απλά και ξεκάθαρα.

Εδώ σημειώστε ότι το κόστος κατασκευής πολλών ευρωπαϊκών μοντέλων έχει διατηρηθεί εδώ και καιρό χαμηλό, χάρη στους ασιατικούς προμηθευτές.

Στην πραγματικότητα, μερικές φορές οι ισολογισμοί εξισορροπούνται ακριβώς χάρη στις πωλήσεις και την παραγωγή που γίνεται στην Κίνα κυρίως, στην οποία Κίνα σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές (εκατοντάδες κωδικοί εξαρτημάτων και ανταλλακτικών Made in China, ακόμα και σε premium “ευρωπαϊκές” κατασκευές) οφείλουν ευγνωμοσύνη στη χώρα της Άπω Ανατολής.

Είναι λοιπόν η έκθεση EICMA μια μικρότερη έκδοση της τεράστιας κινεζικής έκθεσης CIMA, που έγινε νωρίτερα μέσα στη χρονιά;

Πολύς κόσμος ανυπομονεί να δει από κοντά τα νέα προϊόντα από την Ασία, πάνω στα οποία πολλοί Ευρωπαίοι τεχνικοί, μηχανικοί, μηχανολόγοι και σχεδιαστές εργάζονται επίσης, αφού, χάρη στους Ασιάτες και Ινδούς κατασκευαστές, μπορούν να αξιοποιήσουν την εμπειρία και τη δημιουργικότητά τους.

Κρίνοντας από τα νέα προϊόντα που παρουσιάστηκαν στην έκθεση της CIMA τον Σεπτέμβριο – την πιο σημαντική έκθεση της Κίνας, όπου για άλλη μια φορά υπήρξε μια μεγάλη επίδειξη σχεδίων, κινητήρων και μοντέλων – έχει και η EICMA τη δυνατότητα να είναι ενδιαφέρουσα… αλλά όχι σαν τη CIMA.

Θα ξέρουμε μέσα στις επόμενες κιόλας ημέρες.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!