MotorBike.gr

FANTIC MOTOR CABALLERO 500: Tα 50cc του ’69, έγιναν 500 το 2019

11/01/2019

Καμπαλέρο… κι άμεση επιτυχία

Το όνομα Caballero εμφανίζεται για πρώτη φορά στο χώρο των δύο τροχών τον Νοέμβριο του 1969, στο σαλόνι μοτοσυκλέτας του Μιλάνο. Με δίχρονο κινητήρα 50 κυβικών πάνω σε ένα σύνολο φτιαγμένο για χρήση σε άσφαλτο και χώμα. Το Fantic Caballero 50 είχε μόλις γεννηθεί. Πενήντα χρόνια μετά η Fantic Motor, που έχει επανέλθει από τις στάχτες της παρουσιάζει το Fantic Caballero 500. Με χαρακτήρα Scrambler και στιλ ρετρο-νοσταλγικό και επιδόσεις κορυφής!

Η ιστορία της Fantic Motor , της εταιρίας που δημιουργήθηκε το 1968, έχει ενδιαφέρον όχι μόνο γιατί προερχόταν από τα σπλάχνα της τότε ισχυρής και φημισμένης Garelli, αλλά και γιατί ειδικεύτηκε από την αρχή στις μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου, πετυχαίνοντας μεγάλες επιτυχίες, στο μοτοκρός, το εντούρο αλλά κυρίως στο Trial (4 φορές Παγκόσμια Πρωταθλήτρια!).

Fantic Caballero 50

Εδώ υπάρχει και τοπικό ενδιαφέρον και σύνδεση μιας και στην ελληνική αγορά ήταν αρκετά γνωστά τα “Φάντικ Μότορ”, με πιο πετυχημένο το “Καμπαλέρο” φυσικά, το υπέροχο, καλοφτιαγμένο 50αράκι που κινείτο από έναν δίχρονο κινητήρα-“πύραυλο” της Minarelli.

Fantic Caballero 500

H πρόσφατη αναγέννηση της Fantic Motor στο Τρεβίζο της Ιταλίας (λίγο πιο βόρεια από την Βενετία) ορθά επένδυσε πάνω στην ιστορία της εταιρίας και κυρίως στη φήμη του θρυλικού Caballero. Ιταλοί σχεδιαστές είναι αυτοί, πιάνουν ακόμα και άσχημα πράγματα στα χέρια τους και τα κάνουν “διαμαντάκια”.

Στο μέλλον θα υπάρξει και έκδοση Caballero Flat Track 500 (η γκρίζα μοτοσυκλέτα δεξιά)

Η Fantic Motor Caballero είναι πλέον οικογένεια στην γκάμα της εταιρίας για το 2019 (με τρείς κυβισμούς: 125, 250, 500) και η εμφάνισή τους “σκίζει”. Κυρίαρχο στοιχείο είναι το κατακόκκινο εμβληματικό ντεπόζιτο με το μαύρο σήμα Caballero πάνω του, ενώ όλη η μοτοσυκλέτα παραπέμπει στη δεκαετία του ’70. Το πιο μεγάλο ενδιαφέρον απ’ όλες εμφανίζει φυσικά η Fantic Caballero 500.

Στο μέλλον θα υπάρξει και έκδοση Caballero Rally 500, με ψηλό φτερό και μικρές διαφορές

Να ξεκινήσουμε από τα περιφερειακά και θα πάμε μετά στο ζουμί… Διπλό κλειστό σωληνωτό πλαίσιο, ανάποδο πιρούνι με καλάμια 41 mm και μονό ρυθμιζόμενο αμορτισέρ πίσω με συνδέσμους και αλουμινένιο ψαλίδι.

Στα φρένα υπάρχει ένας πλευστός δίσκος μπροστά 320mm με δαγκάνα δύο εμβόλων και πίσω ένας δίσκο 230mm με δαγκάνα ενός εμβόλου (όλα της Brembo), με ABS που έχει τη δυνατότητα να απενεργοποιηθεί στο χώμα.

Ο κινητήρας της Zongshen: υγρόψυκτος, 4βάλβιδος, 40 ίππων

Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι ότι το Fantic Caballero 500 ζυγίζει μόλις 150 κιλά (!) και ότι χρησιμοποιεί έναν νέο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα κινητήρα: ο μονοκύλινδρος υγρόψυκτος κινητήρας των 449 κυβικών είναι τετραβάλβιδος και αποδίδει 40 ίππους (στις 7.500 rpm). Κατασκευάζεται από την κινεζική Zongshen, που έχει αναπτύξει τεχνογνωσία από την συνεργασία της με την Piaggio, για την οποία κατασκευάζει τους κινητήρες των μικρών Aprilia.

Τι συνέβη πρόσφατα; Στην Ιταλία μετά τις πρώτες δοκιμές του Fantic Caballero 500 έκπληκτοι ανακάλυψαν οι δημοσιογράφοι-δοκιμαστές ότι οι επιδόσεις του είναι σχεδόν ίδιες με την ολοκαίνουργια Husqnarna Svartpilen 401, ενώ έχει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα και καλύτερες ρεπρίζ! Παρεμφερείς είναι και οι τιμές των δυο μοντέλων στην Ιταλία (κοντά στις 6.800 ευρώ).

Fantic Caballero 500. Πολύ κομψά τα δυο τελικά της εξάτμισης

Αντιλαμβάνεστε πόση αξία έχουν τα παραπάνω, όταν με την πρώτη κίνησή της η Fantic ανταγωνίζεται ένα μοντέλο μιας εταιρίας του κύρους της ΚΤΜ- Husqvarna…

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!