MotorBike.gr

KTM: Θα δούμε φέτος την νέα 990 Adventure;

21/08/2025

Η KTM 990 Adventure είχε “ξεχαστεί” με τις τελευταίες αναταράξεις της KTM, όμως όλα δείχνουν ότι οι Αυστριακοί επέστρεψαν στην “δουλειά”

Μετά από την πιο δύσκολη περίοδό της τα τελευταία 30 χρόνια, η KTM έχει επιστρέψει δυναμικά και τα νέα για καινούρια μοντέλα δεν σταματάνε να έρχονται.

Ένα από αυτά είναι η νέα 990 Adventure, που έρχεται να καλύψει το κενό ανάμεσα στις μικρότερες εκδόσεις 790/890 και στην κορυφαία 1390.

Ήδη αυτό το μοντέλο έχει πιαστεί σε κατασκοπικές φωτογραφίες από πέρυσι το καλοκαίρι, όμως τελικά δεν έφτασε στην EICMA 2024 και οι μετέπειτα περιπέτειες “πάγωσαν” τα πλάνα.

Τώρα όμως οι φήμες φουντώνουν πάλι και φαίνεται ότι η KTM 990 Adventure είναι προ των πυλών.

Ο κινητήρας που θα εξοπλίζει το μοντέλο είναι ο δεύτερης γενιάς LC8c, ένας δικύλινδρος εν σειρά 947 cc, ο ίδιος που χρησιμοποιείται και στην 990 Duke.

Στην περίπτωση της Adventure η ισχύς αναμένεται να είναι ελαφρώς μειωμένη σε σχέση με τους 121 ίππους της Duke, με στόχο να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στη ροπή και την ελαστικότητα του συνόλου.

Παρ’ όλα αυτά, οι πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι θα ξεπερνά τους 103 ίππους της τρέχουσας 890 Adventure, προσφέροντας έτσι μια ουσιαστική αναβάθμιση σε δύναμη και επιδόσεις.

Το πλαίσιο θα είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα με αποσπώμενο υποπλαίσιο, παραμένοντας πιστό στη λογική της KTM για στιβαρότητα και ευκολία συντήρησης.

Η ανάρτηση θα προέρχεται φυσικά από τη WP, με ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός και νέο σύστημα μοχλικού πίσω που φιλοξενεί αμορτισέρ μεγάλης διαδρομής, ενώ για τα φρένα, γνωρίζουμε προς το παρόν ότι μπροστά θα υπάρχουν τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo.

Σε επίπεδο εμφάνισης, το 990 Adventure φαίνεται πιο «μαλακό» στις γραμμές του σε σχέση με τα 790 και 890, αποφεύγοντας τις έντονες γωνίες.

Επανασχεδιασμένο θα είναι και το ντεπόζιτο, το οποίο θα διατηρήσει όπως όλα δείχνουν το “κατέβασμα” στο πλάι, αλλά χωρίς τον τόσο μεγάλο όγκο που έδινε προηγουμένως στην μοτοσυκλέτα.

Μια ψηλή ζελατίνα αναμένεται να δίνει τον τόνο της ταξιδιωτικής άνεσης, ενώ στον “πίνακα ελέγχου” θα δεσπόζει μια μεγάλη κάθετη έγχρωμη οθόνη TFT, όπως αυτή του 1390, στα εμφανισιακά πρότυπα των roadbook, πλήρως συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay, στοιχείο που φανερώνει πως η KTM επενδύει πλέον πιο σοβαρά στη συνδεσιμότητα και τη χρηστικότητα.

Η γκάμα του μοντέλου θα περιλαμβάνει τουλάχιστον δύο εκδόσεις, με την απλή Adventure να στηρίζεται σε τροχούς 19” και 17” και την R να υιοθετεί πιο «χωμάτινες» διαστάσεις 21” και 18”.

Δεν αποκλείεται επίσης να ακολουθήσει και μια SMT εκδοχή, με πιο ασφάλτινο προσανατολισμό και μικρότερες διαδρομές αναρτήσεων, που θα έρθει να συνεχίσει την παράδοση των supermoto ταξιδιωτικών της KTM.

Με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα, η KTM 990 Adventure μοιάζει έτοιμη να τοποθετηθεί ακριβώς εκεί όπου οι αναβάτες ζητούν περισσότερη δύναμη από την 890, αλλά χωρίς να χρειαστεί να φτάσουν στις διαστάσεις και το κόστος της 1390.

Αν και προς το παρόν παραμένει σε επίπεδο πληροφοριών και ψηφιακών αποδόσεων, όλα δείχνουν ότι η παρουσίασή της πλησιάζει, με στόχο να αποτελέσει την επόμενη κεντρική πρόταση της KTM στην κατηγορία των μεγάλων adventure.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!