MotorBike.gr

MV AGUSTA: 75 χρόνια λαμπρής ιστορίας

23/01/2020

Τιμή και δόξα στην MV!

Φέτος η MV Agusta γιορτάζει την επέτειο των 75 ετών από την ίδρυσή της και αναπολεί τη λαμπρή ιστορία της στο χώρο της μοτοσυκλέτας, διανθισμένη από αγωνιστικές επιτυχίες και βραβεία στους τομείς της σχεδίασης και της τεχνολογίας. Ιταλική μηχανολογία και εμφάνιση εμποτισμένη με πάθος.

Η MV Agusta στην αρχή ονομαζόταν Meccanica Verghera Agusta (απ’ όπου προήλθε το σημερινό της όνομα), με τη συντομογραφία “MV” να σημαίνει Meccanica-μηχανική και Verghera να είναι το χωριουδάκι όπου φτιάχτηκαν οι πρώτες μοτοσυκλέτες.

Η εταιρία ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 1945 στην Cascina Costa, κοντά στο σημερινό διεθνές αεροδρόμιο Malpensa του Μιλάνου.

MV Agusta Vespa 98

Η οικογένεια των ευγενών Ιταλών Agusta, οι οποίοι ήταν πρωτοπόροι της αεροναυπηγικής βιομηχανίας, λόγω του ότι δεν μπορούσαν να συνεχίσουν την κατασκευή αεροσκαφών μετά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, στράφηκαν στις μοτοσυκλέτες για να εκφράσουν το πάθος τους για ταχύτητα, αδρεναλίνη και μηχανική τελειότητα.

Το πρώτο μοντέλο της MV με δίχρονο, μονοκύλινδρο κινητήρα 98 cc, ονομάστηκε “Vespa” (σφήκα), αλλά το όνομα είχε ήδη κατατεθεί από την Piaggio και έτσι πέρασε στην ιστορία σαν MV 98.

MV Agusta 600 GT

Αρχικά η MV ξεκίνησε να κατασκευάζει μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού,(100-125-150 κ.εκ.) και επαγγελματικά τρίκυκλα μικρομεταφορών, αλλά και σκούτερ, μέχρι τη δεκαετία του 1960. Τη δεκαετία του ’60 και με τις πωλήσεις μικρών μοτοσυκλετών να μειώνονται, η MV άρχισε να καταπιάνεται με μεγαλύτερους κυβισμούς, όπως ένα μονοκύλινδρο 250 cc, και αργότερα ένα δικύλινδρο 350 cc.

Κάτι που ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει είναι ότι το 1966 η εταιρία παρουσίασε την MV Agusta 600 GT, την πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο με τετρακύλινδρο κινητήρα σε σειρά – μια τιμή που συνήθως “πιστώνεται” στη Honda CB 750 K του 1969 – και δύο δισκόφρενα στον μπροστινό τροχό!

Cecil Sandford

John Surtees

Mike Hailwood

Μετά το 600 η MV ανέβηκε στα 750 cc χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία από τους αγώνες στους οποίους συμμετείχε πάντοτε η εταιρία, κυρίως λόγω του πάθους του ιδρυτή της, Kόμη Agusta, κατακτώντας πλήθος παγκόσμιων τίτλων στα Grand Prix.

Η MV Agusta κατέχει πλούσιες αγωνιστικές δάφνες και διακρίσεις, με 37 Παγκόσμια Πρωταθλήματα, από τις αρχές της δεκαετίας του ’50 μέχρι το 1976.

Giacomo Agostini

Giacomo Agostini

Ο κόμης Domenico Agusta, που ήταν ο πλέον παθιασμένος από τους αδελφούς Agusta που ασχολούνταν με την εταιρία, προσέλαβε ικανούς αναβάτες όπως τους Arcisio Artesiani, Carlo Ubbiali,  Leslie Graham, Cecil Sandford, και τους  μετέπειτα θρυλικούς John Surtees, Mike Hailwood, Giacomo Agostini και Phil Read.

Η συνεργασία της MV Agusta με τον Giacomo Agostini αποδείχτηκε η πιο “αποδοτική”, μιας και ο «Ago» κέρδισε 13 Παγκόσμια Πρωταθλήματα σε διάφορες κατηγορίες, 18 Ιταλικούς τίτλους και 10 Tourist Trophy στο Isle of Man.

Ο Κόμης Agusta πάνω στη μοτοσυκλέτα.

Ο κόμης Domenico Agusta πέθανε το 1971 και μετά την τελευταία νίκη του Agostini στο Nürburgring, το 1976, η ιστορία της MV Agusta έμοιαζε να κλείνει οριστικά.

Να όμως που αρκετά χρόνια αργότερα,  το 1992,  ο Claudio Castiglioni της Cagiva αγόρασε το όνομα της MV Agusta και μετέφερε την παραγωγή στη Schiranna του Varese στη Βόρεια Ιταλία, όπου κατασκευάζονται μέχρι σήμερα οι μοτοσυκλέτες της εταιρίας.

Claudio Castiglioni – Massimo Tamburini και MV Agusta F4

Κάτω από την καθοδήγηση του Claudio Castiglioni, η MV συνέχισε να εκπροσωπεί τη μοτοσυκλετιστική παράδοση της Ιταλίας και απέκτησε ακόμη μεγαλύτερο κύρος και διεθνή αναγνώριση.

Ο Castiglioni επένδυσε στην ποιότητα και την τεχνολογία και το πρώτο προϊόν του ήταν η τετρακύλινδρη F4 των 750 cc, η οποία θεωρείται μέχρι σήμερα μια από τις ομορφότερες και πιο αξιόλογες μοτοσυκλέτες του κόσμου.

Giovanni Castiglioni

Μετά τον θάνατό του το 2011, ο γιος του Giovanni τον διαδέχθηκε στην ηγεσία της εταιρίας και συνέχισε στην πρωτοποριακή παράδοση της οικογένειας.

Ο Giovanni ήταν πίσω από τη δημιουργία του γυμνού MV Agusta Brutale της F3, στους μεσαίους κυβισμούς με τρικύλινδρο κινητήρα.

Κάτω από την καθοδήγησή του παρουσιάστηκαν και τα αξιοσημείωτα Dragster και Turismo Veloce, καθώς και οι διαδοχικές εκδόσεις των F3 και F4, που βρίσκονται ψηλά στη συνείδηση των μοτοσυκλετιστών.

Picture 369


Το 2017 την εταιρία εξαγόρασε μια εταιρία επενδυτών από το Λουξεμβούργο και το 2019 η οικογένεια
Sardarov απέκτησε το 100% της MV, με τον πρόεδρο Timur Sardarov να αναλαμβάνει ηγετικό ρόλο.

Η νέα φάση της MV Agusta επικεντρώθηκε ιδιαίτερα στη συνολική ποιότητα και τις υπηρεσίες προς τους πελάτες της. Νέα μοντέλα της MV Agusta παρουσιάστηκαν όπως τα Superveloce 800 και Brutale 1000 RR, αποσπώντας βραβεία για το σχεδιασμό τους.

MV Agusta Louis Hamilton F4


Στόχος πλέον της
MV Agusta είναι η αύξηση των ετήσιων πωλήσεων στις 25.000 μονάδες, με πάνω από 20 νέα μοντέλα για τα επόμενα 5 χρόνια, ενώ έχουν δρομολογηθεί entry-level μοτοσυκλέτες που απευθύνονται σε ένα νεότερο κοινό και οι οποίες  παράλληλα θα διατεθούν σε νέες αγορές, ιδίως στην Ασία.

Μια σημαντική συνεργασία ξεκίνησε το 2019 με την Loncin Κίνας για την παραγωγή και τη διάθεση αυτών των μοντέλων.

Timur Sardarov


Ο Timur Sardarov, Διευθύνων Σύμβουλος της MV Agusta Motor S.p.A., με αφορμή την επέτειο των 75 ετών της φίρμας δήλωσε:
“Είναι ένα μεγάλο προνόμιο και επίσης μια μεγάλη ευθύνη, να βρίσκομαι σε αυτή τη θέση. Κοιτάζοντας το παρελθόν και την κληρονομιά της MV Agusta, νιώθω ότι στέκομαι στους ώμους ενός γίγαντα και αυτό μου δίνει μεγάλη υπερηφάνεια”.

Οι επίσημοι εορτασμοί για την 75η επέτειο της MV Agusta θα πραγματοποιηθούν στο Varese στις 20 και 21 Ιουνίου του 2020.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!