MotorBike.gr

Honda CB 500 Super Four: Φήμες για νέα γυμνή τετρακύλινδρη

08/09/2025

Πολύ πιθανό η νέα Honda CB 500 Super Four να παρουσιαστεί στις 19 Σεπτεμβρίου, σε έκθεση στην Κίνα

Η παρουσίαση των νέων Honda CB1000F και CB1000F SE, που έγιναν γνωστές νωρίτερα φέτος ως διάδοχοι των CB1300 Super Four και Super Bol d’Or, έδωσε αφορμή για εικασίες ότι η ιαπωνική εταιρία ετοιμάζει και μια μικρότερη ρετρό τετρακύλινδρη, ικανή να καλύψει το κενό που άφησε το CB400SF μετά την απόσυρσή του το 2022.

Οι φήμες ενισχύονται όσο πλησιάζει η έκθεση CIMAMotor στην Κίνα, η οποία θα ξεκινήσει στις 19 Σεπτεμβρίου, όπου δεν αποκλείεται να δούμε την αποκάλυψη ενός νέου μοντέλου.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Honda δείχνει να κινείται προς αυτή την κατεύθυνση. Ήδη γνωρίζουμε ότι εξελίσσει μια τετρακύλινδρη supersport, που θα μπει απέναντι σε μοντέλα όπως το Kawasaki Ninja ZX-4RR αλλά και σε νεότερους ανταγωνιστές από την Κίνα, όπως τα Kove 450RR, CFMoto 500SR Voom και QJMotor SRK 421 RR.

Η εταιρία έχει καταθέσει από πέρσι εμπορικά σήματα για τα ονόματα “CBR500R Four” και “CBR400R Four”, αφήνοντας να εννοηθεί πως θα υπάρξουν δύο εκδόσεις: μια στα 500 κυβικά για τις περισσότερες αγορές και μια στα 400 κυβικά για την Ιαπωνία, όπου η νομοθεσία ευνοεί τις μικρότερες χωρητικότητες κινητήρα.

H Honda CB 400SF, που σταμάτησε να παράγεται το 2022

Με δεδομένη αυτή την πλατφόρμα, το ενδεχόμενο ενός γυμνού CB500 Super Four ή CB400 Super Four φαντάζει πλέον απολύτως λογικό, ενώ δεν περνά απαρατήρητη η πρόσφατη αίτηση κατοχύρωσης του ονόματος “CB400 Super Four” στην Ιαπωνία.

Η παγκόσμια αγορά δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την κατηγορία 400-500 κυβικών. Από τη μια πλευρά, όλο και πιο πολλοί νεότεροι αναβάτες σε χώρες όπως η Κίνα ανεβαίνουν από τα μικρά μονοκύλινδρα και δικύλινδρα σε τετρακύλινδρες μεσαίας κατηγορίας.

To Honda CB 500 Super Four της δεκαετίας του ’70

Από την άλλη, ένα σημαντικό κομμάτι αναβατών στην Ευρώπη προτιμά πλέον να κατεβαίνει από τις βαριές και μεγάλου κυβισμού μοτοσυκλέτες σε πιο εύχρηστα, διαχειρίσιμα και οικονομικά μοντέλα.

Έτσι, οι ιαπωνικές εταιρίες δέχονται πίεση τόσο από κάτω όσο και από πάνω, γεγονός που καθιστά την κατηγορία στρατηγικής σημασίας.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, η έκδοση CB500 Super Four για την κινεζική αγορά θα κατασκευάζεται από την κοινοπραξία Wuyang-Honda, προκειμένου να κρατηθεί χαμηλά το κόστος και να είναι ανταγωνιστική απέναντι στις τοπικές μάρκες.

Αν το μοντέλο αποκτήσει διεθνή διάθεση, η παραγωγή θα μεταφερθεί σε άλλες εγκαταστάσεις της Honda ανά τον κόσμο, ώστε να αποφευχθούν ζητήματα δασμών και εμπορικών περιορισμών.

Για την Ιαπωνία, ωστόσο, η λογική λέει ότι το CB400 Super Four θα συνεχίσει να κατασκευάζεται τοπικά.

Σε τεχνολογικό επίπεδο, όλα δείχνουν πως ο κινητήρας των νέων CB500 Super Four και CBR500R θα είναι εντελώς καινούργιος, χωρίς καμία σχέση με τον παλιό τετρακύλινδρο του CB400SF.

Παράλληλα, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα προσφέρεται με το σύστημα E-Clutch της Honda, είτε στάνταρ είτε ως προαιρετικός εξοπλισμός, μια τεχνολογία που έκανε το ντεμπούτο της στα CB650R και CBR650R και που στοχεύει να διευκολύνει τους λιγότερο έμπειρους αναβάτες.

Αν τελικά η πρεμιέρα γίνει στην έκθεση CIMAMotor, το τοπίο θα ξεκαθαρίσει σύντομα και η Honda θα έχει κάνει ακόμη ένα βήμα για την επιστροφή της σε μια κατηγορία που σημάδεψε έντονα την ιστορία της.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!