Απρόσμενα τολμηρή προσέγγιση
Όπως βλέπουμε, η Benelli δεν θέλησε να επενδύσει πάνω στην πεπατημένη της κατηγορίας Adventure, ούτε στις γραμμές του πετυχημένου εμπορικά TRK 502, αλλά τράβηξε “μια άλλη γραμμή στον ορίζοντα” του design, βάζοντας ριζοσπαστικές γραμμές και χρώματα πάνω στο νέο Benelli TRK 800. Η Benelli με την τόλμη της κατάφερε να πετύχει αυτό που πρέπει να κάνει μια νέα μοτοσυκλέτα: να τραβάει την προσοχή του θεατή μέσα από τη διαφορετικότητα και την ολόφρεσκη προσέγγισή της.
Είναι αλήθεια ότι οι Ευρωπαίοι μοτοσυκλετιστές, οι φίλοι της Benelli και των μεσαίων προς μεγάλων Adventure έπρεπε να περιμένουν λίγο παραπάνω για την παρουσίαση του τρίτου μέλους της οικογένειας των TRK.
Μετά το δικύλινδρο 502 και το μονοκύλινδρο 251, ήρθε η σειρά του δικύλινδρου 800, κι απ’ ό,τι δείχνουν οι φωτογραφίες… άξιζε ο κόπος.
Παρότι ο Ειδικός Τύπος, κι εμείς μαζί, είχαμε την εντύπωση πως η εταιρία θα ποντάριζε στις “σίγουρες” γραμμές του 502, η εξέλιξη του TRK 800 που βλέπουμε σήμερα στο σαλόνι του Μιλάνου μας αφήνει πίσω, μας ξεπερνάει.
Οι άνθρωποι του κέντρου σχεδιασμού Benneli Centro Stile – στο Πέζαρο της Ιταλίας – είναι υπεύθυνοι για την εντυπωσιακή εμφάνιση του Benelli TRK 800 και πρέπει να νιώθουν περήφανοι για τη δουλειά τους.
Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 754 cc που είδαμε στο γυμνό 752S (και που μπαίνει και στο Leoncino 800) έχει ιπποδύναμη 76,2 ίππων στις 8.500 rpm και ροπή 6.8 kgm στις 6.500 rpm.
Διαθέτει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τέσσερις βαλβίδες, με σώματα ψεκασμού διαμέτρου 43mm. To κιβώτιο ταχυτήτων είναι έξι σχέσεων και ο συμπλέκτης μερικής ολίσθησης.
Αρκετή η ιπποδύναμη, μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας, χωρίς υπερβολές, 19άρης τροχός μπροστά και 17 ιντσών πίσω και το TRK 800 δηλώνει πραγματικό Adventure διπλής χρήσης, που θα κινείται και στην άσφαλτο και στο χώμα.
Το πλαίσιο είναι τύπου χωροδικτύωμα, που συνεργάζεται με ένα ανάποδο πιρούνι της Marzocchi, με καλάμια διαμέτρου 50 mm.
Το ένα αμορτισέρ πίσω, όπως και το πιρούνι είναι πλήρως ρυθμιζόμενα (!), ενώ οι διαδρομές των αναρτήσεων είναι 170 για τη μπροστινή και 171 mm για την πίσω.
Στα φρένα τώρα, μπροστά συναντάμε δυο μεγάλους κυματιστούς δίσκους 320 mm, με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες της Brembo, κι έναν 260 mm πίσω με μονοέμβολη δαγκάνα και δικάναλο ABS.
Οι δύο πρωτότυπης σχεδίασης προβολείς (που “ξεκολλούν” από το υπόλοιπο φέρινγκ) και αποτελούν εξέλιξη των αντίστοιχων του 502 είναι full LED, όπως και όλα τα φωτιστικά σώματα, όπως και τα φώτα DRL.
Στη θέση των οργάνων υπάρχει μια έγχρωμη οθόνη TFT 7 ιντσών, ενώ η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη σε ύψος.
Στα άκρα του τιμονιού βλέπουμε προστατευτικές χούφτες βαμμένες σε πορτοκαλί χρώμα, το οποίο χρησιμοποιείται για να τονίσει το κομψό καφετί της άμμου, που είναι το βασικό χρώμα της μοτοσυκλέτας.
Βαμμένη πορτοκαλί είναι και η ουρά του 800 στην περιοχή της ξεχωριστής σέλας του συνεπιβάτη, ο οποίος τοποθετείται ψηλότερα από τον αναβάτη, ενώ στον εξοπλισμό υπάρχει προστατευτική ποδιά-καρίνα κάτω από τον κινητήρα, όπως και κεντρικό σταντ.
Το ύψος σέλας είναι στα 834 mm, το μεταξόνιο στα 1.528 mm, το ντεπόζιτο χωράει 22 λίτρα και η μοτοσυκλέτα χωρίς υγρά ζυγίζει 214 κιλά.
Το Benelli TRK 800 θα έρθει στις ευρωπαϊκές αγορές, όπως δηλώνει η εταιρία, το δεύτερο μισό του 2022.