Επιστρέφει το θρυλικό όνομα στη μοτοσυκλέτα;
Με τον ρυθμό των καιρών κινείται και η Καναδέζικη Can-Am θέλοντας να επιστρέψει στους δύο τροχούς, αλλά αυτή τη φορά μέσω ηλεκτροκίνησης.
Σα να ζήλεψε η Can-Am τη Harley-Davidson και την ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της LiveWire και ετοιμάζεται κι αυτή σιγά-σιγά να κάνει τα πρώτα της βήματα σε έναν νέο τομέα που ξεχνάει τη βενζίνη για χάρη του ηλεκτρισμού.
Σχέδια που κατατέθηκαν πρόσφατα σε υπηρεσίες πατεντών αποκάλυψαν ότι η εταιρία εξελίσσει ηλεκτρικά μοντέλα και μάλιστα χρησιμοποιώντας μια κοινή πλατφόρμα!
Πρόκειται για τη φιλοσοφία Modular, την οποία βλέπουμε να εμφανίζεται ολοένα και περισσότερο για λόγους κόστους, σε οικογένειες μοτοσυκλετών όπως για παράδειγμα στα NC της Honda, τα ΜΤ της Yamaha και τα Ζ της Kawasaki.
Η Can-Am βλέποντας την κινητικότητα της υπο-μάρκας LiveWire της Harley-Davidson, που ετοιμάζει νέα μοντέλα δεύτερης γενιάς, προετοιμάζεται κι αυτή για μια κίνηση, ώστε να εδραιώσει μια θέση στον κλάδο των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών.
Η Can-Am, που βρίσκεται πίσω από έναν άλλο βορειοαμερικανικό γίγαντα κατασκευής οχημάτων, την καναδέζικη Bombardier Recreational Products – ή BRP – πρόσφατα κατέθεσε τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας που βλέπετε στις φωτογραφίες.
Η κεντρική ιδέα είναι τα πάντα να στηριχτούν πάνω σε μια εύκολα μεταβαλλόμενη πλατφόρμα ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας, που προορίζεται να χρησιμοποιηθεί σε ποικιλία μοντέλων.
Η BRP αγόρασε τα απομεινάρια της πολλά υποσχόμενης Alta Motors, δημιουργού του επίσης πολλά υποσχόμενου μοντέλου Redshift, μετά την κατάρρευση της εταιρίας στην Καλιφόρνια το 2018, άρα έχει πρόσβαση σε εξελιγμένες τεχνολογίες πάνω σε ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.
Η εταιρία έχει επίσης παρουσιάσει προηγουμένως ηλεκτρικά πρωτότυπα δίτροχα και τρίτροχα, συμπεριλαμβανομένης μιας έκδοσης του Can-Am Ryker με μπαταρίες, δυο σκούτερ και μιας μοτοσυκλέτας, όπως και ενός τρίκυκλου που μπορεί να πάρει κλίση στις στροφές.
Ωστόσο, τα νέα διπλώματα ευρεσιτεχνίας δείχνουν έναν εντελώς διαφορετικό δρόμο με σαφείς απεικονίσεις ενός ηλεκτρικού on/off μοντέλου και ενός μοντέλου δρόμου.
Επίσης υπάρχουν και διαγράμματα που δείχνουν ένα cruiser, ένα ρετρό μοντέλο και μια supersport που όλα βασίζονται πάνω στην ίδια μπαταρία και πλαίσιο.
Η αρθρωτή πλατφόρμα θα περιλαμβάνει ένα κεντρικό πλαίσιο που συγκρατεί την μπαταρία ως ενεργό του μέρος, που μπορεί να τοποθετείται υπό συγκεκριμένες γωνίες οι οποίες θα ταιριάζουν σε διάφορες διαμορφώσεις.
Η κοινή πλατφόρμα μπορεί να προσαρμόζεται στις γεωμετρικές απαιτήσεις κάθε μοντέλου είναι το κλειδί για τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της BRP.
Η έκδοση cruiser για παράδειγμα ρίχνει το πίσω μέρος χαμηλότερα και ανυψώνει το μπροστινό μέρος για πιο χαλαρές γωνίες στο σώμα του αναβάτη, ενώ για το χωμάτινο μοντέλο ένα διαφορετικό ψαλίδι και διαφορετικές γωνίες φέρνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Το ενδιαφέρον στοιχείο με την παραπάνω ιδέα είναι ότι μπορεί να χρησιμοποιείται η ίδια γραμμή παραγωγής για όλες τις εκδόσεις της μοτοσυκλέτας, από το cruiser έως το supersport, με τους εργαζόμενους να επιλέγουν απλώς τα σωστά υποσυστήματα, πιρούνια, ψαλίδια, κ.λπ. καθώς και τα κατάλληλα εξαρτήματα για να “χτίσουν” το κάθε μοντέλο.
Μια επίσης ενδιαφέρουσα πατέντα της BRP έχει να κάνει και με την τελική μετάδοση που γίνεται με ιμάντα και όλο το σύστημα περικλείεται μέσα σε μια “κάσα”, έτσι ώστε να μειώνεται ο θόρυβος του συστήματος κατά την κίνηση. Ο θόρυβος της τελικής μετάδοσης – που συνήθως καλύπτεται από αυτόν των συμβατικών κινητήρων – πολλές φορές γίνεται αντιληπτός και είναι ενοχλητικός σε ηλεκτρικά μοντέλα που είναι αθόρυβα.