MotorBike.gr

Benda: V-Twin Cruiser με μετάδοση… CVT

02/09/2025

H Benda μπαίνει στον στίβο των αυτόματων κιβωτίων, με μια μοτοσυκλέτα που χρησιμοποιεί μετάδοση σκούτερ

Η ιδέα να συνδυαστεί αυτόματο κιβώτιο με μοτοσυκλέτα χρειάστηκε δεκαετίες για να κερδίσει αποδοχή, ωστόσο τα τελευταία χρόνια φαίνεται πως η αγορά κινείται γρήγορα προς αυτή την κατεύθυνση, με κατασκευαστές από όλο τον κόσμο να προσπαθούν να ενσωματώσουν είτε πλήρως αυτόματες είτε ημιαυτόματες λύσεις στα μοντέλα τους.

Στην κατηγορία αυτή προστίθεται πλέον και η Benda, η οποία παρουσίασε το Chinchilla 350 CVT Neo, μια cruiser μοτοσυκλέτα με κινητήρα V-twin και μετάδοση τύπου σκούτερ.

Η περίπτωση της Chinchilla 350 δείχνει πως, ενώ οι αυτόματες λύσεις γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς, δεν υπάρχει ακόμη ομοφωνία για την «καλύτερη» τεχνολογία.

Η Honda παραμένει σταθερή στη χρήση του σύνθετου και ακριβού, αλλά αποδεδειγμένα αποτελεσματικού dual-clutch transmission (DCT) από το 2009, ενώ πιο πρόσφατα η BMW, η Yamaha και η KTM έχουν λανσάρει αυτοματοποιημένες εκδόσεις παραδοσιακών εξατάχυτων κιβωτίων, χρησιμοποιώντας ενεργοποιητές για τον συμπλέκτη και τον επιλογέα μαζί με μια μονάδα ελέγχου, δημιουργώντας κιβώτια που μπορούν να λειτουργούν είτε σε πλήρως αυτόματο είτε σε ημιαυτόματο mode.

Η Benda προσφέρει μια ακόμη επιλογή, βασιζόμενη σε συνεχώς μεταβαλλόμενο σύστημα μετάδοσης (CVT), όπως αυτό που χρησιμοποιείται εδώ και δεκαετίες στα σκούτερ, χωρίς δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας, αλλά εξαιρετικά απλό στη χρήση.

Η Chinchilla 350 CVT Neo δεν είναι η πρώτη V-twin μοτοσυκλέτα που χρησιμοποιεί CVT.

Η πιο γνωστή περίπτωση είναι η Aprilia Mana 850, η οποία αξιοποίησε το ίδιο σύστημα από το 2007 μέχρι τη διακοπή της παραγωγής της σχεδόν δέκα χρόνια αργότερα, βασιζόμενη στην ίδια μονάδα με το maxi σκούτερ Gilera GP800.

Παρότι η Mana έτυχε θετικών κριτικών, οι πωλήσεις της παρέμειναν περιορισμένες και δεν ακολούθησε συνέχεια, πιθανόν γιατί ήταν μπροστά από την εποχή της, κάτι που η τρέχουσα δημοτικότητα των αυτόματων μοτοσυκλετών φαίνεται να επιβεβαιώνει.

Η Benda παρουσίασε το μοντέλο για πρώτη φορά στην EICMA τον περασμένο Νοέμβριο, αλλά μόλις πρόσφατα επιβεβαίωσε την παραγωγή του.

Η μοτοσυκλέτα εξοπλίζεται με κινητήρα V-twin 343cc, που αποδίδει 34 ίππους στις 8.700 rpm και 31 Nm ροπής, ενώ το συνολικό βάρος φτάνει τα 195 κιλά.

Η λογική πίσω από τη συγκεκριμένη κατασκευή είναι σαφής, ιδιαίτερα στις ασιατικές αγορές: οι αναβάτες που περνούν από μικρά σκούτερ σε μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες συναντούν μια μετάβαση που τους είναι οικεία και απλή, καθώς η έλλειψη χειροκίνητου συμπλέκτη επιτρέπει την τοποθέτηση και των δύο φρένων στο τιμόνι, διευκολύνοντας περαιτέρω τη μετάβαση.

Η Benda Chinchilla 350 CVT Neo έχει ήδη επιβεβαιωθεί ως μοντέλο εξαγωγής και αναμένεται σύντομα στην Ευρώπη.

Παράλληλα, η Benda ετοιμάζει και ένα αυτόματο κιβώτιο με το Rock 707, ενώ πρόσφατα κατέθεσε και διπλώματα ευρεσιτεχνίας για ένα dual-clutch σύστημα σε εν σειρά τετρακύλινδρο κινητήρα.

Το σύστημα αναμένεται να παρουσιαστεί σε παραγωγικό μοντέλο μέσα στο 2026.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!