MotorBike.gr

APRILIA RS 660, 2020: Νέο αίμα και μια νέα κατηγορία μαζί

30/10/2019

Μια έξυπνη μεσαία SuperSport

Μια σημαντική σπορ μοτοσυκλέτα στην κατηγορία μεσαίου κυβισμού θα παρουσιαστεί σε λίγες μέρες στο σαλόνι του Μιλάνου EICMA από την ιταλική Aprilia. Την είχαμε δει πέρσι σαν πρωτότυπη και τώρα έρχεται η στιγμή να βγει στο προσκήνιο σαν μοντέλο παραγωγής. Η Aprilia RS 660 ετοιμάζεται να κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο της και να αλλάξει τον χάρτη των SuperSport μοτοσυκλετών.

H φωτογραφία – teaser – της RS 660 που “διέρρευσε”

Γιατί είναι όμως τόσο σημαντική η 660; Αν το δεις επιφανειακά, πρόκειται απλά για μια supersport μοτοσυκλέτα 660 κυβικών. Όχι δεν είναι το 660 που κάνει (μόνο) τη διαφορά –  είναι και η διάταξη του κινητήρα, που δεν είναι τετρακύλινδρος όπως  των γιαπωνέζων κατασκευαστών, αλλά ούτε V-2, όπως θα περίμενε κανείς από έναν Ιταλό κατασκευαστή του βεληνεκούς και της τεχνογνωσίας της Aprilia.

Ο κινητήρας είναι δικύλινδρος μεν αλλά με τους κυλίνδρους της – έκπληξη – παράλληλα τοποθετημένους, σε σειρά. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς που διανύουμε, τεχνικοί της εταιρίας του Noale (που ανήκει στο Piaggio Group βεβαίως) εξέλισσαν τη μοτοσυκλέτα σε πίστες και δρόμο.

Τώρα η αναμονή τελειώνει και η Aprilia αποκάλυψε εν μέρει, μέσω κάποιων “καλλιτεχνικών-σκοτεινών” φωτογραφιών που διέρρευσαν, τα ρούχα της μοτοσυκλέτας.

Η εμφάνιση, ειδικά αν κρίνουμε από τις γραμμές της πρωτότυπης concept RS 660 της περσινής EICMA και με δεδομένη την καλαισθησία των Ιταλών, θα “σκίζει”. Τα φώτα θα είναι τύπου LED, το πλαίσιο αλουμινένιο περιμετρικό, το πιρούνι φυσικά ανάποδο, το μονό αμορτισέρ θα συνδέεται απευθείας πάνω σε ένα θηριώδες αλουμινένιο επίσης ψαλίδι, χωρίς συνδέσμους.

H πρωτότυπη Aprilia RS 660

Για τον κινητήρα δεν έχουμε ακόμα πληροφορίες, πέρα από το ότι θα είναι ο μισός (οι δυο μπροστινοί κύλινδροι) του τετρακύλινδρου V της RSV4. Πρόκειται για μια έξυπνη λύση, τη στιγμή που οι πληροφορίες μιλούν για ιπποδύναμη κοντά στους 100 ίππους.

Κι αν τα κυβικά της RS δεν θα εξιτάρουν κάποιους που έχουν συνηθίσει στα supersport περισσότερων κυβικών και ίππων, να υπενθυμίσουμε ότι είναι αρκετός ο κόσμος που ζητάει μια πιο μικρής ιπποδύναμης και χαμηλότερου βάρους σπορ μοτοσυκλέτα (κοντά στα 170-180 κιλά γεμάτη) , που παράλληλα να μην του αδειάζει τον τραπεζικό λογαριασμό.

Για αυτό το κοινό, ένας δικύλινδρος σε σειρά μεσαίου κυβισμού είναι ό,τι πρέπει και από πλευράς κόστους, αλλά και απόδοσης και μεγέθους. Ένας μικρών διαστάσεων κινητήρας βοηθάει έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια μικρή και λειτουργική, εύκολη στη χρήση μοτοσυκλέτα.

Ευχόμαστε η νέα Aprilia RS 660 – που θα δημιουργήσει με τον ερχομό της μια νέα, ολόφρεσκη κατηγορία “ανθρώπινων” supersport δικύλινδρων μοτοσυκλετών – να παροτρύνει και τους άλλους κατασκευαστές να ακολουθήσουν, αφού πολλοί έχουν στη γκάμα τους δικύλινδρους σε σειρά κινητήρες. Από την BMW, τη Honda και τη Yamaha, μέχρι την Kawasaki. Κινητήρες της τελευταίας μάλιστα να υπενθυμίσουμε ότι τρέχουν εδώ και χρόνια στους αγώνες Lightweight στο Isle of Man ΤΤ, σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία.

Eπίσης,  δεν πρέπει να ξεχνάμε τους δικύλινδρους σε σειρά της Benelli, αλλά και της ΚΤΜ (790).

Τέλος, υπολογίστε σαν σίγουρο ότι με την έλευση της Aprilia RS 660, θα αναμένουμε στο σύντομο μέλλον και την παρουσίαση ενός Aprilia Tuono 660, με τον ίδιο κινητήρα, πλαίσιο, αναρτήσεις και περιφερειακά. Το είχε δηλώσει εξάλλου από πέρσι η Aprilia μέσα στο δελτίο τύπου που παρουσίαζε την πρωτότυπη 660.

Το project (σημ. της 660) αποτελεί τη βάση για τη δημιουργία μιας σειράς μοτοσυκλετών, που σκοπό έχει να αναδείξει την Aprilia σε σημαντικό παίκτη σε ένα πολύ στρατηγικό μέρος της αγοράς στην Ευρώπη, την Ασία και την Αμερική”.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!