MotorBike.gr

Benelli: Ετοιμάζει μεγάλη Adventure με αυτόματο κιβώτιο

03/09/2025

Η Benelli φαίνεται ότι ετοιμάζεται να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της, όσον αφορά την κατηγορία των μεγάλων on-off, με μια μοτοσυκλέτα που προορίζεται κυρίως για χρήση στην άσφαλτο και που θα φέρει ένα όνομα γνώριμο στους φίλους της μάρκας.

Το νέο μοντέλο που δοκιμάζεται αυτές τις μέρες στην Ευρώπη, αναμένεται να ονομάζεται TreK, επαναφέροντας στην επικαιρότητα την ονομασία που είχε χρησιμοποιηθεί για το τρικύλινδρο των 1130cc, το οποίο έχει αποσυρθεί εδώ και πάνω από μια δεκαετία.

Αυτή τη φορά, ωστόσο, δεν πρόκειται για κάποια αναβίωση ενός παλιού project αλλά για μια εξ ολοκλήρου νέα μοτοσυκλέτα, με καινούριο πλαίσιο και τρικύλινδρο κινητήρα που αναπτύχθηκε από λευκό χαρτί.

Οι κατασκοπικές φωτογραφίες αποκαλύπτουν στοιχεία που δείχνουν την κατεύθυνση: τροχός 19” μπροστά, αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών και γενικότερα μια γεωμετρία που προδίδει στόχευση στην Touring κατηγορία, με προσανατολισμό περισσότερο στην άσφαλτο, χωρίς όμως να χάνει την Adventure εικόνα και τις δυνατότητες να σε μεταφέρει και στο χώμα.

Αν και η εμφάνιση δεν είναι ακόμα ξεκάθαρη, καθώς το πρωτότυπο που εντοπίστηκε βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο εξέλιξης, η αισθητική δείχνει να διαφοροποιείται από την πιο «φουσκωμένη» TRK 902 Xplorer, δίνοντας ίσως μια πιο “μαζεμένη” εικόνα.

H Benelli TRK 902 Explorer

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η μοτοσυκλέτα  δείχνει να στερείται συμβατικού επιλογέα ταχυτήτων, ένδειξη πως η Benelli προχωρά στην ενσωμάτωση αυτόματου ή ημιαυτόματου κιβωτίου.

Στα αριστερά του τιμονιού υπάρχει μανέτα συμπλέκτη, η οποία είναι πιθανό να χρησιμοποιείται μόνο για την εκκίνηση.

Υπάρχει όμως και η πιθανότητα (καθώς δεν έχουμε φωτογραφία από το δεξί μέρος της μοτοσυκλέτας), η μανέτα αυτή να είναι απλώς η μεταφορά του πίσω φρένου από το πόδι στο χέρι, κάτι που έχουμε ξαναδεί σε σχέδια στο παρελθόν.

Αν το αυτόματο κιβώτιο περάσει τελικά στην παραγωγή, θα αποτελέσει μία από τις σημαντικότερες διαφοροποιήσεις της νέας TreK, φέρνοντάς την πιο κοντά στη φιλοσοφία που ακολουθούν αρκετοί μεγάλοι κατασκευαστές τα τελευταία χρόνια.

Ο νέος τρικύλινδρος κινητήρας, που δεν έχει καμία σχέση με τον παλιό 1130, εκτιμάται ότι θα αποδίδει πάνω από 110 ίππους, ξεπερνώντας έτσι και το όριο των 100 ίππων που ανακοινώνεται για την επερχόμενη TRK 902.

Η προηγούμενη Benelli TreK, με τον τρικύλινδρο κινητήρα των 1.130cc

Αυτό δείχνει ότι η Benelli θέλει να τοποθετήσει το νέο μοντέλο ένα σκαλί πιο πάνω σε επιδόσεις, καλύπτοντας ένα κενό στη γκάμα της που μέχρι τώρα έμενε ανεκμετάλλευτο.

Η εμπορική διάθεση της μοτοσυκλέτας δεν αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα, καθώς το πρωτότυπο που έχει εντοπιστεί φέρει αρκετά προσωρινά εξαρτήματα και δείχνει να βρίσκεται ακόμη σε διαδικασία εξέλιξης εργονομίας και λεπτομερειών.

Το πιθανότερο σενάριο είναι η Benelli να παρουσιάσει μια πιο ώριμη εκδοχή σε μορφή concept στην έκθεση EICMA του Μιλάνου, δίνοντας στο κοινό την πρώτη απτή εικόνα της νέας TreK πριν την έναρξη της παραγωγής.

Μια εμπορική πρεμιέρα εντός του 2025 μοιάζει δύσκολη, όμως η κατεύθυνση είναι ξεκάθαρη: η Benelli επιδιώκει να προσθέσει στη γκάμα της μια νέα τρικύλινδρη πρόταση με αυτόματο κιβώτιο, που φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί τις καθιερωμένες δυνάμεις της κατηγορίας.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!