Ένα για την άσφαλτο, κι ένα για το χώμα
Mια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα σε δυο εκδόσεις φέρνει του χρόνου η Benelli στην αγορά, που χρησιμοποιεί τον δικύλινδρο κινητήρα των 750 κυβικών και ακολουθεί την φιλοσοφία σχεδίασης των πετυχημένων retro–naked Leoncino 500. Το Benelli Leoncino 800 και το αδερφάκι του Leoncino 800 Trail έρχονται να επεκτείνουν τη γκάμα της εταιρίας σε μεγαλύτερους κυβισμούς.
Τον κινητήρα που χρησιμοποιεί το Leoncino 800 (Εuro5 πλέον) τον είδαμε πρώτη φορά στο Benelli 752S που κυκλοφόρησε φέτος στην αγορά και καλύπτει την κατηγορία των μοντέρνων naked (δείτε εδώ).
Πρόκειται για το ίδιο δικύλινδρο και διατεταγμένο στην σειρά μηχανικό σύνολο, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, δύο επί κεφαλής εκκεντροφόρους και χωρητικότητα 754 κ.εκ, με την απόδοση του να διαμορφώνεται στους 76,2 ίππους / 9.000 σ.α.λ. και στα 6,9 κιλά ροπής στις 6.500 σ.α.λ.
Για να είμαστε ειλικρινείς για την κατηγορία στην οποία ανήκουν τα Leoncino 800 και σε κάθε περίπτωση, οι 76,2 ίπποι είναι υπεραρκετοί για το ύφος και το είδος αυτών των μοτοσυκλετών.
Η εμφάνιση και των δύο Leoncino 800 μοιράζεται το οικογενειακό DNA, το γονίδιο των “μικρών λεόντων”, και γενικά ακολουθούν τις γραμμές των μικρότερων αδελφών τους των 500 και των 250 κυβικών.
Ωστόσο, το Benelli Leoncino 800 και το Leoncino 800 Trail, δεν έχουν τίποτε κοινό με αυτά, ενώ οι φόρμες τους είναι πιο έντονες, επιδεικνύοντας παράλληλα την ιστορική μοτοσυκλετιστική κληρονομία τους.
Το ντεπόζιτο στέκεται ψηλά πάνω στο πλαίσιο χωροδικτύωμα, το ανάποδο πιρούνι ξεχωρίζει στο μπροστινό τμήμα της μοτοσυκλέτας και η ουρά είναι χαρακτηριστική της οικογένειας Leoncino.
Πλαίσιο και περιφερειακά είναι πολύ προσεγμένα. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα, το θηριώδες, πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι είναι της Marzocchi με καλάμια διαμέτρου 50 χιλιοστών, και λίγο πιο κάτω συναντάμε τις τετραπίστονες δαγκάνες που συνεργάζονται με δίσκους διαμέτρου 320 χλστ.
Πίσω, τοποθετήθηκε ασύμμετρο ψαλίδι με δύο μπράτσα κι ένα μονό αμορτισέρ με ρυθμίσεις προφόρτισης και απόσβεσης επαναφοράς και δισκόφρενο 260 χλστ. με δαγκάνα δύο εμβόλων, που ελέγχεται, όπως και το μπροστινό φρένο φυσικά, από δικάναλο ABS.
Σε ό,τι αφορά στις διαφορές μεταξύ της βασικής και της Trail έκδοσης του 800, η δεύτερη φέρει ζεύγος τελικών εξάτμισης ψηλά στην ουρά, «number plate» στο δεξί πλάϊ, μασκάκι πάνω από τον προβολέα και μπροστινό τροχό διαμέτρου 19 ιντσών, έναντι των 17 ιντσών της standard έκδοσης.
Διαφορές υπάρχουν και στις διαδρομές των αναρτήσεων, με το Trail να προσφέρει 140 χλστ. ώστε να εξυπηρετούνται οι μεγαλύτερες εκτός δρόμου ανάγκες (για τον ίδιο λόγο φοράει και τρακτερωτά λάστιχα). Αυτό έχει αντίκρισμα και στο ύψος της σέλας, που για το Leoncino 800 ανέρχεται στα 805 χλστ. ενώ για το Leoncino 800 Trail , στα 830 χλστ.
Το Benelli Leoncino 800 αναμένεται στην αγορά την άνοιξη του 2021, ενώ για το λανσάρισμα της έκδοσης Trail είναι κάπως ασαφής ο χρονικός προσδιορισμός, με την Benelli να αναφέρει ότι θα είναι διαθέσιμο στο πρώτο μισό της επόμενης χρονιάς.