Καινοτομία, δεξιοτεχνία, πάθος και ιταλικό στυλ
Η MBP Moto με περηφάνια ανακοίνωσε την εξαγορά της ιστορικής ιταλικής μάρκας Morbidelli του Πέζαρο στην Ιταλία. Η πρωτοβουλία σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της MBP Moto, καθώς και στην καινοτομία στο χώρο της μοτοσυκλέτας, συνδυάζοντας τον σχεδιασμό με την τεχνολογία αιχμής.
Η MBP Moto με αυτό τον τρόπο καρπώνεται την αθλητική κληρονομιά και την εικόνα της μάρκας του Pesaro, της ιστορικής Morbidelli.
Η συγχώνευση των δύο εμπορικών σημάτων, που οδηγεί στη δημιουργία της μάρκας Morbidelli, στοχεύει να επαναπροσδιορίσει την έννοια της ιταλικής μοτοσυκλετιστικής αριστείας και να συναρπάσει τους μοτοσυκλετιστές σε όλο τον κόσμο.
Καινοτομία, δεξιοτεχνία, πάθος και ιταλικό στυλ είναι οι τέσσερις πυλώνες πάνω στους οποίους γεννήθηκε η νέα μάρκα και που θα χαρακτηρίζουν τα προϊόντα της.
Η MBP Moto είναι θυγατρική του Keeway Group και με αυτή την κίνηση επαναφέρει στο προσκήνιο μια ιστορική premium ιταλική μάρκα όπως η Morbidelli.
Το σλόγκαν της Morbidelli MBP είναι το «Beyond the Ride» δηλαδή “Πέρα από τη Βόλτα” σε ελεύθερη μετάφραση, που υπαινίσεται πως οι μοτοσυκλέτες της νέας εταιρίας θα προσφέρουν στους μοτοσυκλετιστές μια εμπειρία ανώτερης αξίας.
Το Keeway Group (με έδρα την Ουγγαρία) το οποίο παράγει τις μοτοσυκλέτες της Keeway και τις MBP (που έφτασαν πρόσφατα και στην Ελλάδα), είναι και αυτό θυγατρική του κινέζικου ομίλου της Qianjiang, στην οποία ανήκουν οι QJMOTOR και Benelli!
Παρόλο που δεν είναι ακόμα σαφές αν η ΜΒΡ θα αλλάξει το λογότυπό της σε Morbidelli ή ΜΒΡ Morbidelli, τα σχέδια της εταιρίας μιλούν για τη δημιουργία γκάμας μοτοσυκλετών δρόμου και crossover από 125 έως 1000 cc και σκούτερ μεταξύ 125 και 500 cc!
Οι πρώτες εξαγωγές θα αφορούν αρχικά την Ευρώπη, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα και θα συνεχιστούν σε όλες τις χώρες όπου ο Όμιλος Keeway είναι παρών.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της ΜΒΡ, “Το χαρτοφυλάκιο προϊόντων θα περιλαμβάνει επίσης μια γκάμα ηλεκτρικών μοτοσυκλετών και σκούτερ από το πρώτο εξάμηνο του 2025”.
Το «Centro Stile Morbidelli», το κέντρο σχεδιασμού μοτοσυκλετών και σκούτερ, αλλά και το νέο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης θα δημιουργηθεί στη Μπολόνια, για να εξερευνήσει νέες τεχνολογίες, υλικά, σχεδίαση και επιδόσεις και να αναγάγει την ιταλική μάρκα στο ύψος της κληρονομιάς και του πάθους του ιδρυτή της Giancarlo Morbidelli.
Ο Giancarlo Morbidelli, γεννηθείς το 1934, ήταν μια μηχανική ιδιοφυΐα, ένας λαμπρός επιχειρηματίας και ένας θρύλος των δύο τροχών. Γεννημένος στο Πέζαρο, δημιούργησε από το μηδέν μια εταιρία βιομηχανικής παραγωγής εργαλειομηχανών επεξεργασίας ξύλου, η οποία σε διάστημα μόλις 15 ετών σημείωσε τόση επιτυχία που εξήγαγε τα προϊόντα της σε όλο τον κόσμο.
Ωστόσο, το αληθινό του πάθος ήταν οι μοτοσυκλέτες, ιδιαίτερα οι αγωνιστικές, και ως οραματιστής κατάφερε να κατασκευάσει σε λίγα χρόνια – ξεκινώντας από ένα μικρό εργαστήριο που βρισκόταν μέσα στο εργοστάσιο της εταιρίας του – αγωνιστικές μοτοσυκλέτες που πήραν μέρος στα Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας.
Ήταν το 1968 όταν γεννήθηκε η μάρκα Morbidelli. Η πρώτη μοτοσυκλέτα ήταν μια αγωνιστική 50 cc, αργότερα ο Morbidelli πέρασε και στα 125 κυβικά, με την πρώτη νίκη να χρονολογείται το 1971, με τον Gilberto Parlotti στο Grand Prix της Τσεχοσλοβακίας πάνω σε 125. Τέσσερα χρόνια μετά ήρθε ο απόλυτος θρίαμβος.
Το 1975 η Morbidelli κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και Αναβατών κατηγορίας 125, με τον Paolo Pileri! Μεταξύ 1975 και 77 κατέκτησε συνολικά 7 παγκόσμιους τίτλους, αναβατών και κατασκευαστών, συμπεριλαμβανομένου αυτού της κατηγορίας 250 το 1977 με τον Mario Lega!
Το 1979 έγινε το ντεμπούτο στην κορυφαία κατηγορία του Παγκοσμίου, με ένα τετρακύλινδρο 500, χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία, και το 1982 σταμάτησε η δραστηριότητα του αγωνιστικού τμήματος.
Το 1992 ο Morbidelli παρουσίασε μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα δρόμου, που θα γινόταν η πρώτη 8κύλινδρη παραγωγής. Η V8 χαρακτηρίστηκε ως επίτευγμα ιταλικής ιδιοφυΐας και πάθους, μια σπορ τουριστική μοτοσυκλέτα 850 cc, της οποίας ο κινητήρας στηρίχθηκε σε αυτόν της Cosworth της Formula 1, και θα παραγόταν σε περιορισμένο αριθμό 12 μοτοσυκλετών το χρόνο. Mε 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων, άξονα στην τελική μετάδοση και 32 βαλβίδες.
Την εμφάνισή της υπέγραφε ο διάσημος σχεδιαστικός οίκος Pininfarina.
Η τελική έκδοση παραγωγής εμφανίζεται το 1994 και γίνεται η πιο ακριβή μοτοσυκλέτα στον κόσμο (κόστιζε τότε 40.000 ευρώ περίπου), η οποία παράγεται σε ελάχιστα κομμάτια.
Το 1999 ο Giancarlo Morbidelli δημιούργησε ένα μουσείο αφιερωμένο στις μοτοσυκλέτες στο Πέζαρο, το οποίο έγινε ένα από τα σημαντικότερα στον κόσμο, αλλά έκλεισε τις πόρτες του την ίδια χρονιά που πέθανε ο Morbidelli, το 2020, σε ηλικία 85 ετών.
Αυτά τα λίγα λοιπόν σχετικά με τα επιτεύγματά της Morbidelli στο χώρο της (αγωνιστικής κυρίως) μοτοσυκλέτας, αλλά και σχετικά με τη δημιουργία του πρώτου και μοναδικού σύγχρονου οκτακύλινδρου V μοντέλου, έστω και ιδιαίτερα μικρής παραγωγής, αφού τελικά παρήχθησαν μόλις τέσσερις μοτοσυκλέτες!