MotorBike.gr

Honda Monkey: Μεταμφιεσμένο σε Katana 1135R

16/09/2025

Πολλά κιτ αλλά και πολλή προσωπική δουλειά μεταμόρφωσαν ένα Honda Monkey σε Suzuki Katana 1135R

Οι “μεταμορφώσεις” που υφίσταται το Honda Monkey στην Ιαπωνία δείχνουν κάθε φορά ότι η φαντασία και η δημιουργικότητα δεν έχουν όρια.

Από off-road εκδόσεις που θυμίζουν μικρά μοτοκρός, μέχρι custom πειράματα που φτάνουν σε εντελώς απρόσμενα αποτελέσματα, το Monkey της Honda αποδεικνύεται ιδανικός καμβάς για τέτοιου είδους παρεμβάσεις.

Αυτή τη φορά, μια ομάδα με επικεφαλής τον Norimaki αποφάσισε να το φέρει όσο πιο κοντά γίνεται σε μια μοτοσυκλέτα-θρύλο: τη Suzuki Katana.

Όχι όμως οποιαδήποτε Katana, αλλά την ειδική και εξαιρετικά σπάνια Yoshimura Katana 1135R, που είχε παρουσιαστεί το 2001 σε μόλις πέντε κομμάτια.

Η βάση είναι φυσικά το Monkey με τις μικρές 10ιντσες ζάντες του, ωστόσο η δουλειά που έχει γίνει ξεπερνάει κατά πολύ την απλή αισθητική μίμηση.

Το πλαίσιο είναι Over Racing OV-25, ενώ το φέρινγκ που παραπέμπει στο αυθεντικό Katana βασίζεται σε κιτ της JetStream.

Το κιτ αυτό δεν ήταν εξαρχής σχεδιασμένο για τις διαστάσεις του Monkey και θα φάνταζε δυσανάλογο, γι’ αυτό οι Ιάπωνες αποφάσισαν να το κόψουν ώστε να ταιριάζει πάνω στο μοντέλο της Honda.

Το αποτέλεσμα δείχνει ιδιαίτερα επιτυχημένο και καταφέρνει να δώσει στο μικρό Honda την όψη μιας μινιατούρας Katana με σωστές αναλογίες.

Στο πίσω μέρος, οι επεμβάσεις συνεχίζονται με την τροποποίηση της ουράς και την τοποθέτηση μακριάς σέλας, όπως στην Katana 1135R.

Η ανάρτηση πίσω πιθανότατα θα αντικατασταθεί από μονάδα Öhlins, ενώ μπροστά συναντάμε πιρούνι NSR Mini Racing με φινίρισμα τιτανίου.

Το τιμόνι είναι χαμηλό, σε σπορ στυλ, ενώ ο πίνακας οργάνων (κιτ της SP Takegawa) έχει μπει σε αλουμινένιο πλαίσιο, δίνοντας έντονο αγωνιστικό χαρακτήρα.

Τα φρένα έχουν αναβαθμιστεί με τετραπίστονη δαγκάνα Brembo μπροστά, ενώ οι ζάντες προέρχονται από τη συνεργασία OVER Racing και GALE SPEED.

Ο κινητήρας φυσικά δεν έχει μείνει ανέγγιχτος.

Οι Ιάπωνες έχουν προχωρήσει σε αλλαγές με καπάκια Takegawa, κλασική DOHC Big Bore κυλινδροκεφαλή της SP Takegawa, κιτ κιβωτίου πέντε σχέσεων TAF Super Street, αλλά και ξηρό συμπλέκτη Takegawa.

Η τροφοδοσία γίνεται μέσω καρμπιρατέρ Yoshimura YD-MJN28, ενώ η εξάτμιση είναι επίσης της Yoshimura, με το σύστημα Cyclone GP-Magnum.

Όλα αυτά συνθέτουν μια εικόνα που ξεφεύγει εντελώς από το πρότυπο του “ταπεινού” Monkey, προσδίδοντας επιδόσεις και αίσθηση που μόνο απόλυτα βελτιωμένα σύνολα μπορούν να προσφέρουν.

Το συγκεκριμένο εγχείρημα είναι άλλο ένα παράδειγμα του τι μπορεί να πετύχει η ιαπωνική σκηνή custom, παίρνοντας κάτι μικρό και σχετικά απλό και μετατρέποντάς το σε ένα δίτροχο κόσμημα.

Ένα Monkey που μοιάζει με Katana ίσως ακούγεται σαν αστείο στην αρχή, αλλά το αποτέλεσμα είναι κάθε άλλο παρά αστείο: πρόκειται για μια μικρογραφία που τιμά το πνεύμα της αυθεντικής 1135R και αναδεικνύει πόσο μακριά μπορεί να φτάσει η δημιουργικότητα, όταν συνδυαστεί με τεχνογνωσία και πάθος για τη λεπτομέρεια.

Φωτογραφίες: Webike Japan

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!