Πλούσιος εξοπλισμός, διαφορετικές εκδόσεις και χυτές ζάντες στην βασική έκδοση του BMW F 450GS
Η BMW παρουσίασε την τελική μορφή του F 450GS στην EICMA, όπου πέρυσι είχε αποκαλύψει για πρώτη φορά την πρωτότυπη μορφή του.
Μετά από μια δεκαετία παραγωγής των μονοκύλινδρων G 310 στην Ινδία, σε συνεργασία με την TVS, η βαυαρική εταιρία περνά πλέον στη νέα γενιά μικρομεσαίων δικύλινδρων adventure.
Η BMW F 450GS βασίζεται σε έναν ολοκαίνουριο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 420cc, με διάμετρο κυλίνδρου 72mm, διαδρομή πιστονιού 51,6mm και απόδοση 48 ίππων στις 8.750 rpm, δηλαδή στο όριο της κατηγορίας Α2.
Ο κινητήρας είναι υγρόψυκτος, διαθέτει δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, ενώ εντύπωση προκαλεί ο λόγος συμπίεσης 13:1.
Ξεχωριστή επιλογή αποτελεί ο στρόφαλος με μετατόπιση πείρων κατά 135°, κάτι που δίνει ανομοιόμορφους χρόνους ανάφλεξης (225° και 495°) και έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα λειτουργίας και ήχου, κάπου ανάμεσα σε κινητήρες 270° και 180°.
Η BMW υπόσχεται καλή απόδοση σε όλο το φάσμα και περιορισμένους κραδασμούς χάρη στον αντικραδασμικό άξονα.
Το κιβώτιο είναι εξατάχυτο και συνεργάζεται προαιρετικά με το Quickshifter (Shift Assistant Pro), επιτρέποντας αλλαγές χωρίς τη χρήση συμπλέκτη.
Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 165 χλμ./ώρα, με μέση κατανάλωση 3,8 λτ./100 χλμ. (σύμφωνα με την BMW), κάτι που σημαίνει θεωρητική αυτονομία άνω των 350 χιλιομέτρων από το ρεζερβουάρ των 14 λίτρων.
Οι διαθέσιμες χαρτογραφήσεις είναι “Rain”, “Road” και “Enduro”, ενώ προαιρετικά προστίθεται η “Enduro Pro” με δυνατότητα απενεργοποίησης του ABS πίσω.
Νέα τεχνολογία για τη BMW αποτελεί ο προαιρετικός αυτόματος συμπλέκτης Easy Ride Clutch (ERC), ένας φυγοκεντρικός μηχανισμός που αποσυμπλέκει αυτόματα στις χαμηλές στροφές, διευκολύνοντας την οδήγηση σε πόλη ή εκτός δρόμου και αποτρέποντας σχεδόν πλήρως το σβήσιμο του κινητήρα.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα και συνεργάζεται με ψαλίδι αλουμινίου και αναρτήσεις Kayaba – ανεστραμμένο πιρούνι μπροστά και κεντρικό αμορτισέρ, αμφότερα με διαδρομή 180 mm.
Το αμορτισέρ διαθέτει ρυθμίσεις προφόρτισης και επαναφοράς, ενώ οι ρυθμίσεις στο πιρούνι διαφοροποιούνται ανάλογα με την έκδοση.
Το μεταξόνιο φτάνει τα 1.465mm και η γωνία κάστερ τις 61,9°, ενώ το ύψος σέλας κυμαίνεται από 830 έως 865mm, ανάλογα με την επιλεχθείσα σέλα.
Στο κομμάτι του εξοπλισμού, το F 450 GS διαθέτει Cornering ABS και Traction Control, έγχρωμη TFT οθόνη 6,5 ιντσών με συνδεσιμότητα smartphone και πλοήγηση, θύρα USB-C και θερμαινόμενα γκριπ.
Οι μανέτες και τα μαρσπιέ είναι ρυθμιζόμενα, ενώ τα ελαστικά πέλματα στα μαρσπιέ αφαιρούνται για χρήση σε πιο απαιτητικό έδαφος.
Οι στάνταρ τροχοί είναι χυτοί αλουμινένιοι, με διαστάσεις 19 ιντσών μπροστά (100/90) και 17 ιντσών πίσω (130/80), ωστόσο διατίθενται και tubeless ακτινωτοί τροχοί ως αξεσουάρ, κάτι που πιθανόν να περάσει και σε μελλοντική έκδοση παραγωγής.
Με γεμάτο ρεζερβουάρ και βασικό εξοπλισμό, η μοτοσυκλέτα ζυγίζει 178 κιλά – οριακά πάνω από το ελάχιστο όριο των 175 κιλών που επιτρέπεται για την Α2 κατηγορία.
Η BMW προβλέπει και πλούσια γκάμα γνήσιων αξεσουάρ, όπως διαφορετικές σέλες, ζελατίνες, προστατευτικά και βαλίτσες.
Η διάθεσή της αναμένεται να ξεκινήσει τον Απρίλιο του 2026, στη βασική έκδοση και στις πιο εξοπλισμένες “Exclusive”, “Sport” και “Trophy”, με την τιμή της στην Ελλάδα να υπολογίζεται κάτω από τις 7.000 ευρώ.
Με τη νέα F 450 GS, η BMW στοχεύει ευθέως στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των 450cc adventure Α2 κατηγορίας, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία των μικρότερων GS, αυτή τη φορά με περισσότερη δύναμη και τεχνολογία.










































