MotorBike.gr

Honda DAX ST125 2023: Η μεγάλη επιστροφή του “Νταξ”!

15/03/2022

Πάμε όπως τότε, με “Νταξάκια”!

Μας αιφνιδίασε ευχάριστα για άλλη μια φορά η Honda, παρουσιάζοντας – πριν της ώρας του – το ολοκαίνουργιο, “ολο-κλασικό”, “όλο-νοσταλγικό” παλιό, καλό και αγαπημένο Dax, προσαρμοσμένο στην νέα εποχή . Με κινητήρα 125 κυβικών και σχεδόν όμοια εμφάνιση!

Δακρύζουν οι παλαιότεροι μοτοσυκλετιστές που οδηγούσαν τα Νταξάκια τη δεκαετία του ’70 και του ’80 στην Ελλάδα, ενώ οι νεότεροι παίρνουν μια γεύση από τη νοσταλγία για ένα μοντέλο που έχει γράψει ιστορία στους δρόμους του κόσμου για περισσότερες από 4 δεκαετίες.

Πρόκειται για το Honda ST125 DAX, τον απόγονο του θρυλικού Dax, αδελφό μοντέλο του επίσης απόγονου Monkey 125 και του μοντέρνου MSX125 Grom,  που φτιάχνονται όλα, όπως και το Super Cub C125,  στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Ταϊλάνδη.

Το παλιό και το καινούργιο Dax μπορεί να μοιάζουν πάρα πολύ, αλλά δεν έχουν το παραμικρό κοινό εξάρτημα ή κάποια λεπτομέρεια ίδια.

Τι σημαίνει Dax; Είναι η μισή λέξη του Dachshund, του σκύλου-λουκάνικο, του οποίου το μακρύ σώμα θυμίζει η μονή ραχοκοκαλιά του πρεσαριστού ατσάλινου πλαισίου του Dax! Γι’ αυτό και για πρώτη φορά το συμπαθητικό σκυλάκι απεικονίζεται στα πλαϊνά του νέου Dax.

Ο κινητήρας του είναι προδιαγραφών Euro 5, κι είναι κοινός με τα MSX και Monkey, αλλά πιο σωστά είναι ίδιος με  αυτόν του Super Cub C125 με το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αποδίδοντας 9.25 ίππους στις 7.000rpm και 10.8Nm (1.1 kgm) ροπής στις 5.000rpm.

Είναι αερόψυκτος, διβάλβιδος και ψεκαστός, ενώ το κιβώτιο είναι 4τάχυτο με ημιαυτόματο συμπλέκτη στο πόδι. Ναι, δεν υπάρχει μανέτα συμπλέκτη στο αριστερό τιμόνι.

Η ανακοινώσιμη, εργοστασιακή κατανάλωση  είναι 63.5 χιλιόμετρα στο λίτρο και αυτή η θεωρητική (ιδανική) κατανάλωση προσφέρει 240 χιλιόμετρα αυτονομίας από το ρεζερβουάρ των 3.8 λίτρων.

Το πιρούνι είναι ανάποδο με καλάμια διαμέτρου 31 mm και πίσω υπάρχουν δύο αμορτισέρ. Οι αναρτήσεις έχουν διαδρομές 100 mm και 120 mm αντίστοιχα.

Οι τροχοί του 125 είναι 12 ιντσών, τα φώτα LED, υπάρχει ψηφιακή LCD οθόνη οργάνων και η σέλα είναι δύο ατόμων.

Το Honda ST125 DAX θα διατίθεται σε 2 χρώματα: Κόκκινο (Nebula Red) και γαλαζο-γκρί (Cadet Grey).

Το νέο Dax, που κινείται πολύ πιστά πάνω στις γραμμές και τις λεπτομέρειες του παλαιότερου μοντέλου, διαθέτει στρογγυλό προβολέα, παλαιού στυλ φλάς, το γνωστό ψηλό τιμόνι – που όμως δεν λύνεται όπως παλιά, για να μεταφέρεται το Dax ευκολότερα μέσα σε πορτ- μπαγκάζ αυτοκινήτου – και την εμβληματική εξάτμιση/“σχάρα” στη δεξιά του πλευρά.

Παραδοσιακά η εξάτμιση τοποθετείται ψηλά από το έδαφος, μιας και το Dax ήταν πάντοτε ένα μοντέλο… scrambler, για κίνηση και στο χώμα!

Γι’ αυτό και διαθέτει παχουλά λάστιχα μεγέθους 120 mm μπροστά και 130 mm πίσω, ενώ τα φρένα (δεν είναι πια ταμπούρα) είναι δισκόφρενα διαμέτρου 220 mm μπροστά κι 190 mm πίσω, με μονοκάναλο ABS, μόνο για τον μπροστινό τροχό.

Το βάρος του φτάνει τα μόλις 107 κιλά (!) και το μεταξόνιό του είναι το ίδιο μικρό, στα 1.020 mm.

Μένει να δούμε πότε θα ανακοινωθούν οι παραδόσεις των πρώτων Honda ST125 DAX (λογικά στο τέλος του 2022) στην αγορά, αλλά και να μάθουμε την τιμή του, η οποία λογικά θα βρίσκεται στα ίδια επίπεδα, δηλαδή κοντά στις 4.000 ευρώ των Monkey 125 και Super Cub C125.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος, 2βάλβιδος με 1ΕΕΚ και ψεκασμό
Κυβισμός 124cc
Διάμετρος x Διαδρομή 50.0 x 63.1mm
Συμπίεση 10.0:1
Μέγιστη ιπποδύναμη 9,25 ίπποι (6.9kW) στις 7.000rpm
Μέγιστη ροπή 1.1 kgm (10.8Nm) στις 5.000rpm
Τροφοδοσία PGM-FI ηλεκτρονικός ψεκασμός
Συμπλέκτης Υγρός, πολύδισκος ημί-αυτόματος
Κιβώτιο 4 σχέσεων, “μύλος”
Πλαίσιο Πρεσαριστό ατσάλινο
Ανάρτηση εμπρός Ανάποδο πιρούνι με καλάμια 31mm, διαδρομής 100mm
Ανάρτηση πίσω 2 αμορτισέρ, διαδρομής 120mm
Ελαστικό εμπρός 120/70-12
Ελαστικό πίσω 130/70-12
Φρένο εμπρός Δισκόφρενο 220mm με ABS
Φρένο πίσω Δισκόφρενο 190mm
Τύπος ABS Μονοκάναλο ABS
Διαστάσεις (LxWxH) 1,760 x 760 x 1,020mm
Μεταξόνιο 1,020mm
Γωνία κάστερ 24.9°
Ίχνος 84mm
Ύψος σέλας 775mm
Απόσταση από το έδαφος 180mm
Γεμάτο βάρος 107kg
Ρεζερβουάρ 3.8 lt

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!