Λογική εξέλιξη
Αφού πρώτα ήρθαν οι ρετρό, οι γυμνές και οι supersport ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, τώρα η ιταλική Energica κάνει την επόμενη κίνηση παρουσιάζοντας μια μοτοσυκλέτα Adventure! Είναι η Energica Experia με ιπποδύναμη 100 ίππων και η εταιρία υπόσχεται αυτονομία μέχρι και 420 χιλιόμετρα.
Πώς ονομάζεται αυτή η νεότευκτη κατηγορία; Ένας νέος όρος μπαίνει στους δύο τροχούς, αυτός των μοτοσυκλετών “e-adventure”.
Με το νέο μοντέλο Experia, η Energica δεν παρουσιάζει μόνο ένα καινούριο μοντέλο, αλλά μια εντελώς νέα τεχνολογία. Ο κινητήρας, η μπαταρία, το πλαίσιο είναι πρόσφατα εξελιγμένα.
Η νέα Experia από την Energica υποτίθεται ότι είναι πιο ελαφριά, έχει καλύτερο κράτημα και είναι πιο ισορροπημένη κι εύχρηστη στο δρόμο. Για τον σκοπό αυτό, το γνωστό πλαίσιο αντικαταστάθηκε από μια ανάμιξη χαλύβδινων σωλήνων (χωροδικτύωμα) και πλακών αλουμινίου, ενώ βελτιώθηκαν ο κινητήρας EMCE και οι μπαταρίες.
Το αποτέλεσμα είναι η λεγόμενη πλατφόρμα Green Tourer (ο “πράσινος” ή “οικολογικός” τουρίστας…), η οποία προορίζεται να συνδυάζει άνεση, ισχύ και αυτονομία με βέλτιστο και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο.
Η νέα μπαταρία χωρητικότητας 22,5 kWh φέρνει αυτονομία στο Energica Experia μεταξύ 200 και 420 χιλιομέτρων.
Στη λειτουργία Extra Urban είναι κοντά στα 200 χιλιόμετρα, σύμφωνα με την τυποποιημένη δοκιμή WMTC και στην καλύτερη περίπτωση (με χαμηλές ταχύτητες) στα 420 χιλιόμετρα.
Η κίνηση του Experia βασίζεται στον νέο κινητήρα EMCE, έχει μειωμένη συνεχή ισχύ 60 kW (80 ίπποι) και μέγιστη ισχύ 75 kW (101 ίπποι) στο νέο μοντέλο, άρα παράγει 20 Κιλοβάτ λιγότερα σε σύγκριση με τα γνωστά μοντέλα της Energica. Διατίθενται συνολικά επτά τρόποι οδήγησης, τρεις από τους οποίους ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μόνος του.
Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει πάντα ροπή 115 Nm, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 180 km/h. Ο νέος κινητήρας και το νέο πλαίσιο έχουν σχεδιαστεί για εξοικονόμηση βάρους, αλλά αυτό δεν φαίνεται στα χαρτιά, όπου δηλώνονται τα 260 κιλά της Experia.
Ωστόσο το Experia έχει μεγαλύτερη μπαταρία και πωλείται με πλήρες σετ βαλιτσών, διαθέτει φέρινγκ που υπόσχεται προστασία από τις καιρικές συνθήκες, θερμαινόμενα γκριπ, κεντρικό σταντ και άφθονο χώρο για δύο.
Σύμφωνα με την Energica, ο χρόνος φόρτισης στον γρήγορο φορτιστή είναι μόνο 40 λεπτά από 0 έως 80 τοις εκατό.
Οι τροχοί είναι διαμέτρου 17 ιντσών και οι αναρτήσεις έχουν 150 χιλιοστά διαδρομής, κατασκευασμένες από την Sachs.Το πιρούνι είναι πλήρως ρυθμιζόμενο με καλάμια διαμέτρου 43 χιλιοστών.
Τα φρένα είναι της Brembo, δύο δισκόφρενα μπροστά διαμέτρου 330 mm με τετραπίστονες μονομπλόκ και ακτινικές δαγκάνες, ενώ πίσω υπάρχει ένας δίσκος 240 mm με πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων. Και τα δύο βοηθούνται από σύστημα Cornering Bosch 9.3 MP, το οποίο έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης.
Στον εξοπλισμό υπάρχει έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών, που παρέχει πλήθος πληροφοριών, θερμαινόμενα γκριπ, σύστημα Park Assist με όπισθεν, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα σε ύψος.
Οι αλουμινένιες ζάντες καλύπτονται από Pirelli Scorpion Trail II, σε διαστάσεις 120/70 μπροστά και 180/55 πίσω.
Η Energica δεν έχει ανακοινώσει ακόμη τιμή (που λογικά θα είναι άνω των 30.000 ευρώ), ενώ η νέα Experia (που θα διατίθεται σε ένα μόνο χρώμα – γκρι) μπορεί να παραγγελθεί από τον Ιούνιο του 2022 και μετά.