H BMW παρουσίασε χθες την πολυαναμενόμενη R 1300 R τη γυμνή μοτοσυκλέτα με τον ανανεωμένο κινητήρα των 1300cc που είχαμε ήδη δει στην R 1300GS.
Ήδη από τις πληροφορίες που είχαν διαρρεύσει φαινόταν ότι ο στόχος της BMW ήταν να φτιάξει ένα πιο επιθετικό και πιο σπορ μοντέλο από το προηγούμενο και όλα δείχνουν ότι τα κατάφερε.
Ο δικύλινδρος Boxer κινητήρας των 1.300cc αποδίδει 145 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. και 149Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με την προκάτοχό της (με την R 1250 να βγάζει 136 ίππους και 143Nm ροπής).
O μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων είναι παρών, ενώ για την περαιτέρω ψύξη του κινητήρα έχουν προστεθεί δύο ξεχωριστά ψυγεία στο μπροστινό τμήμα.
Στα περιφερειακά συναντάμε το κλασσικό ανεστραμμένο πιρούνι (140mm διαδρομή) που η BMW είχε χρησιμοποιήσει ήδη από το 2015 στο R 1200 R και πίσω το μονόμπρατσο αλουμινένιο ψαλίδι Paralever με το κεντρικό αμορτισέρ, διαδρομής 130 χιλιοστών, γνωστό πλέον ως Evo Paralever.
To πλαίσιο που συνεργάζεται με τις αναρτήσεις είναι ατσάλινο σωληνωτό και συνδυάζεται με αλουμινένιο υποπλαίσιο.
Αλουμινένιες είναι και οι ζάντες της νέας R 1300 R , με την BMW να αναφέρει ότι είναι 1,4 κιλά ελαφρύτερες από τις προηγούμενες, σε ένα σημείο της μοτοσυκλέτας που το βάρος μετράει πολύ.
Παρά την μείωση βάρους στις ζάντες, η καινούρια R 1300 R ζυγίζει ακριβώς όσο η προκάτοχός της, σταματώντας τη ζυγαριά στα 239 κιλά με τον βασικό της εξοπλισμό και το 90% του αλουμινένιου ντεπόζιτου των 17 λίτρων γεμάτο.
Ο βασικός εξοπλισμός επίσης ανανεώνεται για την R 1300 R, με Keyless σύστημα εκκίνησης, Hill Assist Start και τις Dynamic ESA αναρτήσεις να είναι πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό!
Επίσης η R 1300 R εξοπλίζεται με ABS Pro και Traction Control, με τα δύο συστήματα να έχουν λειτουργία Cornering και τρία Riding Modes (Rain, Road, Eco και στον έξτρα εξοπλισμό υπάρχουν και τα Dynamic και Dynamic Pro).
Η TFT οθόνη έχει δυνατότητα συνδεσιμότητας με Smartphone, το οποίο μπορεί ο αναβάτης να φορτίζει μέσω της θύρας USB (παρούσα και η 12V “πριζα”).
Το αυτόματο κιβώτιο ASA παραμένει στα έξτρα αξεσουάρ, ενώ για πρώτη φορά θα είναι διαθέσιμο και το DAS (Dynamic Suspension Adjustment), το οποίο ελέγχει αυτόματα την φόρτιση του ελατηρίου μπροστά και πίσω.
Στην Ελλάδα δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα η τιμή της R 1300 R ή το πότε ακριβώς να την περιμένουμε.