Με τεχνολογική υπεροχή έναντι των αντιπάλων
Δοκιμάστηκε έστω και για λίγο το νέο Aprilia Tuareg 660 από δημοσιογράφους-δοκιμαστές του διάσημου ιταλικού περιοδικού μοτοσυκλέτας Motociclismo. Ήταν ένα μοντέλο προπαραγωγής μεν, που όμως είναι πολύ κοντά σε αυτό που θα βγει στην παραγωγή. Οι παρατηρήσεις από τη δοκιμή και οι συγκρίσεις του Τuareg με τον ανταγωνισμό εμφανίζουν μεγάλο ενδιαφέρον…
Είναι η τρίτη μοτοσυκλέτα που θα χρησιμοποιεί τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 660 cc της Aprilia, μετά το RS και το Tuono, παρότι το ιταλικό εργοστάσιο έχει να αντιμετωπίσει τη δυσαρέσκεια όχι μόνο του μοτοσυκλετιστικού κόσμου, αλλά και των φίλων του, λόγω της πρόσφατης παγκόσμιας ανάκλησης των δυο παραπάνω μοντέλων για αλλαγή κινητήρα – όπως κατ’ αποκλειστικότητα και πρώτοι στην Ελλάδα δημοσιεύσαμε στο Motorbike (διαβάστε εδώ).
Με την ανάκληση να βαραίνει το λανσάρισμα αυτού του πολύ καλού σε απόδοση (όπως αναφέρουν αυτοί που τον έχουν δοκιμάσει) κινητήρα, η Aprilia και η μητρική Piaggio, το πιθανότερο είναι ότι προχώρησαν σε μια εσπευσμένη παρουσίαση του πολυαναμενόμενου νέου Τuareg, μέσω του αρχαιότερου περιοδικού μοτοσυκλέτας στην Ιταλία.
Θεωρητικά, χάρη σε αυτή την παρουσίαση του Motociclismo, δεν χάνεται η αδράνεια και η “φασαρία γύρω” από τη νέα οικογένεια δικύλινδρων μοτοσυκλετών 660 κυβικών της Aprilia.
Τι είναι όμως το Aprilia Tuareg 660; Κατά πρώτον τοποθετείται σαφώς (σαφέστατα για την ακρίβεια) απέναντι στο πετυχημένο Yamaha Τenere 700 και μάλιστα του Rally Edition, του πιο “χωμάτινου”, ελαφρώς πλουσιότερου σε εξοπλισμό, που είναι βαμμένο “στα χρώματα του πολέμου”.
Αγωνιστικά χρώματα φοράει και το Tuareg αποτίνοντας φόρο τιμής στα παλαιότερα, μονοκύλινδρα Tuareg.
Μια μικρή ιστορική αναδρομή μας θυμίζει ότι τα Aprilia Tuareg ήταν μοτοσυκλέτες που έμοιαζαν με αυτές των ραλί ερήμου, ξεκινώντας από τα μέσα της δεκαετίας του ’80, τότε που το Paris-Dakar ήταν ακόμα δημοφιλές.
Τα Tuareg ξεκινούσαν από τα 50 (!) κυβικά, πήγαιναν στα 125 και τα 250 με δίχρονους μονοκύλινδρους κινητήρες και συνέχιζαν προς τα πάνω με επίσης μονοκύλινδρους, αλλά τετράχρονους κινητήρες 350 και 600 της αυστριακής Rotax.
Τα Aprilia Tuareg ήταν πάντα πραγματικές ψευδοεντούρο, υπηρετώντας τον όρο Οn & Οff road στο έπακρο, με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, τροχούς 21 ιντσών μπροστά, με όλες τις απαραίτητες τεχνικές επιλογές, διατάξεις και εξοπλισμό της κατηγορίας.
Χαρακτηριστικά ήταν τα κουστούμια, καθώς και τα ντεπόζιτα (μεγάλης χωρητικότητας) που κινούνταν πάνω στις γραμμές των μοτοσυκλετών ραλί ερήμου και οι Ιταλοί τις αποκαλούσαν “μοτοσυκλέτες ερήμου” (deserto).
Τελευταίο μοντέλο της οικογένειας ήταν το Aprilia Tuareg 125 Rally, το οποίο έμεινε στην αγορά μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’90.
Σημειώστε ότι τα χρώματα που χρησιμοποιεί τώρα η Aprilia στο σημερινό Tuareg έρχονται απευθείας από εκείνη την δεκαετία και την αισθητική της, εξ ου και τα μωβ (ένα χρώμα που έχει εξοβελιστεί από τη μοτοσυκλέτα εδώ και δεκαετίες) αυτοκόλλητα πάνω στα πλαϊνά του φέρινγκ.
Η Tuareg 660 (ή μάλλον το dummy, το κούφιο πρόπλασμά της), είχε εμφανιστεί μέσα σε γυάλινη κλειστή βιτρίνα στην EICMA του 2019, καλυμμένη με φύλλα σε πολύ μεγάλο βαθμό, ώστε να διακρίνεται μόνο μια γενικότερη φιγούρα.
Τώρα όμως ήρθε η ώρα να βγει στον έξω κόσμο και να οδηγηθεί από τους συναδέλφους του Motociclismo, οι οποίοι οδήγησαν το Tuareg για μερικές δεκάδες χιλιόμετρα.
Βάζοντας το Aprilia Tuareg 660 δίπλα στο Yamaha Tenere 700, συγκρίνοντας τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά, βλέπουμε ότι μικρή είναι η διαφορά στον κυβισμό, αφού η “700” της Yamaha έχει κινητήρα 689 cc και της Aprilia μόλις 30 λιγότερα, στα 659 cc.
Ο ιταλικός δικύλινδρος είναι ισχυρότερος, με ανακοινώσιμη ιπποδύναμη 80 ίππων, τη στιγμή που ο γιαπωνέζικος αντίστοιχος αποδίδει 73,5 ίππους. Δέκα έξι λίτρα βενζίνης χωράει το ντεπόζιτο του Tenere, δέκα οκτώ του Tuareg.
Η διαδρομή του ανάποδου πιρουνιού του Yamaha είναι στα 210 χιλιοστά διαδρομής (καλάμια διαμέτρου 43 χιλιοστών) και στα 240 χιλιοστά του Tuareg (με ίδια διάμετρο καλαμιών), ενώ 240 χιλιοστά διαδρομή έχει και η πίσω ανάρτηση της Ιταλίδας, τη στιγμή που η Γιαπωνέζα έχει μόλις 200 χιλιοστά.
Ίδια είναι η απόσταση από το έδαφος μεταξύ των δυο ανταγωνιστριών, μικρότερο το μεταξόνιο του Tuareg (1.545 mm έναντι 1.595 mm) και παρότι έχει μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων, το ύψος της σέλας είναι μικρότερο (860 mm έναντι των 875 του Tenere)!
Οι Ιταλοί ανακοινώνουν ίδιο βάρος με τo Tenere για το Tuareg στα 187 κιλά (άδειο).
Βεβαίως, πέρα από τα παρεμφερή τεχνικά χαρακτηριστικά και την υπεροχή του Aprilia δεν μπορούμε παρά να μην παρατηρήσουμε την ομοιότητα που παρουσιάζουν τα δυο μοντέλα όταν στηθούν δίπλα-δίπλα, παρότι υπάρχουν διαφορές σε σημεία – όπως για παράδειγμα στους προβολείς οι οποίοι για την περίπτωση του Tuareg εμφανίζουν μια πολύ φρέσκια σχεδιαστική προσέγγιση.
Επίσης από πλευράς χρωμάτων και γραφικών, από μακριά η μοτοσυκλέτα, μπορεί να πει κάποιος, ότι μοιάζει με Honda Africa Twin, κι αυτό δεν έχει γίνει κατά λάθος.
Είναι κι άλλα όμως τα στοιχεία που κάνουν το Tuareg να υπερέχει, όπως για παράδειγμα ότι οι αναρτήσεις του θα είναι πλήρως ρυθμιζόμενες, αλλά κι ότι θα υπάρχει επιλογή 4 χαρτογραφήσεων του κινητήρα, ρυθμιζόμενο ABS, traction control, φρενάρισμα κινητήρα, αλλά και quickshifter και cruise control.
Όπως είπαμε και παραπάνω, ο μπροστινός τροχός του Tuareg 660 είναι 21 ιντσών μπροστά (και 18 πίσω) διαφοροποιώντας έντονα τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας (δίνοντας μεγάλες δυνατότητες κίνησης και σε χωματόδρομους) σε σχέση με όλη την υπόλοιπη Adventure κατηγορία, που έχει γείρει έντονα (και επικίνδυνα βαρετά για κάποιους) προς την street πλευρά.
Οι παρατηρήσεις των δημοσιογράφων-δοκιμαστών μετά τη βόλτα με το Aprilia Tuareg 660 του Motociclismo ήταν πολύ θετικές, ιδιαίτερα όσον αφορά στο στήσιμο της μοτοσυκλέτας, την εργονομία και το κράτημά της και ήταν ευχαριστημένοι από την αεροδυναμική κάλυψη του αναβάτη στις υψηλότερες ταχύτητες.
Στα αρνητικά τώρα, παρατήρησαν κραδασμούς από τον κινητήρα και εκπομπή-μεταφορά ζέστης στα πόδια του αναβάτη, ενώ ζήτησαν περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές.
Τώρα το πιο ενδιαφέρον κομμάτι έρχεται τελευταίο. Η τιμή αγοράς του Aprilia Tuareg 660 στην Ιταλία υπολογίζεται να είναι κοντά στις 12.000 ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι στην Ελλάδα θα είναι ακριβότερη (όπως γίνεται συνήθως για διάφορους λόγους) αλλά όχι μακριά από την τιμή της Yamaha Tenere 700 Rally Edition.
Στην περίπτωση του Tuareg 660 μιλάμε για μια εναλλακτική και δελεαστική ιταλική πρόταση, όχι μόνο από πλευράς τιμής, αλλά κυρίως από πλευράς τεχνολογίας και εξοπλισμού που φέρνει μαζί του το Tuareg.
Καλώς να επιστρέψει στο προσκήνιο λοιπόν το Tuareg, κάτι που περιμένουμε να συμβεί προς τα τέλη του 2021, οπότε καλώς εχόντων των πραγμάτων θα ξεκινήσει η παραγωγή στο εργοστάσιο της Aprilia στην περιοχή της Βενετίας.
Πηγή, φωτογραφίες: Motociclismo