MotorBike.gr

CFMoto V4 SR-RR Prototype: Με ενεργά, αεροδυναμικά φτερά

19/11/2025

Τελική ταχύτητα άνω των 300 χλμ./ώρα, αεροδυναμικά φτερά που κινούνται σε πραγματικό χρόνο και αναλογία πάνω από 1 ίππος ανά κιλό για το νέο CFMoto V4 SR-RR Prototype

Η CFMoto δείχνει να έχει αποφασίσει ότι ήρθε η στιγμή να περάσει στην «πρώτη κατηγορία» των superbikes και το απέδειξε με τον πιο ηχηρό τρόπο στην EICMA 2025, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά το V4 SR-RR Prototype.  

Tο 2023 είχαν εμφανιστεί για πρώτη φορά πατέντες που αποκάλυπταν την ύπαρξη ενός 200+ ίππων V4 μοντέλου από τη CFMoto, ενώ το 2024 είδαμε μόνο τον κινητήρα και μια «γλυπτική» μορφή ενός μελλοντικού superbike.  

 

 

Έναν χρόνο μετά, το πραγματικό πρωτότυπο βρίσκεται πλέον μπροστά μας, πλήρως λειτουργικό.

Ο πυρήνας του νέου superbike είναι ο 997 cc V4 κινητήρας με counter-rotating περιστροφή στροφάλου και απόδοση που ξεπερνά τους 210 ίππους σύμφωνα με την εταιρία.  

Από μόνοι τους οι αριθμοί εντυπωσιάζουν, αλλά ακόμη περισσότερο εντυπωσιάζει το συνολικό βάρος, το οποίο ανακοινώνεται κάτω από τα 200 κιλά με υγρά, δηλαδή σε επίπεδα που δίνουν αναλογία ισχύος – βάρους πάνω από 1 ίππο ανά κιλό – περιοχή στην οποία κινούνται σήμερα ελάχιστα μοντέλα παραγωγής.  

 

 

Η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα, τιμή που η CFMoto αναφέρει με φειδώ, γνωρίζοντας ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές εξακολουθούν να τηρούν το άτυπο «gentlemen’s agreement» των 299 χλμ./ώρα για τα τα superbikes τους. 

Πίσω από το φέρινγκ, το SR-RR κρύβει ένα πλαίσιο που στην ουσία… δεν είναι ακριβώς πλαίσιο, καθώς ο κινητήρας χρησιμοποιείται δομικά, στο στιλ της Ducati Panigale V4.  

Το ψαλίδι στηρίζεται κατευθείαν στη γραμμή κυλίνδρων και το κιβώτιο, ενώ μπροστά υπάρχει μόνο μια αλουμινένια δομή που κρατά το λαιμό του τιμονιού 

 

 

Η CFMoto φαίνεται να έχει μελετήσει τις κορυφαίες λύσεις της κατηγορίας και εφαρμόζει παρόμοιες, όχι ως αντιγραφή, αλλά ως μια φυσική επιλογή για να πετύχει τη μέγιστη ακαμψία και το χαμηλότερο δυνατό βάρος. 

Αν όμως κάτι έκανε πραγματικά τον κόσμο στην EICMA να δώσει προσοχή, ήταν τα τεράστια, ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα στο μπροστινό μέρος 

Σε αντίθεση με τα στατικά φτερά που βλέπουμε χρόνια στα superbikes, εδώ τα πτερύγια κινούνται αυτόματα

Η γωνία τους αλλάζει σε πραγματικό χρόνο, ανάλογα με την ταχύτητα, το άνοιγμα του γκαζιού ή την ανάγκη για σταθερότητα στο φρενάρισμα.  

Η CFMoto τα έδειξε ζωντανά σε λειτουργία στο περίπτερο, με εντυπωσιακή ταχύτητα κίνησης και ικανότητα να «βουτούν» επιθετικά προς τα κάτω όταν ζητείται μέγιστη αρνητική άντωση (Downforce).  

 

 

Για την ώρα υπάρχουν δύο εκδόσεις του πρωτοτύπου: μία σε μαύρο-ασημί με MotoGP-spec δαγκάνες της Brembo, εμφανώς εκθεσιακό, πρωτότυπο μοντέλο και μία καμουφλαρισμένη εκδοχή και διαφορετικό φέρινγκ, η οποία δείχνει πιο κοντά σε μοντέλο παραγωγής.  

Η δεύτερη διαθέτει δαγκάνες Brembo Hypure, πιο ρεαλιστική λύση για δρόμο, όπως και ρυθμιζόμενα μαρσπιέ. 

Το σύστημα εξάτμισης τιτανίου της Akrapovič, αν και παρόν στο πρωτότυπο, είναι ήδη ανακοινωμένο ως Euro 5+ συμβατό, κάτι που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρχει τουλάχιστον ως αξεσουάρ παραγωγής (αν όχι στον βασικό εξοπλισμό κάποιας έκδοσης).  

Παράλληλα, η μοτοσυκλέτα χρησιμοποιεί ημι-ενεργητικές αναρτήσεις και είναι βέβαιο ότι θα συνοδεύεται από εκτενή ηλεκτρονικό πακέτο, όπως επιβάλλει η κατηγορία. 

 

 

Όσο εντυπωσιακή κι αν είναι η εμφάνιση, το CFMoto SR-RR παραμένει ακόμη πρωτότυπο.  

Αυτό σημαίνει ότι το τελικό σχήμα, το πακέτο ηλεκτρονικών, ακόμη και η έκταση των ενεργών αεροδυναμικών φτερών, ενδέχεται να αλλάξουν.  

Η εταιρία μάλιστα δείχνει να ακούει προσεκτικά τις αντιδράσεις του κοινού, κάτι που φαίνεται πως θα επηρεάσει τις επόμενες εκδόσεις μέχρι την τελική μορφή παραγωγής. 

Αν λάβουμε υπόψη την ταχύτητα με την οποία εξελίσσεται το project – και τη σαφή πρόθεση της CFMOTO να μπει με αξιώσεις στην κορυφή της supersport κατηγορίας – είναι πολύ πιθανό ότι θα δούμε το τελικό μοντέλο μέσα στα επόμενα δύο χρόνια 

Προς το παρόν, το V4 SR-RR δεν είναι μια υπόσχεση για το μέλλον· είναι το πιο ξεκάθαρο δείγμα ότι η κινεζική βιομηχανία μοτοσυκλέτας δεν μιμείται πλέον απλώς τους υπόλοιπους, αλλά διεκδικεί τη δική της θέση στο ίδιο πεδίο ανταγωνισμού. 

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!