MotorBike.gr

HONDA: Πότε θα επιστρέψει το Transalp στην αγορά;

26/02/2021

Κατοχυρώνει ξανά το όνομα Transalp

Tα σενάρια για την επιστροφή του Transalp ξαναφουντώνουν, έπειτα από την κίνηση της Honda να κατοχυρώσει εκ νέου τη συγκεκριμένη ονομασία για εμπορική χρήση στις ΗΠΑ. Είτε ως υπερκυβισμένο 700, είτε ως υποκυβισμένο Africa Twin 1100, το σίγουρο είναι ότι ένα μεσαίο κυβισμού Adventure μοντέλο, μπορεί να προστεθεί στη γκάμα της Honda.

To νέο Transalp δεν είναι ακριβώς… νέο, τουλάχιστον ως φήμη.

Το καλοκαίρι του 2019 είχε μπει η πρώτη φιτιλιά για κάτι τέτοιο, με το ιαπωνικό περιοδικό Young Machine να δημοσιεύει μια ψηφιακή δημιουργία της φημολογούμενης Africa Twin 850, η οποία υποτίθεται ότι, με βάση τους τότε ισχυρισμούς,  θα έπρεπε ήδη να πωλείται στις αγορές.

Αυτό δεν συνέβη βέβαια, αλλά προς υπεράσπιση του δημοσιεύματος, το 2020 δεν ήταν σε καμία περίπτωση μια κανονική χρονιά, οπότε τα πλάνα των κατασκευαστών ενδέχεται να έχουν αλλάξει και τα χρονοδιαγράμματα να έχουν τροποποιηθεί.

Το ότι η Honda κατοχύρωσε ξανά στις ΗΠΑ την ονομασία Transalp, την οποία και είχε αποδεσμεύσει (!) το 2016, επαναφέρει λοιπόν τις φήμες για ένα νέο Adventure μοντέλο από τη Honda, το οποίο θα γεφυρώσει το κενό (κυβισμού) μεταξύ του CB500X και της Africa Twin 1100.

Honda XL600V 1987: Η μητέρα των Transalp

Δεν είναι βέβαια μόνο το κενό στη γκάμα της Honda που υπαγορεύει αυτή την κίνηση, αλλά πολύ περισσότερο το ότι ο ανταγωνισμός παρουσιάζεται ιδιαίτερα δραστήριος στα Adventure από τα 700 έως τα 900 cc, που πλέον στις μέρες μας ορίζουν και τη μεσαία έκφραση της κατηγορίας, από άποψη χωρητικότητας κινητήρα.

To 2000 εμφανίστηκε το Honda Transalp 650

Το ερώτημα είναι βέβαια το τι είδους κινητήρα μπορεί να χρησιμοποιήσει η Honda στη δική της υποτιθέμενη τοποθέτηση εντός της συγκεκριμένης κατηγορίας, και βάσει των δεδομένων, όλα δείχνουν πως θα πρόκειται για μοτέρ με τους κυλίνδρους του διατεταγμένους σε σειρά. Αυτή τη στιγμή, η Honda δεν διαθέτει κάποιο κινητήρα V2 ώστε να βασιστεί πάνω του και να δημιουργήσει μια νέα έκδοση, η δε εξέλιξη ενός νέου κινητήρα αυτής της διάταξης από λευκό χαρτί, θα ανέβαζε πολύ το κόστος.

Το μοτέρ του NC750X είναι μια επιλογή, αν και θα χρειαζόταν σίγουρα μια αναβάθμιση σε ό,τι αφορά την ισχύ του για να είναι ανταγωνιστικό, κάτι που θα μπορούσε να επιτευχθεί με αύξηση της χωρητικότητάς του.

Το 2007 εμφανίστηκε το Honda Transalp 700

Το σενάριο αυτό υπονομεύεται όμως από το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει σχεδιασθεί ως τμήμα μιας modular πλατφόρμας, που ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα σε μια ενδεχόμενη Adventure εφαρμογή.

Η χαρακτηριστική κλίση των κυλίνδρων δεσμεύει πολύ χώρο και περιορίζει τα πράγματα σε ό,τι αφορά τη διάμετρο του μπροστινού τροχού και τη διαδρομή της μπροστινής ανάρτησης.

Οπότε το πιο πιθανό και λογικό σενάριο, είναι να δημιουργηθεί μια νέα, υποκυβισμένη μονάδα του μοτέρ της Africa Twin 1100.

Έτσι φαντάζεται την rally έκδοση της Transalp του μέλλοντος ο σχεδιαστής Oberdan Bezzi

Αν τελικά υπάρξει μια νέα μοτοσυκλέτα Αdventure μοτοσυκλέτα από τη Honda, θεωρούμε ότι το πιο πιθανό είναι να έχει έναν πιο ήπιο και διαφοροποιημένο χαρακτήρα σε σχέση με τις σημερινές Africa, προφανώς για να μην δημιουργηθεί εσωτερικός ανταγωνισμός. Άλλωστε αυτή η διάταξη στη γκάμα είχε δουλέψει μια χαρά στο παρελθόν, σωστά;

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω θέματα και επιχειρήματα που αναπτύξαμε, πιστεύουμε ότι πρέπει να υπολογίζουμε την παρουσίαση του νέου, σύγχρονου Transalp προς τα τέλη του 2021.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!