MotorBike.gr

Bajaj Freedom 125: Η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο με φυσικό αέριο!

23/07/2024

Μια αξιόλογη εναλλακτική και οικονομική λύση

Η Bajaj γράφει ιστορία παρουσιάζοντας την πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής που κινείται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο! Η Bajaj Freedom 125 είναι πλέον πραγματικότητα.

Ως εναλλακτική λύση στη βενζίνη ή την ηλεκτρική ενέργεια, η Bajaj παρουσίασε την πρώτη της μοτοσυκλέτα συμπιεσμένου φυσικού αερίου, ένα οικονομικό, προσβάσιμο καύσιμο που δεν απαιτεί μεγάλες αλλαγές στους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το Bajaj Freedom 125  είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) που παράγεται μαζικά και παρουσιάστηκε πλέον επίσημα στην Ινδία.

Πριν λίγους μήνες (όπως δημοσιεύσαμε στο Motorbike), η Bajaj αποκάλυψε τις πατέντες για δύο νέα μοντέλα που κινούνται με αυτό το εναλλακτικό καύσιμο και όπως μπορείτε να δείτε, δεν άργησε να κάνει την επίσημη πρεμιέρα της.

Η ινδική Bajaj είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μοτοσυκλετών στον κόσμο, πολύ πιο πάνω από κάποιες ευρωπαϊκές μάρκες που συνήθως θεωρούμε «μεγάλες».

Διαθέτει τεράστια ικανότητα παραγωγής, διανομής και πωλήσεων, ενώ διατηρεί επίσης δεσμούς και συμφωνίες με άλλες γνωστές μάρκες, όπως η Triumph και η KTM. Και ενώ άλλοι κατασκευαστές εστιάζουν τις προσπάθειές τους στη δημιουργία ηλεκτρικών οχημάτων, η ινδική εταιρεία στρέφεται στο συμπιεσμένο φυσικό αέριο, ως καύσιμο χαμηλού κόστους και χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Με το πέρασμα του χρόνου ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές δοκιμάζουν εναλλακτικά καύσιμα αντί της βενζίνης. Η πλειοψηφία ξεκινά με τη δημιουργία ηλεκτρικών μοντέλων, αλλά οι πιο τολμηροί πηγαίνουν ένα βήμα παραπέρα.

Μάλιστα, η Kawasaki έχει ήδη έτοιμη τη μοτοσυκλέτα υδρογόνου.

Στην Bajaj προτίμησαν το φυσικό αέριο και μόνο ο χρόνος θα δείξει αν είχαν δίκιο ή όχι. Το CNG υπόσχεται ουσιαστικές βελτιώσεις όσον αφορά τις εκπομπές CO2 και, σε αντίθεση με εναλλακτικές λύσεις όπως η ηλεκτρική ενέργεια ή το υδρογόνο, είναι σχετικά πιο προσβάσιμο. Μηχανικά απαιτεί λιγότερες μετατροπές, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί με μετασκευασμένες εκδόσεις συμβατικών βενζινοκινητήρων και επιτρέπει γρήγορο και εύκολο ανεφοδιασμό, χωρίς σημαντικές αλλαγές στην υποδομή.

Το ρεζερβουάρ του Freedom 125, χωρητικότητας 12,5 λίτρων ή 2 κιλών CNG, είναι τοποθετημένο οριζόντια κατά μήκος του χαλύβδινου πλαισίου. Η βαλβίδα και το σύστημα πλήρωσης βρίσκονται μπροστά, παρόμοια με τη θέση του ντεπόζιτου καυσίμου σε μια συμβατική μοτοσυκλέτα βενζίνης.

Ο κινητήρας είναι επίσης τοποθετημένος σχεδόν οριζόντια, με τον μόνο αερόψυκτο κύλινδρο στραμμένο προς τα εμπρός (βλ. διάταξη παπιού), απόδοσης 9,5 ίππων. Σύμφωνα με την Bajaj, ένα γεμάτο ρεζερβουάρ επιτρέπει αυτονομία άνω των 200 χιλιομέτρων, νούμερο που δεν είναι άσχημο για αρχή.

Επιπλέον, ένα εξτρά, μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης δύο λίτρων, το οποίο περιβάλλει τη δεξιά πλευρά του κυλίνδρου αερίου στο μπροστινό μέρος, παρέχει άλλα 130 km αυτονομίας, επιτρέποντας στη μοτοσυκλέτα να χρησιμοποιηθεί ακόμη και σε περιοχές όπου οι σταθμοί ανεφοδιασμού CNG σπανίζουν!

Ένας διακόπτης στο αριστερό τιμόνι επιτρέπει να κάνετε εναλλαγή μεταξύ των δύο πηγών καυσίμου, προσφέροντας συνδυασμένη αυτονομία άνω των 330 km!

Στην Ινδία, το Bajaj Freedom 125 θα πωλείται λίγο πάνω από 1.000 € για την έκδοση με ταμπούρα στους τροχούς, ενώ ανεβαίνει στα 1.222 € για το κορυφαίο μοντέλο με μπροστινό δίσκο και φώτα LED.

Το μεγάλο πλεονέκτημα της επιλογής του Bajaj Freedom 125 και της χρήσης του φυσικού αερίου (CNG) το αφήσαμε για το τέλος: σύμφωνα με την εταιρία, οι ιδιοκτήτες του Freedom 125 θα μπορούν να μειώσουν το κόστος λειτουργίας τους κατά 50% σε σύγκριση με τις συμβατικές μοτοσυκλέτες βενζίνης!

Εννοείται πως ανυπομονούμε να δούμε το Freedom 125 από κοντά.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!