Με βάση την Mugen Shinden, την ηλεκτρική μοτοσυκλέτα που κέρδισε 7 φορές στην κατηγορία της στο Isle of Man TT
Η Honda έχει εδώ και πολύ καιρό διακηρύξει τον στόχο της να μπει δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση, θέλοντας να λανσάρει 30 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030.
Ήδη κάποια από αυτά έχουν κυκλοφορήσει, αλλά μέχρι τώρα έχουμε δει μόνο σκούτερ ή μικρές ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.
Όλα όμως δείχνουν τώρα ότι η Honda ετοιμάζει κάτι πολύ πιο μεγάλο.
Φήμες και πατέντες που είδαν το φως της δημοσιότητας φαίνεται να αποκαλύπτουν ένα από τα πιο φιλόδοξα πρότζεκτ της Honda μέχρι σήμερα: μια ηλεκτρική Fireblade.
Αν αυτό επιβεβαιωθεί, θα πρόκειται για μια επανάσταση στον χώρο των ηλεκτρικών superbike και μια επιστροφή της ιαπωνικής εταιρίας σε γνώριμα, αλλά εξελιγμένα, μονοπάτια.
Τις τελευταίες εβδομάδες, η Honda έχει καταθέσει σειρά από πατέντες στο Ιαπωνικό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών (JPO), αρχικά για μια νέα CB1000R με το σύστημα E-Clutch, που αφήνει περιθώρια για να δούμε και την CB1000 Hornet με ανάλογη τεχνολογία στο μέλλον.
Παράλληλα, πατέντες για ένα μικρότερης χωρητικότητας ηλεκτρικό μοντέλο, βασισμένο στο Honda Shine που κυκλοφορεί στην Ινδία, ήταν το επόμενο βήμα της Honda στην ηλεκτροκίνηση, αν και παραμένει στα “μικρά κυβικά” και στις ασιατικές αγορές.
Ωστόσο, η περίπτωση της Fireblade ξεχωρίζει. Και ξεχωρίζει πολύ.
Οι νεότερες πατέντες που διέρρευσαν θυμίζουν έντονα την αγωνιστική ηλεκτρική μοτοσυκλέτα Shinden της Mugen, ένα πρότζεκτ το οποίο είχε υποστηρίξει η Honda στον αγώνα TT Zero του Isle of Man (κατηγορία στο ιστορικό TT της νήσου Man με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες).
Από το 2014 έως το 2019, η Mugen κατέκτησε έξι συνεχόμενες νίκες πριν διακοπεί η κατηγορία, και η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε μέσα από αυτούς τους αγώνες φαίνεται να επιστρέφει με εντυπωσιακό τρόπο.
Οι ομοιότητες με τη Shinden είναι εμφανείς, με βασικότερο κοινό σημείο την τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας.
Αυτή η επιλογή απελευθερώνει χώρο στο πλαίσιο για τις μπαταρίες και την ηλεκτρονική μονάδα, επιτρέποντας παράλληλα μεγαλύτερο ψαλίδι και μικρότερο μεταξόνιο – στοιχεία που είδαμε στην τελευταία εκδοχή της αγωνιστικής Shinden.
Η Honda, όμως, δεν αρκείται στην απλή αντιγραφή. Πάντα με τη δική της λογική, προχωρά σε πιο ολοκληρωμένη και «καθαρή» προσέγγιση.
Το νέο σχέδιο παρουσιάζει μια πατέντα που ενσωματώνει μοτέρ, ψαλίδι και πίσω ανάρτηση σε ένα και μόνο σύνολο, το οποίο μπορεί να προσαρμοστεί αρθρωτά σε διαφορετικά πλαίσια.
Η ανάρτηση τοποθετείται κεντρικά, ακριβώς πάνω από τον κινητήρα, και συνδέεται με το ψαλίδι.
Με αυτόν τον τρόπο, η Honda δείχνει πως προετοιμάζει το έδαφος για ευρύτερη χρήση της ίδιας τεχνολογίας και σε άλλες μοτοσυκλέτες.
Αν το σχέδιο αυτό φτάσει στην παραγωγή, τότε δεν μιλάμε απλώς για μια ηλεκτρική superbike, αλλά για την πρώτη σοβαρή ιαπωνική απάντηση στον ηλεκτρικό τομέα υψηλών επιδόσεων – και αυτή έρχεται από τη Honda.