Νέες πατέντες προς κατοχύρωση
Τον Αύγουστο του 2020, είχαν δημοσιευθεί οι πρώτες πατέντες μιας μοτοσυκλέτας της Honda που έμοιαζε πολύ με το CB125R, έχοντας όμως μια πολύ σημαντική διαφορά. Αντί για κινητήρα εσωτερικής καύσης, υπήρχε ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρίες. Τώρα, σχεδόν μισό χρόνο μετά, η Honda επιστρέφει με νέα σχέδια του μοντέλου αυτού, αναζωπυρώνοντας τα σενάρια για την πρώτη ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα παραγωγής του Big–H.
Αποτελούν όμως τα σχέδια και η κατοχύρωση πατεντών, αποδεικτικά στοιχεία για την παραγωγή ενός μοντέλου; Όχι φυσικά, αν και στην προκειμένη περίπτωση ορισμένα στοιχεία συνηγορούν προς την άποψη ότι το συγκεκριμένο μοντέλο έχει πολλές πιθανότητες να παρουσιαστεί.
Η ηλεκτροκίνηση στις μοτοσυκλέτες ως ιδέα δεν αποτελεί κάτι νέο, ωστόσο για πολλά χρόνια οι μεγάλοι κατασκευαστές αρκούνταν στην αποκάλυψη φουτουριστικών concept, τα οποία έμοιαζαν να έχουν ξεπηδήσει από κάποια ταινία επιστημονικής φαντασίας.
Ωραία και εντυπωσιακά ως εκθέματα που περιφέρονται στις ανά τον κόσμο εκθέσεις, αλλά με μηδενικές πιθανότητες παραγωγής.
Εδώ, ωστόσο, έχουμε κάτι διαφορετικό, που πιθανόν να αντικατοπτρίζει και την φιλοσοφία της Honda σε ό,τι αφορά στην ηλεκτροκίνηση.
Αντί λοιπόν να εξελίξει και να σχεδιάσει από λευκό χαρτί e-μοντέλα, ουσιαστικά χρησιμοποιεί ως φορείς τα υπάρχοντα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, προσαρμόζοντάς τα σε μια νέα ηλεκτροκίνητη φύση.
Το έχουμε δει στην πράξη με τα PCX Electric και PCX Hybrid, που μοιράζονται σχεδίαση, πλαίσιο και περιφερειακά με τα συμβατικά PCX, τώρα το βλέπουμε να εφαρμόζεται ως πρακτική και στις μοτοσυκλέτες.
Από τα πρώτα σχέδια του Αυγούστου του 2020, η μοτοσυκλέτα φορέας του ηλεκτρικού μοτέρ, των μπαταριών και όλων των επί μέρους στοιχείων που απαιτούνταν, ήταν ένα CB125R, με την Honda να τα προσαρμόζει όλα αυτά με μαεστρία, χρησιμοποιώντας κάθε διαθέσιμο χώρο, χωρίς πολλές αλλαγές.
Η μονάδα του ηλεκτρικού μοτέρ για παράδειγμα, σχεδιάστηκε ώστε να έχει ένα αρκετά λεπτό προφίλ και ακριβώς τις ίδιες βάσεις με αυτές του μονοκύλινδρου κινητήρα των 125 cc, οπότε η προσαρμογή της στο πλαίσιο αποτέλεσε μια πολύ εύκολη υπόθεση.
Ακόμα και η θέση του μπροστινού γραναζιού της μετάδοσης είναι η ίδια, ενώ χωροταξικά, το σύστημα ψύξης έχει την ίδια διάταξη, με τη διαφορά ότι το ηλεκτροκίνητο είναι ελαιόψυκτο.
Η μπαταρία τοποθετείται κάτω από του “ρεζερβουάρ”, το οποίο στην προκειμένη περίπτωση παίζει τον ρόλο του καλύμματος, και εκτείνεται ως ορθογώνιο παραλληλόγραμμο χαμηλά, κάτω από τις δοκούς του πλαισίου.
Αυτή είναι μια από τις διατάξεις που έχει παρουσιάσει η Honda, ενώ υπάρχει και ένα σχέδιο που απεικονίζει μια παραλλαγή με δύο μπαταρίες, μια κάτω από το “ρεζερβουάρ” και μια κάτω από την σέλα.
Σε κάθε περίπτωση, κοινός παρανομαστής είναι η ύπαρξη μιας μπαταρίας κάτω από το μεγάλο χώρο που ελευθερώνεται, στο ρεζερβουάρ, και τα νέα σχέδια της Honda δείχνουν άλλη μια ευφυή χρήση των στοιχείων του συμβατικού CB125R στην ηλεκτροκίνητη έκδοση.
Συγκεκριμένα, οι αεραγωγοί που στη συμβατική έκδοση οδηγούν το ρεύμα του αέρα στο φιλτροκούτι, στο ηλεκτροκίνητο χρησιμοποιούνται για την κυκλοφορία του αέρα γύρω από την μπαταρία, με σκοπό την ψύξη της.
Αυτό είναι και το στοιχείο που παρουσιάζουν τα νέα σχέδια. Σίγουρα, δεν αποτελεί και καμία τεχνολογική επανάσταση, αλλά ποια περίπτωση θα λέγατε ότι έχει μεγαλύτερη πιθανότητα παραγωγής;
Το συγκεκριμένο μοντέλο ή κάποιο απίστευτα φουτουριστικό concept με joystick για τιμόνι και ηλεκτρικά μοτέρ στην περιφέρεια hubless τροχών με ελαστικά οργανικής αναγόμωσης;