MotorBike.gr

Honda CB400 2025: Επιστρέφει με E-Clutch;

17/05/2024

“Ανάσταση” μέσω ηλεκτρονικού συμπλέκτη

Από την ιαπωνική ιστοσελίδα WeBike γίνεται λόγος περί πιθανής επιστροφής του Honda CB400 για το 2025, τώρα με το νέο σύστημα αλλαγής ταχυτήτων Honda E-Clutch που υπάρχει στα CBR650R και CB650R στην Ευρώπη.

Το Honda CB400 αποχαιρέτησε πριν από ένα χρόνο την ιαπωνική αγορά. Κι αν για τους Ευρωπαίους το τετρακύλινδρο 400 δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια μικρή, άγνωστη για αυτούς μοτοσυκλέτα, υπενθυμίζουμε ότι το CB400 είναι ένα σύμβολο στην ιστορία της μοτοσυκλέτας στην Ιαπωνία, όπου οι κανονισμοί κάνουν τα 400cc να πετυχαίνουν υψηλές πωλήσεις.

Η κατ’ εξοχήν εμβληματική μοτοσυκλέτα της μεγαλύτερης μάρκας των δυο τροχών στην Ιαπωνία αποχαιρέτησε το 2023, αλλά η διαδικτυακή πύλη WeBike πιστεύει ότι το 400 μπορεί να επιστρέψει μέχρι το 2025, εφοδιασμένο με το νέο και διάσημο σύστημα αλλαγής ταχυτήτων Honda E-Clutch.

Το Honda CB400 ήταν το γυμνό μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ιαπωνία, μιας και ο εξαιρετικός 4κύλινδρος κινητήρας του και η διαχρονική του αισθητική το έκαναν επί σειρά ετών το best seller της εταιρίας στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.

Και μπορεί τώρα το 400 να βρίσκεται σε “παύση” λόγω της διακοπής παραγωγής του, αλλά η Honda κάνει σχέδια να το αναστήσει με τη δύναμη του συστήματος E-Clutch.

Το σύστημα αλλαγής ταχυτήτων E-Clutch υπάρχει επί του παρόντος στις Honda CB650R και Honda CBR650R. Πρόκειται για ένα σύστημα που αυτοματοποιεί την ενεργοποίηση του συμπλέκτη, ελαχιστοποιώντας την “κρούση” κατά την αλλαγή ταχύτητας, αλλάζοντας ομαλά σχέσεις προς τα πάνω ή προς τα κάτω, διευκολύνοντας τη λειτουργία της μοτοσυκλέτας, χωρίς να χρειάζεται να ενεργοποιηθεί ο συμπλέκτης από τον αναβάτη.

Κάτι σαν Quickshifter, χωρίς όμως την ανάγκη χρήσης του συμπλέκτη όταν σταματάτε ή σε χαμηλή ταχύτητα. Και η αλήθεια είναι πως όσοι έχουν δοκιμάσει το σύστημα αναφέρουν την καλή του λειτουργία.

Επιπλέον, αυτές οι φήμες έρχονται να προστεθούν στην ήδη πολυσυζητημένη φήμη για την παραγωγή ενός μοντέλου 500cc για την κινεζική αγορά, ενός 4κύλινδρου Honda CB500 που θα κατασκευάζεται στο νέο εργοστάσιο της Honda στην Κίνα από τη Honda Motorcycle Shanghai.

Θα εκμεταλλευτεί η Honda Japan την ευκαιρία να εφαρμόσει το καινοτόμο σύστημα αλλαγής ταχυτήτων της και στο νέο CB500;

Προφανώς δεν γνωρίζουμε τι θα συμβεί στο μέλλον, αλλά ο χρόνος θα δείξει, ενώ πρέπει να πούμε ότι τα ιαπωνικά ΜΜΕ σπάνια κάνουν λάθος.

Πηγή, φωτογραφίες: WeBike

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!