MotorBike.gr

Honda CRF300 Rally 2025: Πλήρης τεχνική ανάλυση

04/12/2024

Χωμάτινες και ασφάλτινες διαδρομές με ευελιξία και ευκολία

Το Honda CRF300 Rally ανανεώθηκε για το 2025 σε πολλά σημεία και αναβαθμίστηκε σε λεπτομέρειες, ενώ παράλληλα έχασε βάρος και απέκτησε κινητήρα προδιαγραφών Euro5+

Μία μοτοσυκλέτα μικρού κυβισμού διπλής χρήσης καλύπτει ένα ευρύ φάσμα απαιτήσεων. Κινείται με άνεση και ευελιξία στην πυκνή αστική κυκλοφορία χάρη στο ελαφρύ βάρος και τις ‘slim’ αναλογίες της.

Παράλληλα, η ανάρτηση, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το ύψος της σέλας προσφέρουν μία διασκεδαστική και άνετη εμπειρία οδήγησης σε ανώμαλο οδόστρωμα και σε συνθήκες εκτός δρόμου. Ουσιαστικά, ανοίγει νέους ορίζοντες για τους λάτρεις των δύο τροχών, ανεξάρτητα από το επίπεδο εμπειρίας του αναβάτη.

 

Εμπνευσμένο από την αγωνιστική μοτοσυκλέτα του HRC της Honda – CRF450 Rally Dakar το CRF250 Rally – που βασίστηκε στο CRF250 L– έφερε κάτι νέο στην αγορά όταν κυκλοφόρησε το 2017.

Το 2021, το Honda CRF300 Rally έκανε το ντεμπούτο του δίπλα στο απλό CRF300L. Μοτοσυκλέτα ελαφρύτερη, ισχυρότερη και καλύτερα εξοπλισμένη για ταξίδια περιπέτειας, το Honda CRF300 Rally μπορούσε να ανταπεξέλθει σε κάθε είδους πρόκληση.

Το μοντέλο του 2025 φέρει προσεκτικές αναβαθμίσεις που θα εκτιμήσουν οι ιδιοκτήτες του – είτε κάνουν μακρινά ταξίδια, είτε το χρησιμοποιούν σε κοντινές διαδρομές.

 

 

Ο μονοκύλινδρος κινητήρας 286κ.εκ.του CRF300L Rally αποδίδει ισχύ 27,3Ps / 20.1kW και ροπή 26.6Nm. Οι σχέσεις 1-5 προσφέρουν πιο πυκνή κλιμάκωση, για άμεση απόκριση και επιτάχυνση, ενώ η 6η σχέση είναι μακρύτερη για μεγαλύτερη άνεση σε υψηλές ταχύτητες ταξιδιού. Ένας συμπλέκτης ολίσθησης-υποβοήθησης (assist/slipper) διαχειρίζεται τώρα τον πίσω τροχό στα απότομα κατεβάσματα ενώ μειώνει και τη δύναμη που απαιτείται για το χειρισμό της μανέτας.

Για το 2025, η θερμική διαχείριση έχει βελτιωθεί με ένα επανασχεδιασμένο πλευρικό κάλυμμα το οποίο μειώνει την ποσότητα του ζεστού αέρα που φτάνει στον αναβάτη λόγω του ανεμιστήρα. Επίσης πληροί το πρότυπο εκπομπών ρύπων EURO5+.

Η βελτιωμένη ακαμψία του ατσάλινου πλαισίου σε συνδυασμό με το αλουμινένιο ψαλίδι και την κάτω τιμονόπλακα προσφέρει άριστη αίσθηση και πληροφόρηση. Η γεωμετρία του τιμονιού παρέχει σταθερότητα και ευελιξία, ενώ οι μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων εμπρός και πίσω με ανανεωμένη, πιο σφιχτή απόσβεση για το 2025, για καλύτερη απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου και μεγάλη απόσταση από το έδαφος. Η θέση οδήγησης ενθαρρύνει την ευελιξία για οδήγηση εκτός δρόμου αλλά και μέσα στην πόλη.

 

 

Η εμπνευσμένη από τους αγώνες αιχμηρή σιλουέτα της μοτοσυκλέτας περιλαμβάνει ένα μεγάλο ρεζερβουάρ καυσίμου χωρητικότητας 12,8L, μία άνετη, φαρδιά σέλα, τον χαρακτηριστικό ασύμμετρο προβολέα LED (τα φλας είναι επίσης συμπαγείς μονάδες LED για το 2025) και οθόνη οργάνων LCD με σκούρες ενδείξεις σε ανοιχτόχρωμο φόντο. Τώρα διατίθεται και μία προαιρετική θύρα USB.

Το Honda CRF300 Rally θα διατίθεται αποκλειστικά στον ακόλουθο χρωματισμό:

  • Extreme Red με αυτοκόλλητα σε μπλε και λευκό

Κινητήρας

  • Μονοκύλινδρος κινητήρας DOHC, 286 cc που αποδίδει ισχύ 27,3Ps / 20.1kW και ροπή 26.6Nm
  • Βελτιωμένη διαχείριση θερμότητας από το ψυγείο
  • Κλιμάκωση κιβωτίου για δυνατή επιτάχυνση αλλά άνεση στα μεγάλα ταξίδια
  • Συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (Assist/ slipper) για ελαφρύτερη αίσθηση στη μανέτα
  • Συμμόρφωση με το πρότυπο EURO5+

Ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρας DOHC αποδίδει μέγιστη ισχύ 27,3Ps (20,1kW) στις 8,500 σαλ.με μέγιστη ροπή 26,6Nm στις 6.500rpm. Η διάμετρος και η διαδρομή είναι 76 x 63mm, και η σχέση συμπίεσης 10.7:1.

 

 

Σε συνάρτηση με την αυξημένη δύναμη του κινητήρα και για ταχύτερη απόκριση κατά την εκκίνηση και επιτάχυνση, οι σχέσεις μετάδοσης 1-5 είναι κοντύτερες (πυκνή κλιμάκωση), ενώ η 6η είναι μακρύτερη για πιο ξεκούραστη οδήγηση στις υψηλές ταχύτητες. Επιπλέον, ένας συμπλέκτης ολίσθησης-υποβοήθησης (assist/slipper) προσφέρει ελαφρύτερη αίσθηση στη μανέτα και ελέγχει την ‘αναπήδηση’ του πίσω τροχού στα απότομα κατεβάσματα, εξασφαλίζοντας εξαιρετικό έλεγχο εντός και εκτός δρόμου.

Ένα μπουζί ιριδίου, σε συνδυασμό με την ακριβή ποσότητα καυσίμου που ψεκάζεται από το σύστημα PGMFI βελτιστοποιεί την απόδοση καύσης και τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά.

 

 

Ο κινητήρας χρησιμοποιεί έναν έκκεντρα τοποθετημένο κύλινδρο (offset), που μειώνει τις απώλειες λόγω εσωτερικών τριβών, ενώ το έμβολο φέρει ένα ειδικό υλικό επιφανείας αλλά και επίστρωση μολυβδαινίου. Η αντλία λαδιού φέρει δομή εσωτερικής ανακούφισης που εμποδίζει τον εξαερισμό του λαδιού. Το κομβίο του στροφάλου είναι ημι-διαιρούμενο με πρεσαριστό μεταλλικό κουζινέτο, ενώ το ρουλεμάν στροφάλου φέρει κουζινέτο από χυτοσίδηρο. Ένας πρωτεύων αντικραδασμικός άξονας μειώνει περαιτέρω τους κραδασμούς.

Το σύστημα ψύξης χρησιμοποιεί ένα ψυγείο απόδοσης ψύξης 12,7kW, τοποθετημένο στην αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας. Ένα επανασχεδιασμένο πλευρικό κάλυμμα μειώνει την ποσότητα του ζεστού αέρα που φτάνει στον αναβάτη λόγω του ανεμιστήρα.

Ο κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές EURO5+, με εκπομπές CO2 (WMTC) 73g/km.

Πλαίσιο

  • Άριστη ευελιξία και συμπεριφορά υπό όλες τις συνθήκες
  • Ελαφριά σχεδίαση και αναθεωρημένη ακαμψία πλαισίου και ψαλιδιού
  • Μεγάλες διαδρομές ανάρτησης μπροστά και πίσω με νέα ρύθμιση αποσβέσεων
  • Μεγάλη απόσταση από το έδαφος

Το βάρος του Honda CRF300 Rally – πλήρες υγρών – είναι μόλις 153kg. Η αναθεωρημένη ακαμψία του ατσάλινου ημίδιπλου πλαισίου βελτίωσε τη συμπεριφορά καθώς και την αίσθηση πρόσφυσης του εμπρός και πίσω τροχού. Το μονοκόμματο αλουμινένιο ψαλίδι προσαρμόστηκε ανάλογα.

Ο ρυθμιστής της αλυσίδας κατασκευάζεται από εξελασμένο αλουμίνιο. Η κάτω τιμονόπλακα είναι αλουμινένια, εξοικονομώντας βάρος σε μία περιοχή που σχετίζεται άμεσα με το κέντρο βάρους και την ικανότητα ελιγμών. Η γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού είναι 27,5°και 109mm με μεταξόνιο στα 1455mm και απόσταση από το έδαφος 275m . Η ακτίνα στροφής είναι 2,3m.

 

 

Το ανεστραμμένο πιρούνι της Showa διαμέτρου 43mm έχει διαδρομή 260mm, ενώ τα ελατήρια και οι αποσβέσεις έχουν αναθεωρηθεί, ώστε να προσφέρει ακριβή έλεγχο σε μεγάλο εύρος εδαφών και ταχυτήτων. Η πίσω ανάρτηση με μοχλικό ProLink φέρει αμορτισέρ μονού σωλήνα της Showa και προσφέρει διαδρομή 260mm. Η ρύθμιση των αποσβέσεων εμπρός και πίσω είναι νέα για το 2025, προσφέροντας αυξημένη σταθερότητα και άνεση στους αναβάτες.

Το σύστημα φρένων περιλαμβάνει μπροστινό δίσκο 296mm με διπίστονη δαγκάνα και πίσω δίσκο 220mm με μονοπίστονη δαγκάνα. Όπως στις αγωνιστικές CRF, ο πίσω κύλινδρος φρένου είναι ελαφρύς και μονοκόμματος. Οι δίσκοι έχουν κυματοειδή σχεδίαση με ικανότητες αυτοκαθαρισμού σε αντίξοες συνθήκες. Το 2-κάναλο ABS, περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό.

Ο μπροστινός τροχός 21” και ο πίσω τροχός 18” αυξάνουν τη σταθερότητα σε ανώμαλα εδάφη και επιτρέπουν την τοποθέτηση εξειδικευμένων offroad  ελαστικών, εάν χρειαστεί. Ελαστικά με τακούνια τύπου enduro (μπροστά, 80/100-21 51και πίσω 120/80-18 62P) παρέχουν πρόσφυση σε ποικίλες συνθήκες και επιφάνειες οδήγησης.

Eμφάνιση και εξοπλισμός

  • Το ελαφρύ, λεπτό σώμα ενσωματώνει ένα μεγάλο ρεζερβουάρ 12,8L
  • Νέα συμπαγή φλας τεχνολογίας LED
  • Φαρδιά σέλα με ελαστικές βάσεις για μεγαλύτερη άνεση
  • Ευανάγνωστη οθόνη LCD με σκούρες ενδείξεις σε ανοιχτόχρωμο φόντο, θύρα φόρτισης USBC

Το Honda CRF300 Rally είναι μία μοτοσυκλέτα μεγάλων αποστάσεων, κάτι το οποίο υποδηλώνει και το στυλ της. Προερχόμενα από τη CRF450 Rally, η ανεξάρτητη ζελατίνα, το πάνω/κάτω φέρινγκ και τα πλαϊνά καλύμματα προστατεύουν αποτελεσματικά τον αναβάτη από τα καιρικά φαινόμενα. Οι χούφτες παρέχουν προστασία για τα χέρια και τις μανέτες του φρένου και του συμπλέκτη. Μία ποδιά προστατεύει το κάτω τμήμα της μοτοσυκλέτας και ο επιλογέας σχέσεων έχει αναδιπλούμενο άκρο.

Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 12,8 λίτρα και με δυνητική κατανάλωση 32,2 km/l (WMTC) η αυτονομία σε ταχύτητες ταξιδιού μπορεί να φτάσει τα 413km. Η σέλα φέρει ελαστικές βάσεις για μεγαλύτερη άνεση ενώ υπάρχουν ελαστικά ένθετα στα μαρσπιέ. Το ύψος της σέλας είναι 885mm, 5mm ψηλότερη από του CRF300L. Έχει το ίδιο στενότερο προφίλ μπροστά όπως η ‘αδελφή’ της, αλλά το πλάτος της είναι 20mm μεγαλύτερο στην περιοχή που κάθεται ο αναβάτης για πιο ξεκούραστα μακρινά ταξίδια.

Το εργονομικό τρίγωνο σέλας, μαρσπιέ, τιμονιού προσφέρει μία όρθια και άνετη θέση οδήγησης για καλύτερο έλεγχο. Το φαρδύ τιμόνι είναι ελαφρώς τραβηγμένο προς τα πίσω, ενώ τα μαρσπιέ έχουν τοποθετηθεί πιο πίσω και χαμηλότερα, για να μπορεί ο αναβάτης να αλλάζει ευκολότερα ταχύτητες όταν φορά μεγάλες μπότες τύπου offroad.

Και αντίθετα με το CRF300L, στην έκδοση Rally το τιμόνι φέρει εσωτερικά αντίβαρα για την εξάλειψη των κραδασμών. Το πλαϊνό σταντ έχει επίσης αναδιπλούμενη βάση με μεγάλη επιφάνεια επαφής.

Η οθόνη LCD ζυγίζει μόλις 70g και προβάλλει μεγάλες σκούρες ενδείξεις σε ένα μοντέρνο ανοιχτόχρωμο φόντο, για να είναι ευδιάκριτες. Οι αριθμοί στην κλίμακα ταχυμέτρου είναι 23mm. Μεταξύ ενδείξεων είναι δείκτης επιλεγμένης σχέσης κιβωτίου, χιλιομετρική αυτονομία και κατανάλωση, μέση ταχύτητα, χρονόμετρο και στροφόμετρο. Ο προβολέας είναι μία ασύμμετρη διπλή μονάδα LED και για το 2025, τα φλας στηρίζονται σε εύκαμπτες βάσεις και χρησιμοποιούν τεχνολογία LED.

Τεχνικές Προδιαγραφές

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!