Η εμφάνιση τριών Cruiser στην EICMA 2025 – Moto Morini Calibro, Benelli Leoncino 400 Bobber και Mondial Spartan – δεν ήταν απλώς άλλη μια σειρά παρουσιάσεων.
Αντανακλά μια ευρύτερη και αισθητή στροφή προς προσιτές, στυλιζαρισμένες «custom» προτάσεις που στοχεύουν σε αναβάτες που θέλουν εικόνα και χαρακτήρα χωρίς τα κόστη και τα “μεγάλα κυβικά” των παραδοσιακών cruiser.
Η Moto Morini επιχείρησε με το Calibro να προσεγγίσει την κατηγορία από την πλευρά της «μικρής cruiser» σχεδίασης: αρκετά ρετρό στοιχεία, με όψη που μας γυρνάει μερικές δεκαετίες πίσω, κρατώντας όμως και μια σύγχρονη αύρα που το κάνει να μην φαίνεται παράταιρο με το σήμερα.
Ο κινητήρας του είναι δικύλινδρος εν σειρά, στα 649cc και η απόδοσή του φτάνει τους 61 ίππους στις 8.250 rpm και τα 53,9 Nm στις 7.000 rpm.
To ατσάλινο, διπλό σωληνωτό πλαίσιο συνεργάζεται με πιρούνι διαμέτρου 41mm με διαδρομή 140mm μπροστά και διπλά αμορτισέρ πίσω, με ρύθμιση της προφόρτισης και διαδρομή 110mm.
Στα φρένα έχουμε δίσκο με διπίστονη δαγκάνα μπροστά και μονοπίστονη δαγκάνα πίσω, παρουσία δικάναλου ABS της Bosch, με τροχούς 18” και 16” αντίστοιχα.
Η Benelli παρουσίασε την Leoncino 400 Bobber ως μια συμπαγή πρόταση της μικρής κατηγορίας: μυώδης εμφάνιση, με αρκετά σύγχρονη σχεδίαση και μια μικρή, κοφτή ουρά συνθέτουν την ρετρο-φουτουριστική εικόνα.
Στην καρδιά του βρίσκεται ένας δικύλινδρος V κινητήρας 60 ° στα 384,5cc με απόδοση 34,5 ίππων στις 8.000 rpm και 36 Nm ροπής στις 4.500 rpm.
Το ατσάλινο πλαίσιο συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 35mm και διαδρομής 125mm, με διπλά αμορτισέρ πίσω, στα οποία ρυθμίζεται η προφόρτιση.
Τα φρένα αποτελούνται από έναν δίσκο 300mm μπροστά με τετραπίστονη δαγκάνα και έναν δίσκο 240mm πίσω με μονοπίστονη δαγκάνα και δικάναλο ABS, ενώ οι τροχοί είναι 16” εμπρός και πίσω, με ελαστικά 130/90 και 150/80 αντίστοιχα.
Η Mondial, από την πλευρά της, έφερε στο Μιλάνο την Spartan 600 – ένα μοντέλο που δείχνει πόσο ανταγωνιστικό γίνεται το μεσαίο κομμάτι της κατηγορίας των bobber, με σχεδίαση παρόμοιας φιλοσοφίας με αυτήν της Benelli Leoncino.
Ο εν σειρά δικύλινδρος των 554cc αποδίδει 65 ίππoυς στις 8.250 rpm και 54 Nm ροπής στις 6.500 rpm.
Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο υποστηρίζεται από ένα ανεστραμμένο πιρούνι και μονοσόκ αμορτισέρ πίσω – και τα δύο με δυνατότητα ρυθμίσεων, ενώ στα φρένα συναντάμε έναν μεγάλο δίσκο μπροστά και δίσκο πίσω.
Οι τροχοί είναι 16” εμπρός και πίσω, με ελαστικά 130/90 και 150/80 αντίστοιχα.
Αθροιστικά, οι τρεις αυτές παρουσίες αποτυπώνουν δύο σαφείς κατευθύνσεις: πρώτον, την προσπάθεια προσέλκυσης νέων αγοραστικών ομάδων με μικρότερο κόστος και πιο προσιτά τεχνικά μεγέθη στην Cruiser/Bobber κατηγορία, και δεύτερον, την επανατοποθέτηση της αισθητικής της μοτοσυκλέτας ως καθοριστικού παράγοντα επιλογής.
Στην πράξη αυτό σημαίνει κινητήρες μεσαίου κυβισμού, χαμηλότερο ύψος σέλας, απλούστερα αλλά στυλιστικά «περιποιημένα» πλαίσια και εξοπλισμό που συχνά προσαρμόζεται για να ικανοποιήσει τεχνολογικές απαιτήσεις (TFT όργανα, LED φωτισμός, ABS) χωρίς να αφαιρεί από τον «παραδοσιακό» χαρακτήρα και εμφάνιση (όπως πολλές φορές βλέπουμε LCD οθόνες “μασκαρισμένες” σαν αναλογικά όργανα).
Από επιχειρηματική σκοπιά, η επέκταση σε αυτή την υποκατηγορία εξυπηρετεί δύο στρατηγικές: οι ιστορικές ιταλικές μάρκες (και όχι μόνο) ανανεώνουν την εικόνα τους με προτάσεις που διατηρούν την «κληρονομιά» τους αλλά γίνονται προσιτές σε πιο μαζικές αγορές, ενώ μικρότεροι κατασκευαστές αξιοποιούν το χαμηλότερο κόστος εξέλιξης και παραγωγής για να δοκιμάσουν σχεδιαστικές ιδέες που λειτουργούν ως βαρόμετρο ενδιαφέροντος.
Οι προτάσεις αυτές δεν έχουν στόχο να αντικαταστήσουν τα συμβατικά cruiser μεγάλης κλίμακας, αλλά να διευρύνουν τον κύκλο ενδιαφερόμενων αναβατών και να δώσουν πιο οικονομικές προτάσεις – έντονου όμως στιλιστικού ενδιαφέροντος.
Συνοψίζοντας, το Calibro, η Leoncino 400 Bobber και η Spartan δεν ήταν απλώς τρεις όμορφες παρουσίες στα περίπτερα της EICMA· αντιπροσωπεύουν μια πιο ευρεία, βιώσιμη και εμπορικά έξυπνη τάση στην οποία το στυλ, η πρακτικότητα και ο μεσαίος κυβισμός γίνονται η νέα «συνταγή» για όποιον αναζητά Cruiser χαρακτήρα χωρίς υπερβολές.





































