MotorBike.gr

Honda CT 125: “Παραθυράκι” εισαγωγής στην Ευρώπη μέσω Ολλανδίας

07/07/2025

Ένας Ολλανδός αντιπρόσωπος προσφέρει την νόμιμη εισαγωγή του Honda CT 125 στην Ευρώπη, μέσω μιας περίπλοκης διαδικασίας

Η Honda παρουσίασε το CT 125 Hunter Cub στις ασιατικές αγορές το 2020, βασισμένο στην αρχιτεκτονική του γνωστού Super Cub, αλλά με σαφείς αναφορές σε στυλ scrambler και προσανατολισμό που θα επέτρεπε και την Off-Road χρήση (με κάποια όρια φυσικά).  

Πρόκειται ουσιαστικά για ένα “παπί” περιπέτειας, με πιο ρετρό και περιπετειώδη αισθητική, που φιλοδοξεί να συνεχίσει την παράδοση των θρυλικών CT των προηγούμενων δεκαετιών. Παρόλο που δεν έχει κυκλοφορήσει επίσημα στην Ευρώπη, ένας αντιπρόσωπος στην Ολλανδία δίνει τη δυνατότητα στους Ευρωπαίους να το αποκτήσουν νόμιμα. 

 

Το CT 125 διατηρεί κοινά στοιχεία με το Super Cub C125, αλλά διαφοροποιείται στο πλαίσιο και στα περιφερειακά για να ανταποκριθεί καλύτερα σε εκτός δρόμου καταστάσεις.  

Η μπροστινή ανάρτηση με τηλεσκοπικό πιρούνι έχει διαδρομή 109 mm – από τα 89 mm του Super Cub – και οι ακτινωτοί τροχοί φορούν φαρδύτερα και πιο “τρακτερωτά” ελαστικά για πρόσφυση σε χωμάτινες επιφάνειες.  

 

Η εξάτμιση είναι υπερυψωμένη και διατρέχει την δεξιά πλευρά, ακριβώς κάτω από τη σέλα. Πίσω από τη σέλα υπάρχει μια μεγάλη σχάρα αποσκευών, ενώ στην ιαπωνική έκδοση το μοντέλο διαθέτει και μαρσπιέ συνεπιβάτη, δίνοντας τη δυνατότητα προσθήκης και της αντίστοιχης σέλας. 

Ο κινητήρας είναι ο γνώριμος μονοκύλινδρος τετράχρονος 125cc της Honda, με τετρατάχυτο ημιαυτόματο κιβώτιο, αλλά με διαφορετική εισαγωγή αέρα.  

 

Η εισαγωγή αυτή είναι τοποθετημένη ψηλότερα, στην αριστερή πλευρά κάτω από τη σχάρα, και έχει στόχο όχι την αύξηση της ισχύος, αλλά την ενίσχυση της ροπής στις χαμηλές στροφές. Σύμφωνα με τη Honda, η απόδοση είναι 8,7 ίπποι στις 7.000 rpm και 11 Nm ροπής στις 4.500 rpm. 

Σε αντίθεση με τo Super Cub, το Honda CT 125 φέρει ηλεκτρική μίζα και μανιβέλα, ενώ το ντεπόζιτο είναι μεγαλύτερο, με χωρητικότητα 5,3 λίτρα έναντι 3,8 λίτρων.  

 

Το πίσω φτερό έχει μικρύνει, το καπάκι της αλυσίδας έχει καταργηθεί, και το βάρος με άδειο το ντεπόζιτο φτάνει τα 120 κιλά, περίπου δέκα περισσότερα από το C125. 

Το SmartKey σύστημα του Super Cub δεν υπάρχει εδώ· αντ’ αυτού χρησιμοποιείται παραδοσιακό κλειδί, το οποίο ξεκλειδώνει και τη σέλα για πρόσβαση στην τάπα του ντεπόζιτου. 

 

Η σχεδίαση είναι πιο λιτή και ρετρό: απουσιάζουν τα πλαστικά φέρινγκ του Super Cub, το φτερό είναι μικρότερο και ο στρογγυλός LED προβολέας έχει ματ μαύρο πλαίσιο.  

Η απόσταση από το έδαφος είναι 165 mm, και το τιμόνι είναι ψηλό, τύπου scrambler.  

Στα φρένα έχει προστεθεί δισκόφρενο πίσω (αντί για το ταμπούρο που υπάρχει στο Super Cub), και το ABS είναι στάνταρ, αλλά μόνο στον μπροστινό τροχό, όπως και στο αδελφό μοντέλο. 

Παρότι η CT 125 δεν προσφέρεται επίσημα στην Ευρώπη μέχρι και τον Ιούλιο του 2025, υπάρχει ένας τρόπος να την αποκτήσει κανείς νόμιμα.  

 

 

Ο Ολλανδός αντιπρόσωπος Fourstrokebarn στην Ουτρέχτη την προσφέρει με ευρωπαϊκά έγγραφα και προδιαγραφές Euro 5, μέσω μιας σύνθετης διαδικασίας ταξινόμησης.  

Το κόστος, όμως, είναι ανάλογο της σπανιότητας (και της πιο σύνθετης διαδικασίας): ένα “ελαφρώς μεταχειρισμένο Honda CT 125” κοστίζει 5.950 ευρώ. Το μοντέλο προσφέρεται σε κόκκινο, καφέ και πράσινο χρώμα. 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!