Τελευταίες μονάδες για πώληση, μέχρι τις 30 Ιουνίου
Τέλος εποχής για το θρυλικό Honda CB1300, με δυο μοντέλα, το CB1300 Super Four Final Edition και το Super Bol dΆOr Final Edition, να κλείνουν μια ιστορία με βαθιές ρίζες στο παρελθόν της ιαπωνικής εταιρίας.
Μαζί με τα τελευταία μοντέλα CB1300 Super Four Final Edition και Super Bol dΆOr Final Edition, όπως ανακοίνωσε η εταιρία θα είναι διαθέσιμη μιας περιορισμένης παραγωγής γκάμα custom εξαρτημάτων, σχεδιασμένων αποκλειστικά για αυτές τις εκδόσεις, κάνοντάς τες ακόμα πιο πολύτιμες και μοναδικές.
Όλα τα αξεσουάρ θα έχουν τα λογότυπα Final Edition, για να προσδώσουν μοναδικότητα σε ένα προτζεκτ, το “BIG-1” που ξεκίνησε 38 χρόνια πριν, το 1992.
Για παράδειγμα θα διατίθεται εξάτμιση Moriwaki Zero Gold, με την υπογραφή του γιαπωνέζικου οίκου με χρυσό (ανοδιωμένο) τιτάνιο κι ένα ανάγλυφο επετειακό σήμα.
Η Honda CB1300 Super Four SP Final Edition χρησιμοποιεί τετρακύλινδρο κινητήρα DOHC 1.284 cc, που αποδίδει 113 ίππους στις 7.750 rpm και μέγιστη ροπή 112 Nm στις 6.250 σ.α.λ.
Το βάρος, με γεμάτο ρεζερβουάρ 21 λίτρων, είναι 268 κιλά και η μοτοσυκλέτα μπορεί να αγοραστεί στην Ιαπωνία με 2.101.000 γιεν (περίπου 12.875 €).
Η Honda CB1300 Super Bol d’Or SP Final Edition, η οποία ζυγίζει 272 κιλά γεμάτη, κοστίζει 2.211.000 γιεν (13.547 ευρώ) στην Ιαπωνία.
Η μεγάλη διαφορά μεταξύ των δύο μοντέλων είναι ότι το Bol d’Or διαθέτει μισό φέρινγκ. Και τα δύο μοντέλα πληρούν τις νέες προδιαγραφές ήχου και ρύπων, αλλά…
Στην Ιαπωνία, δεν χρησιμοποιείται το Euro 5+, αλλά το σύστημα Reiwa 2, το οποίο στην πράξη είναι παρόμοιο με το ευρωπαϊκό πρότυπο.
Οι εκδόσεις SP διαφέρουν από τη βασική σειρά, έχοντας πιρούνι και αμορτισέρ Öhlins και φρένα Brembo. Παρά το γεγονός ότι είναι μεγάλες και επιβλητικές μοτοσυκλέτες, δεν έχουν πολύ υψηλό ύψος σέλας (790 mm), κάτι που γίνεται δεκτό με ικανοποίηση από τους Ιάπωνες θαυμαστές τους.
Επί τέσσερις σχεδόν δεκαετίες το Honda CB1300SF υπήρξε το κλασικό γυμνό μεγάλου κυβισμού της Honda, κουβαλώντας την κληρονομιά της πρώτης τετρακύλινδρης σε σειρά της γιαπωνέζικης εταιρίας της CB 750 K, του 1969.
Η μεγάλη μοτοσυκλέτα της Honda εμφανίστηκε το 1992, με το Project BIG-1 και το CB1000 Super Four.
Το 1998, παρουσιάστηκε το CB1300 Super Four (SF), πάντα με τον εμβληματικό τετρακύλινδρο κινητήρα σε σειρά, αυτή τη φορά με 1.284 cc, απόδοση 100 ίππων στις 7.500 rpm και εντυπωσιακή ροπή 119,5 Nm στις 5.000 rpm.
Το 2003, το CB1300SF ελάφρυνε κατά 20 κιλά (226 κιλά) και τα καρμπυρατέρ έγιναν ηλεκτρονικός ψεκασμός.
Το 2005 παρουσιάστηκε το CB1300 Super Bol d’Or SP με midi-φέρινγκ, ορθογώνιο προβολέα, αμορτισέρ Öhlins και χρυσές ζάντες.
Το 2022 ήρθαν οι εκδόσεις των 30 ετών της οικογένειας -30th Anniversary- με μικρές διαφορές.
Θα υπάρξει άραγε άλλο μοντέλο που θα τιμά τις κλασικές, γυμνές, ρετρό τετρακύλινδρες σε σειρά μοτοσυκλέτες της Honda ή μιλάμε για το τέλος μιας εποχής;