Πώς ένα CB750 Hornet γίνεται εύκολα CBR-R
Δεν σκέφτονται οι δημοσιογράφοι παράλογα, ούτε προβάλλουν παράλογες επιθυμίες. Στη λογική στηρίζονται όταν φαντάζονται ένα από τα επόμενα βήματα της Honda, την παρουσίαση, δηλαδή, ενός οικονομικού δικύλινδρου σπορ 750, με τον κωδικό CBR–R, που θα βασίζεται πάνω στη νέα πλατφόρμα του καινούργιου CB750 Hornet και Transalp 750.
Ήταν η Kawasaki μια από τις πρώτες εταιρίες, στα τέλη της δεκαετίας του 2000, που δημιούργησε μια πλατφόρμα κοινού πλαισίου και κινητήρα (τον δικύλινδρο σε σειρά 650άρη), πάνω στην οποία “ταίριαζαν” διαφορετικές αναρτήσεις, φρένα, περιφερειακά, κ.λπ. και δημιουργήθηκαν έτσι διαφορετικά μοντέλα, διαφορετικών κατηγοριών.
Το ίδιο έκαναν κι άλλες εταιρίες, το ίδιο έκανε κι η Honda με τη σειρά των NC700 αρχικά, που αργότερα έγιναν 750 και εξαπλώθηκαν σε διάφορα μοντέλα άλλων κατηγοριών, όπως ψευδοεντούρο, σκούτερ, δρόμου, υβρίδιο τύπου X-ADV, κ.λπ.
To σίγουρο είναι πως και σε αυτή την περίπτωση, του ολοκαίνουργιου ισχυρότερου κατά 40 σχεδόν ίππους (από τους 54 στους 92!) κινητήρα των 750 και του συγκεκριμένου πλαισίου-βάση, δημιουργήθηκε μια ακόμα πλατφόρμα πάνω στην οποία μπορούν να χτιστούν διάφορα μοντέλα, από adventure, rally, custom, γυμνά, ρετρο-κλασικά, scrambler και φυσικά supersport.
Αφού η βάση υπάρχει, γιατί ο Ιάπωνας κατασκευαστής να μην την αξιοποιήσει στο έπακρο;
Οι συνάδελφοι του ιαπωνικού περιοδικού Young Machine είναι σχεδόν βέβαιοι ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο και οι φήμες για ένα πιθανό Honda CBR 750 R ολοένα και ενισχύονται.
Ο κινητήρας των 92 ίππων είναι αρκετός για να υπηρετήσει έναν τέτοιο σκοπό, γιατί πλέον υπάρχει μια τάση στην κατηγορία των Supersport (αφού πρώτα πολύς κόσμος για διάφορους λόγους γύρισε την πλάτη στις πανίσχυρες σπορ των 200 ίππων) να παρουσιάζονται πιο “λογικής ιπποδύναμης” μοτοσυκλέτες που ταιριάζουν και στους “λιγότερο προικισμένους οδηγικά” αναβάτες.
Ένα διαφορετικό υποπλαίσιο, πάνω στο ήδη υπάρχον, αρκετά σπορ πλαίσιο και ψαλίδι, διαφορετικές αναρτήσεις, ένα φαρδύτερο ελαστικό από τα 160 mm του Hornet στα 180 mm θα είναι η πιο λογική κίνηση, μαζί με νέο ρεζερβουάρ, φέρινγκ και περιφερειακά … και ιδού το CBR 750 R!
Όσο δε αφορά την ύπαρξη του supersport CBR 650 R στη γκάμα της Honda, η τάση των τελευταίων ετών βγάζει από το προσκήνιο τους τετρακύλινδρους σε σειρά για χάρη των δικύλινδρων σε σειρά, αφού οι δεύτεροι, πέρα από φθηνότεροι στην κατασκευή τους, ευκολότεροι στη συντήρηση και στενότεροι είναι και ελαφρύτεροι, και δημιουργούν πιο ευέλικτες-εύχρηστες μοτοσυκλέτες.
Επίσης στο κομμάτι της ιπποδύναμης οι δικύλινδροι δεν έχουν μεγάλη διαφορά: 92 ίππους βγάζει ο δικύλινδρος 750άρης, 95 ίππους ο τετρακύλινδρος 650άρης.
Από την άλλη είναι όμως και ο παράγοντας τους βάρους, αφού το 650 δημιουργεί μια μοτοσυκλέτα που ζυγίζει κοντά στα 210 kg, ενώ στην περίπτωση του νέου δικύλινδρου το σύνολο θα μπορούσε να ζυγίζει 15 ή 20 κιλά λιγότερα!
Εδώ σημειώστε πως το Honda CBR650R κοστίζει στην Ελλάδα 9.150 € και το CB750 Hornet 8.750 €, οπότε και η τιμή θα μπορούσε να είναι χαμηλότερη.
Μένει να δούμε αν η Honda θα συνεχίσει την παραπάνω παράδοση προτείνοντας ένα νέο σπορ μοντέλο που θα σταθεί απέναντι στα (επίσης “προϊόντα πλατφόρμας”) Yamaha R7 και Aprilia RS 660…
Πηγή: Young Machine Japan