Αμερικάνικο design, κινέζικη ψυχή
Δεν είναι λίγες οι φορές που μια καινούργια κινεζική μοτοσυκλέτα εμφανίζεται και μας αφήνει με το στόμα ανοιχτό – όχι απαραίτητα για τις επιδόσεις της, αλλά για τον τρόπο που τολμά να στήσει την εικόνα της.
Η Marshal Timberwolf 800 είναι σίγουρα μία από αυτές. Μια custom cruiser που δύσκολα περνάει απαρατήρητη, με στυλ που μπλέκει αμερικάνικη έμπνευση και κινεζική υπερβολή.
Πίσω από το όνομα Marshal βρίσκεται η Hangyang Moto, μια εταιρία που υπάρχει χρόνια στην Κίνα και εμφανίζεται τακτικά στη διεθνή έκθεση EICMA του Μιλάνου, χωρίς όμως να έχει κερδίσει μέχρι τώρα το ενδιαφέρον του κοινού.
Τα τελευταία χρόνια η στρατηγική άλλαξε: αντί για «εσωστρεφή» μοντέλα που έμοιαζαν βγαλμένα αποκλειστικά για την εγχώρια αγορά, τώρα παρουσιάζει κάτι που θυμίζει περισσότερο δυτική cruiser, με βαριά αισθητική και εξωφρενικές διαστάσεις.
Η Timberwolf 800 στηρίζεται σε έναν V2 κινητήρα με 8 βαλβίδες και διπλό επικεφαλής εκκεντροφόρο, ηλεκτρονικό ψεκασμό και μετάδοση μέσω ιμάντα.
Ο κινητήρας προέρχεται από τη Gaokin και αποδίδει περίπου 61 ίππους – νούμερο που σε καμία περίπτωση δεν ταιριάζει με τον όγκο της μοτοσυκλέτας, αλλά εδώ μάλλον η απόδοση έχει δευτερεύοντα ρόλο, καθώς είναι η υπερβολή στην εμφάνιση που κλέβει την παράσταση.
310/35 πίσω λάστιχο σε ζάντα 18 ιντσών τύπου αυτοκινήτου, τοποθετημένο σε μονομπράτσο ψαλίδι αλουμινίου, με την εξάτμιση να ξεπροβάλλει από κάτω.
Μπροστά, 140/70, φρένα με διπλούς δίσκους 300 χιλιοστών και τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες, ενώ το πίσω φρενάρισμα αναλαμβάνει ένας μόνο δίσκος.
Το βάρος φτάνει τα 288 κιλά, το μεταξόνιο αγγίζει τα 1.650 χιλιοστά (μεγαλύτερο και από Electra Glide της Harley-Davidson), ενώ η χωρητικότητα του ντεπόζιτου είναι 22 λίτρα.
Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ/ώρα, στοιχείο που επιβεβαιώνει ότι η Timberwolf είναι περισσότερο επίδειξη design παρά αναζήτηση επιδόσεων.
Η εικόνα ολοκληρώνεται από ένα εντυπωσιακό σχήμα τιμoνιού, ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια TFT οθόνη (χωρίς όμως να δίνονται στοιχεία για τις λειτουργίες του) και συνολικά η εικόνα της μοτοσυκλέτας θυμίζει περισσότερο concept παρά μοντέλο για καθημερινή χρήση.
Όσο για το πού θα τη δούμε; Δύσκολα θα περάσει τα ευρωπαϊκά σύνορα, καθώς τόσο οι προδιαγραφές εκπομπών όσο και η πρακτικότητα δεν την ευνοούν.
Στην Κίνα και σε άλλες ασιατικές αγορές, ωστόσο, τέτοιες δημιουργίες έχουν το κοινό τους: εκεί όπου το «φαίνεσθαι» μετράει περισσότερο από το «είναι».
Η Marshal Timberwolf 800 είναι χαρακτηριστικό δείγμα της νέας κατεύθυνσης που έχουν πάρει οι κινεζικές εταιρίες εδώ και μερικά χρόνια.
Από αφανείς και «κλειστές» στο εσωτερικό τους – αντιγράφοντας μια ήδη πετυχημένη ιαπωνική ή ευρωπαϊκή συνταγή, μετατρέπονται σε κατασκευαστές που δεν διστάζουν να πειραματιστούν με εντυπωσιακές δημιουργίες, ικανές να τραβήξουν βλέμματα και να προκαλέσουν συζητήσεις.
Μπορεί να μη δούμε ποτέ την Timberwolf να κυκλοφορεί στους δρόμους της Ευρώπης, όμως σίγουρα πέτυχε τον σκοπό της: να μας κάνει να μιλάμε γι’ αυτήν, να χαζεύουμε τις φωτογραφίες της και να αναρωτιόμαστε αν τελικά η «κινεζική υπερβολή» μπορεί να έχει τη δική της θέση στον κόσμο των μοτοσυκλετών.