MotorBike.gr

Honda: Ετοιμάζει Hornet με E-Clutch

04/07/2025

Νέες πατέντες δείχνουν ότι το Hornet θα είναι το επόμενο μοντέλο της Honda με E-Clutch

Η Honda φαίνεται πως συνεχίζει να “χορεύει” στους ρυθμούς του E-Clutch, και οι τελευταίες πατέντες υποδεικνύουν ότι το επόμενο μοντέλο που θα το δεχτεί είναι το τετρακύλινδρο σε σειρά CB1000 Hornet.

Όπως και οι υπόλοιποι μεγάλοι κατασκευαστές, έτσι και η Honda έχει στραμμένο το βλέμμα στο μέλλον, και συγκεκριμένα στη διευκόλυνση της οδήγησης με εναλλακτικά συστήματα μετάδοσης.

Όχι, δεν μιλάμε για αυτόματα κιβώτια αυτοκινήτου, αλλά για λύσεις που αφαιρούν την ανάγκη για συντονισμό συμπλέκτη και γκαζιού από τον αναβάτη – κάτι που για πολλούς νεοεισερχόμενους στον κόσμο της μοτοσυκλέτας μπορεί να είναι αποτρεπτικό.

Έτσι, οι κατασκευαστές στρέφονται σε ηλεκτρομηχανικές λύσεις, αντικαθιστώντας χέρι και πόδι με σερβοκινητήρες και αισθητήρες. Η Honda με το E-Clutch, η Yamaha με το Y-AMT, η KTM με το AMT και η BMW με το Automated Shift Assistant, όλοι παίζουν στο ίδιο γήπεδο, αλλά η Honda έχει την πιο πλούσια προϊστορία σε τέτοιου είδους “εναλλακτικές” μεταδόσεις.

Αρκεί να θυμηθούμε το DCT (Dual Clutch Transmission), που πρωτοείδαμε στο VFR1200F γύρω στο 2010 – ένα σύστημα πρωτοπόρο για την εποχή του, αλλά βαρύ (φτάνει σχεδόν τα 10 κιλά) ενώ προσθέτει και αρκετό κόστος στην μοτοσυκλέτα που εφοδιάζει.

Το E-Clutch όμως είναι αλλιώς. Πιο απλό και πιο ελαφρύ, καθώς προσθέτει περίπου δύο κιλά. Αν οι φήμες αποδειχθούν αληθινές, το CB1000 θα είναι το επόμενο μοντέλο που θα το ενσωματώσει.

Στις πατέντες, διακρίνεται ξεκάθαρα το Honda CB1000 Hornet με το γνώριμο πλέον, διακριτικό σύστημα του E-Clutch τοποθετημένο στη δεξιά πλευρά – εκεί ακριβώς που το βλέπουμε και στα υπόλοιπα μοντέλα της Honda που το φέρουν.

Θυμίζουμε εδώ ότι το E-Clutch ουσιαστικά αποτελεί ένα “ενδιάμεσο” σύστημα, καθώς δεν αυτοματοποιεί πλήρως την αλλαγή ταχυτήτων, η οποία συνεχίζει και γίνεται από τον αναβάτη με το αριστερό πόδι, όμως απαλείφει πλήρως την ανάγκη ύπαρξης μανέτας συμπλέκτη, καθώς απεμπλέκει μόνο του τους δίσκους του συμπλέκτη όταν η μοτοσυκλέτα ακινητοποιείται ακόμα και με ταχύτητα μέσα.

Αλλά η μανέτα του συμπλέκτη διατηρείται και όποιος αναβάτης το επιλέξει μπορεί να συνεχίζει να τη χρησιμοποιεί – ή και να την χρησιμοποιεί κατά περίπτωση και να βασίζεται στο E-Clutch τις υπόλοιπες φορές.

Είναι ένα μεγάλο βήμα για την Honda, καθώς θα είναι η πρώτη φορά που το E-Clutch θα ξεφύγει από τη μεσαία κατηγορία και θα εξοπλίσει ένα τετρακύλινδρο, χιλιάρι μοντέλο.

Ακόμα δεν γνωρίζουμε πότε μπορούμε να περιμένουμε την έλευση του E-Clutch στο Honda Hornet, καθώς η συγκεκριμένη πατέντα κατατέθηκε το 2023, όμως μόλις πριν λίγες μέρες βγήκε στην επιφάνεια.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Honda θα επεκτείνει περαιτέρω την γκάμα των μοτοσυκλετών της που χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο σύστημα στο εγγύς μέλλον.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!