Mε 1100 κυβικά η “βασίλισσα”
Πληροφορίες από τους συναδέλφους του γιαπωνέζικου περιοδικού Young Machine, αναφέρουν ότι η “βασίλισσα της Αφρικής”, η Honda Africa Twin του 2020, θα έχει κινητήρα 1100cc. Φωτογραφίες: Young Machine, ψηφιακά επεξεργασμένες
Μεγάλες αλλαγές όσον αφορά στον κυβισμό, αλλά και στα περιφερειακά έχει προγραμματίσει, απ΄ ό,τι φαίνεται, η Honda για την κορυφαία της μοτοσυκλέτα της κατηγορίας Adventure για το 2020, επενδύοντας ακόμα περισσότερο σε μια αγαπημένη και σημαντική της – όπως έχει αποδειχτεί τα τελευταία χρόνια – μοτοσυκλέτα.
Η αύξηση του κυβισμού είναι σαφές ότι θεωρήθηκε υποχρεωτική για το συγκεκριμένο μοντέλο – ανεβάζοντας τα κυβικά από τα σημερινά 998 κοντά στα 1100 – για πολλούς λόγους. Καταρχάς ο κύριος ανταγωνισμός της κατηγορίας, το best seller ανά τον κόσμο BMW R 1250 GS, έχει… 1250 κυβικά, κάνοντας τα 1000 της Honda να μοιάζουν “λίγα”.
Γνώμη μας είναι ότι ο κυβισμός της νέας Africa Twin πρέπει να ανέβει κοντά στα 1150-1200 για να μειώνεται το “ψυχολογικό έλλειμμα” των κυβικών προς τον ενδιαφερόμενο ή τον ιδιοκτήτη της μοτοσυκλέτας.
Το δεύτερο είναι ότι έπρεπε να ανέβει η ιπποδύναμη των “μόλις” 95 ίππων της Honda – αν κι εμείς πιστεύουμε ότι πολύ καλά είχε κάνει η εταιρία και δεν είχε εμπλακεί στο σκυλοκαβγά των περισσότερων ίππων, ειδικά σε τέτοιου τύπου και χρήσης μοτοσυκλέτες που χονδρικά… δεν τους χρειάζονται.
Οι 95 ίπποι της Honda από τους 135 της BMW… έχουν μια σεβαστή διαφορά. Η νέα Africa του 2020 εμείς θα λέγαμε ότι θα έπρεπε να ξεπερνάει τους 110 ίππους, αλλά λόγω του ότι ο κινητήρας θα είναι προδιαγραφών Euro5, θα “κόβονται” κάμποσα άλογα. Πάντως οι πληροφορίες από την Ιαπωνία και το Young Machine μιλούν για ιπποδύναμη 5-8 ίππων παραπάνω από τη σημερινή για το νέο μοντέλο, άρα μόλις που θα ξεπερνάει τους 100.
Επίσης μιλούν για ένα πατενταρισμένο σύστημα που θα φέρνει τον κινητήρα πιο γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας – όταν παίρνει μπροστά και είναι κρύος – μειώνοντας έτσι τις εκπομπές καυσαερίων, αλλά κυρίως αυξάνοντας κατακόρυφα την αξιοπιστία του (μιας και οι μεγαλύτερες φθορές στον κινητήρα γίνονται όταν αυτός είναι κρύος… και ζεσταίνεται αργά).
Στον τομέα της αισθητικής, θα ήταν λάθος να αλλάξει ριζικά η εμβληματική εμφάνιση των Africa Twin, άρα μην περιμένετε ριζοσπαστικές ιδέες. Ρετουσάρισμα θα γίνει έτσι ώστε να μην χάνεται η αξία του παλιού και να αναδεικνύεται ο ερχομός του νέου και της φρεσκάδας. Οι προβολείς θα γίνουν μεγαλύτεροι μάλλον, όπως εξ άλλου είχαμε ζητήσει κι εμείς στις δοκιμές μας (προφανώς μας άκουσαν οι Ιάπωνες… αστείο ε;)
Εκεί που θα υπάρχει διαφορά, όχι εμφάνισης αλλά όγκου, θα είναι από την απλή Africa μέχρι την “πιο Adventure” Africa, που θα κυκλοφορήσει με το μεγαλύτερο ντεπόζιτο και τον απαραίτητο εξτρά εξοπλισμό για μεγάλα ταξίδια σε άσφαλτο και χώμα.
Από 24 μέχρι 30 λίτρα θα είναι η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ και μεγαλύτερος ο όγκος, ενώ αν δίπλα στις δυο νέες Africa (απλή και Adventure Sports) η Honda επιλέξει να προσφέρει και αντίστοιχες εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο DCT, τότε θα μιλάμε για 4 νέες Αfrica Twin το 2020.
Μια ανακουφιστική νέα προσθήκη, που έχει να κάνει με την ασφάλεια κατά την οδήγηση, θα είναι η κατάργηση των ζαντών που απαιτούν ελαστικό με σαμπρέλα, με νέες που θα επιτρέπουν τη χρήση ελαστικών tubeless , διατηρώντας φυσικά τις ακτίνες στις ζάντες.
Πέρα από τον εξοπλισμό, που θα αναβαθμιστεί σε επίπεδο που να μπορεί να ανταγωνιστεί την BMW (η οποία ως γνωστό διαπρέπει στον τομέα αυτό), θα είναι οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις με το πάτημα κουμπιών ακόμα και εν κινήσει, αλλά και αναρτήσεις που θα χαμηλώνουν τη μοτοσυκλέτα όταν αυτή σταματά, έτσι ώστε να λυθεί το μεγάλο πρόβλημα του ύψους των Adventure θηρίων που κυκλοφορούν σήμερα και τα κάνουν προσβάσιμα σε λίγους μόνο – δηλαδή σε ψηλόσωμους – αναβάτες.
Επίσης η νέα Honda Africa Twin 1100 του 2020 θα διαθέτει τα “ηλεκτρονικά κόλπα” για να έχει την απαραίτητη πλέον (ακόμα και τα σκούτερ την διαθέτουν εδώ και καιρό) συνδεσιμότητα και “παιχνίδι” με τα smartphone του αναβάτη. Ρισκάροντας μια μαντεψιά, θα λέγαμε ότι μια έγχρωμη πολυχρηστική οθόνη TFT είναι πλέον υποχρεωτική για τη μεγάλη μοτοσυκλέτα της Honda.
Οι νέες Honda CRF1100L Africa Twin (αν δεν είναι CRF1150 ή παραπάνω) αναμένονται να παρουσιαστούν τον προσεχή Νοέμβριο στην έκθεση του Μιλάνου-EICMA 2019 και να κυκλοφορήσουν στην αγορά από την Άνοιξη του 2020.
Σε κανένα μήνα και ίσως λίγο παραπάνω, ετοιμαστείτε να βλέπουμε video teaser το ένα πίσω από το άλλο…