Υπάρχει πολύς κόσμος που θέλει οικονομικές σπορ μοτοσυκλέτες
Το όνειρο μιας φθηνής, προσιτής σπορ μοτοσυκλέτας “λογικού” κυβισμού και ταυτόχρονα φιλικής και εύκολης στον χειρισμό της είναι σφηνωμένο στο μυαλό πολλών μοτοσυκλετιστών και μοτοσυκλετιστριών, που θα ήθελαν ένα εργαλείο εκπαίδευσης, ένα εργαλείο-παιχνίδι για track days. Πάνω σε αυτή την επιθυμία η κινεζική Zongshen, συνεργάτιδα της Piaggio ίσως να μπορεί να βοηθήσει λίγο… μέσω του κινεζικού Aprilia GPR 250
Η Ζοngshen Aprilia είναι θυγατρική της Zongshen Piaggio Foshan Co. που βρίσκεται στην πόλη Foshan της Κίνας και κατασκευάζει εδώ και χρόνια κάμποσα μοντέλα της Piaggio.
Είναι μια συνεργασία που έχει ξεκινήσει το 2004 σαν Joint Venture από το Piaggio Group και την Zongshen Industry Group. Το κινεζικό εργοστάσιο που δημιουργήθηκε είναι το μεγαλύτερο της Piaggio στον κόσμο, έχει έκταση 110.000 τετραγωνικών μέτρων και τμήμα R&D με παραπάνω από 50 μηχανικούς.
Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ της Zongshen Piaggio φτάνει τις 500.000 μονάδες ετησίως. Όλα τα εξαρτήματα και τα τμήματα κατασκευάζονται στην Κίνα, ενώ το εργοστάσιο διαθέτει τμήμα συγκόλλησης, βαφής, κατασκευής πλαστικών και φυσικά γραμμή συναρμολόγησης, με τον εξοπλισμό παραγωγής και δοκιμών να προέρχονται από την Ιταλία.
Το εργοστάσιο της Zongshen Piaggio κατασκευάζει μοντέλα ανεξάρτητα από την Piaggio και τα διαθέτει στην τοπική αγορά μέσω του δικτύου της, αλλά και τα εξάγει – μερικά εκ των οποίων φτάνουν και στην Ευρώπη.
Ήδη από πέρσι έχει παρουσιαστεί σε σαλόνι της Κίνας μια πολύ ενδιαφέρουσα για την ευρωπαϊκή αγορά μοτοσυκλέτα, η Aprilia GPR 250, χρησιμοποιώντας την εμφάνιση και το όνομα GPR που έχουν προέλθει από τα αντίστοιχα μοντέλα της Derbi, η οποία και αυτή είναι θυγατρική της Piaggio.
Το πλαίσιο του Aprilia GPR 250 είναι ατσάλινο περιμετρικό με δυο μεγάλες δοκούς και μοιάζει πολύ (γιατί όχι, αφού έχει μεγάλη αντοχή και ακαμψία) με αυτό που φοράει το Aprilia Zongshen GPR 125 που ήδη κυκλοφορεί στην κινεζική αγορά, αλλά και με αυτό που χρησιμοποιεί το σπέσιαλ αγωνιστικό Aprilia RS 250 SP, που προορίζεται για αγώνες ενιαίου στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Ταχύτητας (δείτε εδώ το άρθρο).
ΦΥΣΙΚΑ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ δεν είναι ίδιος με αυτόν που φοράει το αγωνιστικό ευρωπαϊκό μοντέλο, αφού ο κινέζικος (που είναι και αυτός μονοκύλινδρος, δύο εκκεντροφόρων και τεσσάρων βαλβίδων) αποδίδει μόλις 26 ίππους. Ό,τι πρέπει δηλαδή για αρχάριους και νέους στην οδήγηση στην πίστα, ενώ ξέρουμε ότι οι βελτιώσεις ειδικά για τέτοιες μοτοσυκλέτες δεν αργούν να έρθουν στη μορφή τροφοδοσίας, εξατμίσεων, υπερκυβισμού κ.λπ.
Ο κινητήρας κατασκευάζεται από την Zongshen στην Κίνα και είναι αστείο αυτό που έχει γραφτεί στο διαδίκτυο, ότι δηλαδή μπορεί να φτιάχνεται από την CF Moto επειδή τον ίδιο κινητήρα φοράει το CFMoto 250NK. Τα μεγέθη της CF Moto (μικρή) με τη Zongshen (πολύ μεγάλη) δεν είναι ούτε κατά διάνοια συγκρίσιμα.
Ο μονοκύλινδρος υγρόψυκτος των 249.2cc έχει 6άρι σασμάν και μονόδρομο συμπλέκτη και οι Κινέζοι ανακοίνωσαν τελική κοντά στα 140 km/h νούμερα (όπως και της ιπποδύναμης) πολύ “σεμνά” για μια τόσο ενδιαφέρουσα μοτοσυκλέτα.
ΑΝΑΠΟΔΟ ΠΙΡΟΥΝΙ μπροστά, μονό αμορτισέρ πίσω κεντρικά τοποθετημένο, μεγάλο δισκόφρενο 300 mm μπροστά, δικάναλο ABS και ιδού η “Aprilia RSV των φτωχών”!
Παράλληλα με την GPR 250 και μια Adventure έκδοση με τον ίδιο κινητήρα και τροχό 21 ιντσών εμφανίστηκε φευγαλέα σε κάποιο ασιατικό σαλόνι, σαν Aprilia Τerra 250. Οι γραμμές του αντέγραφαν το Terra 125, μοντέλο παραγωγής στην Κίνα.
Τι περιμένετε λοιπόν κύριοι της Piaggio; Τα χαμηλότερα εισοδήματα ανυπομονούν. Δρομολογήστε την εισαγωγή των δυο 250αριών στην Ευρώπη!