MotorBike.gr

APRILIA RS125, APRILIA TUONO 125 2021: Μικροί ταραξίες!

08/06/2021

Θερμόαιμα 125άρια

Η Aprilia είναι μια εταιρία με μακρά παράδοση στη δημιουργία μοτοσυκλετών μικρού κυβισμού με πολύ σοβαρό στήσιμο και ποιοτικά περιφερειακά. Πιστή σε αυτή την φιλοσοφία, παρουσίασε τα νέα RS125 και Tuono 125, τα οποία μεταφέρουν τον δυναμισμό των «μεγάλων» αδερφών τους στα 125 cc.

Για αρχή, η Aprilia τονίζει τη σημαντικότητα των μοντέλων αυτών αποκλειστικά στην Ιταλία, τονίζοντας ότι είναι οι μοναδικές μοτοσυκλέτες αυτής της κλάσης κυβισμού που κατασκευάζονται επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Τα δύο μοντέλα συνιστούν την γκάμα της εταιρίας στα 125 cc και η Aprilia έδωσε μεγάλη προσοχή στην διαδικασία ανανέωσης και επανασχεδίασης τους.

Σχεδιαστικά, οι γραμμές βασίζονται σε αυτές των μεγαλύτερων μοντέλων, με το RS125 να «δανείζεται» πολλά στοιχεία από το RS660 και το Tuono 125 από την έκδοση Τuono 660 αντιστοίχως.

Σαφώς επιθετική εμφάνιση, έντονος χαρακτήρας αλλά και εταιρική ταυτότητα, με το χαρακτηριστικό μπροστινό φωτιστικό σώμα που είναι διαιρούμενο σε τρία τμήματα. Μένοντας σε αυτή την περιοχή, αξίζει να αναφερθεί ότι το σύστημα φωτισμού είναι πλήρες LED με ενσωματωμένα τα φλας στους προβολείς.

Η μετωπική επιφάνεια του Aprilia Tuono 125 έχει επανεξεταστεί και από πλευράς διαστάσεων εμφανίζεται πιο συμπαγής, με την εταιρία του Noale όμως να ισχυρίζεται ότι η προστασία από τον αέρα παραμένει σε υψηλά επίπεδα.

Aprilia Tuono 125

Aprilia Tuono 125

Kαι το Aprilia RS125 και το Aprilia Tuono 125 διαθέτουν νέο, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με πληθώρα χρήσιμων πληροφοριών ταξιδιού, συμπεριλαμβανομένου υπολογιστή ταξιδιού, με ενδείξεις για στάθμη καυσίμου, στιγμιαίας και μέσης κατανάλωση και υπολειπόμενης αυτονομίας.

Ο πίνακας οργάνων έχει οπίσθιο φωτισμό με δυνατότητα επιλογής δύο χρωμάτων (λευκό ή γαλάζιο), ενώ προαιρετικά μπορεί να δεχθεί την πλατφόρμα πολυμέσων, Aprilia MIA, που μέσω διασυνδεσιμότητας με το κινητό, προσφέρει έξτρα δυνατότητες και περισσότερες πληροφορίες.

Aprilia RS125

Τα Aprilia RS 125 και Tuono 125 ξεχωρίζουν επίσης για το νέο, προηγμένο ABS δύο καναλιών, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Bosch και διαθέτει σύστημα αποτροπής… «καπακιού» σε περίπτωση πέδησης έκτακτης ανάγκης.

Κάνοντας το ντεμπούτο του και στα δύο μοντέλα, ο μονοκύλινδρος, τετραβάλβιδος και υγρόψυκτος κινητήρας των 124,2 cc είναι βελτιωμένος σε πολλά σημεία.

Πληροί τις Euro 5 προδιαγραφές, με την Aprilia να έχει επανασχεδιάσει την κεφαλή, τον θάλαμο καύσης, καθώς επίσης την εισαγωγή και την εξαγωγή.

Aprilia RS125

Οι νέοι εκκεντροφόροι έχουν πλέον ένα πιο «επιθετικό» προφίλ, ενώ όλη η γραμμή της τροφοδοσίας έχει επανασχεδιαστεί συμπεριλαμβανομένου του κουτιού για το φίλτρο αέρα.

Αλλαγή σημειώθηκε επίσης και στη θέση της πεταλούδας, αναβαθμίζοντας ροϊκά την εισαγωγή. Επανασχεδίαση και μάλιστα πλήρη είχαμε και για την εξάτμιση, η οποία καταλήγει σε ένα νέο τελικό, με πιο αποτελεσματικό καταλύτη.

H ανακοινώσιμη ισχύς είναι 14,9 ίπποι στις 10.000 rpm και 1,1 kgm ροπής στις 8.000 rpm, με την Aprilia να κάνει λόγο για βελτίωση στις καμπύλες, με «γέμισμα» σε όλες τις περιοχές λειτουργίας του κινητήρα.

Aprilia Tuono 125

Το πιο εντυπωσιακό και κοινό και στα δύο μοντέλα στοιχείο, είναι σίγουρα το πλαίσιο. Κατασκευασμένο από αλουμίνιο και με δύο δοκούς μεγάλης διατομής, τραβά τα βλέμματα και μοιάζει να προέρχεται από μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού και πολλαπλάσιας ισχύος.

Παρόμοια εικόνα και στα φρένα, με τον μπροστινό δίσκο διαμέτρου 300 mm, να συνδυάζεται με τετραπίστονη δαγκάνα ακτινικής έδρασης, ενώ υπάρχει φυσικά δικάναλο ABS.

Aprilia RS125

Σε ό,τι αφορά τις αναρτήσεις, μπροστά τοποθετείται ένα ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 40 mm και διαδρομή 110 mm, ενώ πίσω, μονό αμορτισέρ με διαδρομή 120 mm.

Oι τροχοί είναι κατασκευασμένοι από ελαφρύ κράμα αλουμινίου και φέρουν ελαστικά της Michelin, διαστάσεων 100/80-17 και 140/70-17. Σημειώνεται ότι το πίσω ελαστικό έχει αυξηθεί σε πλάτος πέλματος, από τα 130 στα 140 mm.

Τα Aprilia RS 125 και Aprilia Tuono 125 διαθέτουν ρεζερβουάρ μεγάλης χωρητικότητας, στα 14,5 λίτρα, κάτι που σε συνδυασμό με την ανακοινώσιμη κατανάλωση των 2,6 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα (WMTC), προσδίδει μια θεωρητική αυτονομία της τάξεως των 380+ χιλιομέτρων.

Aprilia RS125

Το ύψος της σέλας είναι ένα από τα σημεία όπου σημειώνονται διαφορές μεταξύ των RS125 και Tuono 125, με το πρώτο να έχει απόσταση 820 mm από το έδαφος και το δεύτερο, 810 mm.

Κάτω από τη σέλα και στα δύο μοντέλα, υπάρχει ένα αποθηκευτικό τμήμα, ικανό να χωρέσει ένα μεγάλο tablet 8 ιντσών, προσφέροντας παράλληλα και θύρα φόρτισης USB.

Aprilia Tuono 125

Aprilia Tuono 125

Τα βάρος είναι ίδιο, στα 144 κιλά (γεμάτο), με τις όποιες άλλες διαφορές να προκύπτουν από την εμφάνιση και τη φύση του κάθε μοντέλου.

Το Tuono έχει φυσικά πιο ψηλό τιμόνι, αν και τα clip on του RS125 είναι πλέον σηκωμένα πιο ψηλά, δημιουργώντας μια πιο άνετη θέση οδήγησης.

Τέλος, ένα εντυπωσιακό στοιχείο που ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό, είναι η δυνατότητα τοποθέτησης συστήματος quick shift στο κιβώτιο των ταχυτήτων.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!