Ετοιμαστείτε για πιθανή απάντηση στο Kawasaki Ninja ZX-4R!
Η Honda ετοιμάζει ένα μοντέρνο Honda CBR400RR με τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα και όρεξη για σπορ εμπειρίες… σύμφωνα με το όνομα που κατοχυρώθηκε
Οι χρυσές εποχές των γιαπωνέζικων σπορ 4κύλινδρων 400αριών ήταν οι δεκαετίες του 1980 και 1990 και η ελληνική αγορά ήταν από τις τυχερές στην Ευρώπη, αφού οι “καραβιές” με εξωτικά, πανέμορφα και τεχνολογικά εξελιγμένα μοντέλα έρχονταν η μια πίσω απ’ την άλλη!
Το ένδοξο παρελθόν της συγκεκριμένης κατηγορίας, μέσα από την οποία “ανδρώθηκαν” ουκ ολίγοι αναβάτες έγινε πλέον παρόν και πραγματικότητα, όταν μια πολύ γενναία και τολμηρή Kawasaki παρουσίασε πέρσι, σηκώνοντας τρικυμία στο περασμά της, τα Ninja ZX-4R και ZX-4RR.
Θα μπορούσε η Honda να αρνηθεί να παίξει το παιχνίδι του ανταγωνισμού επί του συγκεκριμένου θέματος; Βεβαίως και θα μπορούσε, αλλά μόνο αν το κοινό δεν είχε δείξει ενδιαφέρον.
Τον τελευταίο καιρό άρχισε να ακούγεται το όνομα Honda CBR400R Four, ενώ πολύ πρόσφατα κυκλοφόρησαν φήμες για μια ακόμα πιθανή 4κύλινδρη Honda 400 cc, με “ενισχυμένο” όνομα: Honda CBR400RR.
Η ιδέα της ύπαρξης ενός εν σειρά τετρακύλινδρου χαμηλο-μεσαίου κυβισμού στην αγορά έδειχνε να έχει ξεχαστεί, με ορισμένες μόνο εξαιρέσεις, όπως το πολύ όμορφο CBR250RR που κυκλοφορεί στην Ασία εδώ και μερικά χρόνια.
Πέρσι ήρθε η έκπληξη από την Ιαπωνία με το λανσάρισμα του Kawasaki Ninja ZX-4R και της έκδοσης ZX-4RR, που στοχεύει να επαναφέρει τη χρυσή εποχή αυτού του κυβισμού. Πρόκειται για μοντέλα που δουλεύουν σε υψηλές στροφές και έχουν έντονα σπορ προσέγγιση, αλλά και υψηλές τιμές, καθώς πλησιάζουν τις 10.000 ευρώ. Πολύστροφα και ακριβά 400άρια λοιπόν;
Με τις επιδόσεις τους να πλησιάζουν τους 80 ίππους και με μοντέρνα ηλεκτρονικά βοηθήματα να τα εξοπλίζουν, δυο πιθανά μοντέλα φημολογείται ότι θα είναι τα CBR400R Four και CBR400RR, ονόματα τα οποία κατοχύρωσε (ξανά) πρόσφατα η Honda.
Αυτά τα “ονοματεπώνυμα” δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για σπορ μοτοσυκλέτες με τετρακύλινδρο κινητήρα.
Η ιστορία των τετρακύλινδρων 400αριών ξεκινάει για τη Honda ήδη από το 1975, με το περίφημο και διάσημο και στην Ελλάδα, το “διαμάντι” CB400 Four με τις υπέροχες “4 σε 1” εξατμίσεις σαν σήμα κατατεθέν.
Στο πέρασμα του χρόνου τα τετρακύλινδρα 400άρια της Honda εξελίχθηκαν σε διάφορες εκδόσεις, ενώ οι διαβασμένοι γνωρίζουν πως στην ιαπωνική αγορά πωλείται το Honda CBR400R.
Ωστόσο, πρόκειται στην πραγματικότητα για μια παραλλαγή του Honda CBR500R που έχουμε και στην Ευρώπη και χρησιμοποιεί τον δικύλινδρο σε σειρά του 500, των 471 cc κατεβασμένο στα 399 cc, μειώνοντας τη διαδρομή των κυλίνδρων για να προσαρμοστούν στα διπλώματα μοτοσυκλέτας της συγκεκριμένης χώρας.
Το γεγονός της προσθήκης του ονόματος «Four» («τέσσερα» στα αγγλικά) στο όνομα μας κάνει να πιστεύουμε ότι η μάρκα θέλει να το διαφοροποιήσει από το ήδη υπάρχον δικύλινδρο 400. Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αναφέρεται μόνο στο όνομα μιας μοτοσυκλέτας και δεν υπεισέρχεται σε περισσότερες λεπτομέρειες, επομένως δεν μπορούμε να ξέρουμε με σιγουριά τι μέλλει γενέσθαι.