Οι Αυστριακοί ξεκινούν και πάλι την παραγωγή μοτοσυκλετών, αρχίζοντας από τα Off-Road μοντέλα και τα LC4 μοντέλα
Η KTM ξαναβάζει μπροστά τις γραμμές παραγωγής στο εργοστάσιο του Mattighofen, στην Αυστρία, ύστερα από μια πολύμηνη παύση που προκάλεσαν σοβαρές οικονομικές πιέσεις, που έχουμε περιγράψει σε προηγούμενο άρθρο.
Από τις 28 Ιουλίου, η αυστριακή εταιρία επιστρέφει σε πλήρη πενθήμερη λειτουργία, ξεκινώντας με την παραγωγή των Offroad μοντέλων της, καθώς και της σειράς LC4, που περιλαμβάνει τα 690 Enduro R και 690 SMC R (που όπως είδαμε ήδη κατατέθηκαν αιτήσεις για έγκριση τύπου σε μοντέλα του 2026).
Πρώτη προτεραιότητα για την KTM είναι τα motocross και enduro μοντέλα της Off-road γκάμας, ακολουθούμενα από τις “street” μοτοσυκλέτες της σειράς LC4.
Ο CEO της εταιρίας, Gottfried Neumeister, ευχαρίστησε το ανθρώπινο δυναμικό της KTM για την «αφοσίωση, ευελιξία και ομαδικό πνεύμα» που επέδειξαν σε μια από τις πιο δύσκολες περιόδους στην πρόσφατη ιστορία της εταιρίας (από το 1992 οπότε η εταιρία πέρασε στον έλεγχο του Stefan Pierer).
Όπως δήλωσε, η επανεκκίνηση της παραγωγής προσφέρει την απαραίτητη σταθερότητα ώστε η KTM να επαναπροσδιορίσει την έμφασή της στην ποιότητα, τη σχέση με τον πελάτη και τη συνεχή εξέλιξη.
Η επανεκκίνηση δεν είναι απλώς μια επιστροφή στην κανονικότητα. Σηματοδοτεί το τέλος μιας ταραγμένης φάσης για την KTM AG, την μητρική εταιρία των KTM, Husqvarna και GASGAS.
Η παραγωγή είχε σταματήσει λόγω υπερπλήρωσης αποθηκών, καθώς οι προβλέψεις για τις πωλήσεις αποδείχθηκαν υπεραισιόδοξες – ειδικά στη Βόρεια Αμερική, όπου οι αντιπρόσωποι αδυνατούσαν να διαθέσουν στην αγορά τον όγκο μοτοσυκλετών που παρήχθησαν.
Το αποτέλεσμα ήταν μια άμεση και σκληρή απόφαση: το κλείσιμο του εργοστασίου στο Mattighofen και η παύση παραγωγής, γεγονός που αναστάτωσε τόσο την αγορά όσο και τους συνεργάτες και προμηθευτές παγκοσμίως.
Αν και η KTM δεν έχει δώσει πολλές λεπτομέρειες για τη χρηματοοικονομική της αναδιάρθρωση, είναι ευρέως γνωστό ότι η αγορά βρέθηκε σε πτώση μετά την «έκρηξη» πωλήσεων που έφερε το τέλος της πανδημίας.
Άλλωστε ακόμα και σήμερα, η ευρωπαϊκή αγορά συνεχίζει να βρίσκεται σε πτώση.
Ο παγκόσμιος πληθωρισμός, τα υψηλά επιτόκια και η επιφυλακτικότητα των καταναλωτών δυσκόλεψαν την κατάσταση ακόμη περισσότερο.
Οι αντιπρόσωποι βρέθηκαν με αδιάθετα αποθέματα και περιορισμένη ρευστότητα, με αποτέλεσμα η παύση της παραγωγής να θεωρηθεί ως αναγκαίο κακό για την εξυγίανση της εταιρίας.
Η επανέναρξη της παραγωγής δεν σημαίνει ότι όλα τα προβλήματα λύθηκαν. Η κατάσταση παραμένει εύθραυστη και η αγορά δεν έχει επιστρέψει στα παλαιότερα επίπεδα.
Εάν όλα κυλήσουν ομαλά, τα πρώτα νέα μοντέλα θα αρχίσουν σύντομα να φτάνουν στις εκθέσεις.