MotorBike.gr

BMW S 1000 R, G 310 R 2021: Βελτιώσεις… γυμνών

26/11/2020

Ανανέωση για το “μικρό” και το “μεγάλο” της BMW

Τα roadster, όπως τα αποκαλεί η BMW Motorrad, γυμνά μοντέλα S 1000 R και G 310 R, ανανεώθηκαν για το 2021 αποκτώντας  κινητήρες προδιαγραφών Euro 5, ενώ δεν έλειψαν φυσικά και οι βελτιώσεις, που ειδικά στην περίπτωση του «χιλιαριού», είναι εκτενείς.


Ξεκινάμε λοιπόν από το S 1000 R, του οποίου ο κινητήρας είναι πλέον Euro 5, χωρίς να σημειώνονται απώλειες στην ισχύ του, που παραμένει στους 165 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. και στα 11,6 kgm στις 9.250 σ.α.λ.

Η ΒΜW αναθεώρησε σε μεγάλο βαθμό τη σχεδίαση του τετρακύλινδρου σε σειρά μηχανικού συνόλου και κατάφερε να μειώσει το βάρος του.

Παράλληλα, βελτίωσε τις καμπύλες της απόδοσής του, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη ροπή, η οποία παραμένει σταθερά πάνω από τα 9 kgm, στο εύρος λειτουργίας από τις 5.500 μέχρι τις 12.000 σ.α.λ, με 8 kgm να είναι διαθέσιμα από τις 3.000 σ.α.λ.

BMW S 1000 R 2021

 

Η συμπίεση έχει αυξηθεί από το 12:1 στο 12,5:1, ενώ έχουν τοποθετηθεί ελαφρύτερα κοκοράκια οδήγησης των βαλβίδων και έχει αναθεωρηθεί το προφίλ των εκκεντροφόρων. Βελτιώσεις συναντάμε επίσης στο σύστημα εισαγωγής και στην εξάτμιση η οποία είναι επανασχεδιασμένη και ελαφρύτερη.

H BMW αναφέρει επίσης ότι ο κινητήρας είναι κατά 8% πιο οικονομικός στη μέτρηση βάσει του WTMC πρότυπου και προσδίδει στην μοτοσυκλέτα καλύτερες επιταχύνσεις από στάση, με τα 0-200 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 8 δευτερόλεπτα.

Επίσης, πιο άνετα θα δουλεύει το S 1000 R του 2021 ψηλά, αφού οι σχέσεις 4 έως 6 “μάκρυναν” στο κιβώτιο, με τις τρεις πρώτες να διατηρούν την κλιμάκωσή τους.

BMW S 1000 R 2021

Ο κινητήρας έχει πλέον ένα πολύ πιο ενεργό ρόλο ως δομικό και φέρον τμήμα του πλαισίου. Τόσο η μονάδα αλουμινίου δύο δοκών όσο και το υποπλαίσιο, έχουν επανασχεδιαστεί με βάση τα «Flex Frame» πρότυπα του S1000RR και παρουσιάζονται κατά 1,3 κιλά ελαφρύτερα.

Συνολικά, οι μειώσεις στο βάρος της μοτοσυκλέτας ανέρχονται στα 5,1 κιλά, με την μοτοσυκλέτα να ζυγίζει 199 κιλά.

BMW S 1000 R 2021

BMW S 1000 R 2021

Το νέο πλαίσιο είναι επίσης πιο στενό στο τμήμα όπου έρχονται σε επαφή τα πόδια του αναβάτη με αυτό, βελτιώνοντας τη θέση οδήγησης και τη στήριξη στη δυναμική οδήγηση. Σε ό,τι αφορά στο ψαλίδι, αυτό είναι νέο και προέρχεται από το S 1000 RR.

BMW S 1000 R 2021

Η underslung σχεδίαση του ψαλιδιού, που θέλει την ενισχυτική γέφυρα ζεύξης των σκελών του να βρίσκεται στο κάτω μέρος, επέτρεψε την τοποθέτηση του πίσω αμορτισέρ σε νέα θέση, πιο μακριά από τον κινητήρα.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την πιο αποτελεσματική ψύξη του μοτέρ, λόγω της απρόσκοπτης διέλευσης του αέρα στην πίσω πλευρά του, ενώ παράλληλα βελτιώνει και τη λειτουργία της πίσω ανάρτησης που πλέον δεν επηρεάζεται από την εκλυόμενη θερμότητα του μοτέρ.

BMW S 1000 R 2021

Tο πίσω αμορτισέρ έχει επίσης νέο υδραυλικό σώμα με 20% μεγαλύτερη διαδρομή και εδράζεται σε νέες βάσεις, με τη BMW να κάνει λόγο για βελτιωμένη διαχείριση των φορτίων κατά τις εξόδους από τις στροφές.

Η τοποθέτησης μια νέας IMU έξι αξόνων, βελτίωσε την λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας στο S 1000 R, που για το 2021 θα φέρει στον βασικό του εξοπλισμό και το ABS Pro σύστημα της BMW, πέραν των Dynamic Traction Control, Hill Start Control και Wheelie Control.

BMW S 1000 R 2021

Προαιρετικά, υπάρχει δυνατότητα να τοποθετηθούν στη μοτοσυκλέτα συστήματα όπως Riding Modes Pro, που επεκτείνει τα Riding Modes, Launch Control, Pitlane Limiter, Hill Start Control Pro, MSR (engine drag torque control) και Shift Assistance Pro, δηλαδή, QuickShifter (ανεβάσματα και κατεβάσματα).

BMW S 1000 R 2021

Συνεχίζοντας με τα νέα στοιχεία της βασικής έκδοσης για το 2021, έχουμε μια νέα ψηφιακή και έγχρωμη TFT οθόνη 6,5 ιντσών ως πίνακα οργάνων, νέα φωτιστικά σώματα LED και LED flash που συμπληρώνουν το ίδιας τεχνολογίας πίσω φως και φυσικά μια σχεδιαστική – στυλιστική συνολική ανανέωση που προσδίδει στη μοτοσυκλέτα μια πιο δυναμική εμφάνιση.

Η τιμή του BMW S 1000 R ανακοινώθηκε στα 15.100 ευρώ, ενώ με όλα τα αξεσουάρ μπορεί να φτάσει κοντά στις 27.000 ευρώ!

BMW G 310 R

Περνώντας στο BMW G 310 R, επίσης πραγματοποιήθηκε η μετάβαση στην Euro 5 εποχή απολύτως επιτυχώς, με την έννοια ότι δεν σημειώθηκε απώλεια στην παραγόμενη ισχύ, η οποία παραμένει στα ίδια επίπεδα με αυτήν του 2020 μοντέλου, δηλαδή 34 ίπποι στις 9.500 σ.α.λ. και 2,8 kgm ροπής στις 7.500 σ.α.λ.

BMW G 310 R

BMW G 310 R

Η BMW φρόντισε ώστε να κάνει ακόμα πιο φιλικό τον χειρισμό της μοτοσυκλέτας προς τους νέους αναβάτες, που αποτελούν κατά κύριο λόγο και το αγοραστικό δυναμικό του μοντέλου.

Τοποθέτησε έναν ηλεκτρονικό αισθητήρα θέσης του γκαζιού, για μεγαλύτερη ακρίβεια και πιο άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού προς το μοτέρ.

BMW G 310 R

BMW G 310 R

Επίσης, ένα αυτόματο σύστημα σηκώνει ελαφρά τις στροφές του κινητήρα όταν η μοτοσυκλέτα ξεκινά από στάση, αποτρέποντας τα σβησίματα από άτσαλο χειρισμό του συμπλέκτη.

Νέα είναι και τα χαρακτηριστικά ολίσθησης και υποβοήθησης που έχει προσδώσει η BMW στον συμπλέκτη της μοτοσυκλέτας, μετριάζοντας το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού στα απότομα κατεβάσματα και κάνοντας τη χρήση της μανέτας πιο εύκολη.

BMW G 310 R

BMW G 310 R

Μιλώντας για μανέτες, να προσθέσουμε ότι πλέον τόσο αυτή του φρένου όσο και αυτή του συμπλέκτη είναι ρυθμιζόμενες.

Φουλ LED είναι τα φώτα του G 310 GS για το 2021 με νέο προβολέα και φλας αυτής της τεχνολογίας (το πίσω φως ήταν ήδη LED), ενώ σε ό,τι αφορά στο στυλιστικό κομμάτι, τα πλαϊνά καπάκια του κινητήρα, τα προστατευτικά στα μαρσπιέ και οι χειρολαβές του συνεπιβάτη, φέρουν πλέον βαφή που η BMW ονομάζει Titanium Grey Metallic.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!