Προχωράει η Honda το πλάνο της ηλεκτροκίνησης, με την πρώτη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα να είναι προ των πυλών
Η Honda ετοιμάζεται να αποκαλύψει στις 2 Σεπτεμβρίου το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο που κινείται ξεκάθαρα στη σπορ κατηγορία – μια μοτοσυκλέτα που, από όσα μπορούμε να δούμε μέχρι στιγμής, βασίζεται στο EV Fun Concept που είχε παρουσιαστεί στην περσινή EICMA, πλάι στο σκούτερ πόλης, EV Urban Concept.
Το teaser video που δημοσίευσε η εταιρία στον επίσημο λογαριασμό της στο Instagram, συνοδευόμενο από μερικές στατικές εικόνες, αποκαλύπτει μια καμουφλαρισμένη μοτοσυκλέτα με έντονα σχεδιαστικά στοιχεία από το πρωτότυπο EV Fun: μονόμπρατσο ψαλίδι, LED προβολέα, ίδιες ζάντες, και δυναμική σιλουέτα.
Παρότι η Honda δεν έχει δώσει ακόμα τεχνικά στοιχεία ή ξεκαθαρίσει αν πρόκειται για την τελική έκδοση παραγωγής ή για κάποιο πρωτότυπο, όλα δείχνουν ότι η μοτοσυκλέτα αυτή προετοιμάζεται να παίξει κεντρικό ρόλο στο μέλλον της εταιρίας στην ηλεκτροκίνηση.
Θυμίζουμε ότι η Honda έχει αναφέρει ότι θέλει μέχρι το 2030 να διαθέτει στην γκάμα της 30 ηλεκτρικά μοντέλα, καθώς και να ελαχιστοποιήσει τις εκπομπές ρύπων στην διαδικασία παραγωγής της.
Σύμφωνα με τη Honda, το EV Fun Concept αποδίδει επιδόσεις ανάλογες με μοτοσυκλέτα μεσαίου κυβισμού με θερμικό κινητήρα, ενώ προσφέρει αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων από την μπαταρία του, η οποία δεν είναι αποσπώμενη.
Οι διαφορές ανάμεσα στο concept και την καμουφλαρισμένη μοτοσυκλέτα του teaser είναι υπαρκτές και δεν περνούν απαρατήρητες.
Η κυκλική οθόνη του πρωτοτύπου έχει αντικατασταθεί από μια ορθογώνια TFT, πιο κοντά στα σημερινά πρότυπα των γυμνών και σπορ μοτοσυκλετών.
Το ελαστικό πίσω είναι Pirelli Diablo Rosso III, αντί για το IV που φορούσε το πρωτότυπο, υποδηλώνοντας πιθανές αλλαγές στο σετάρισμα ή ακόμα και στη γεωμετρία.
Στο αριστερό μέρος του τιμονιού δεν υπάρχει μανέτα, όπως αναμενόταν σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο, αν και έχουμε δει τελευταία μερικές εταιρίες να μεταφέρουν εκεί τον μοχλό του πίσω φρένου, απελευθερώνοντας πλήρως τα πόδια κατά την οδήγηση.
Η αίσθηση που αφήνει η Honda είναι ότι πλησιάζει σταθερά στην τελική μορφή του μοντέλου, χωρίς όμως να βιάζεται να ανοίξει τα χαρτιά της για την πρώτη της ηλεκτρική μοτοσυκλέτα.
Η 2η Σεπτεμβρίου μπορεί να είναι η πρώτη επίσημη παρουσίαση του μοντέλου στο κοινό, αλλά δεν αποκλείεται να πρόκειται για μια προ-παρουσίαση πριν τη μεγάλη αποκάλυψη στην EICMA, που παραδοσιακά λειτουργεί ως ο παγκόσμιος καθρέφτης της μοτοσυκλέτας του αύριο.
Σε κάθε περίπτωση, η άφιξη μιας ηλεκτρικής σπορ μοτοσυκλέτας από την Honda, όχι ως πείραμα αλλά ως ένα σοβαρό μοντέλο με προδιαγραφές παραγωγής, δείχνει ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση περνά πλέον σε πιο ώριμο και πρακτικό στάδιο. Και αυτό δεν αφορά μόνο το μέλλον της Honda, αλλά και ολόκληρου του κόσμου της μοτοσυκλέτας.