Μετά την πολύ καλή υποδοχή που είχε το KTM 890 SMT, διάδοχος του πρώτου και θρυλικού 990 SMT που στα μέσα της δεκαετίας του 2000 ουσιαστικά καθιέρωσε την κατηγορία των sport touring, φαίνεται πως η αυστριακή εταιρία είναι έτοιμη να επαναλανσάρει το concept της Supermoto Touring με τον πιο εμφατικό τρόπο.
Το νέο KTM 1390 SMT έχει ήδη εντοπιστεί αρκετές φορές σε δοκιμές και σύμφωνα με αρκετές πηγές δεν αποκλείεται να παρουσιαστεί επίσημα στην EICMA 2025.
Αν όλα επιβεβαιωθούν, το μοντέλο θα τοποθετηθεί στην κατηγορία των μεγάλων crossover, όπου σήμερα κυριαρχούν προτάσεις όπως η BMW M 1000 XR και η ολοκαίνουργια Ducati Multistrada V4 RS.
Η τεχνική βάση αναμένεται να προέρχεται από το 1390 Super Adventure, με πλαίσιο και στησίματα όμως προσαρμοσμένα σε πιο σπορ και καθαρά ασφάλτινη χρήση.
Οι κατασκοπευτικές φωτογραφίες δείχνουν τροχούς 17 ιντσών, φρένα Brembo Stylema και αναρτήσεις WP με μειωμένες διαδρομές (γύρω στα 180 χιλιοστά), πιθανότατα διαθέσιμες τόσο σε “απλή” όσο και σε ημι-ενεργητική έκδοση.
Το πλαίσιο μοιράζεται τη φιλοσοφία με τα υπόλοιπα μεγάλα μοντέλα της KTM, αλλά με ρυθμίσεις που ταιριάζουν στη sport touring προσέγγιση.
Στην καρδιά της νέας KTM 1390 SMT βρίσκεται ο γνωστός LC8 V-twin των 1.350 κυβικών, με διάταξη 75 μοιρών, ίδιος με αυτόν που χρησιμοποιεί το 1390 Super Duke R.
Σε αυτή τη μορφή αποδίδει 190 ίππους και 145 Nm ροπής, με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων που βελτιστοποιεί την απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών.
Δεν αποκλείεται ωστόσο η KTM να προτιμήσει τη «χαμηλότερη» εκδοχή των 173 ίππων, που ήδη χρησιμοποιεί στο 1390 Super Adventure R, ώστε να πετύχει καλύτερη ισορροπία μεταξύ δύναμης και χρηστικότητας.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν επίσης κάποια πρωτότυπα που εθεάθησαν με πλευρικά αεροδυναμικά φτεράκια, στοιχείο που δείχνει την πρόθεση των Αυστριακών να προσφέρουν σταθερότητα και ακρίβεια σε υψηλές ταχύτητες, χρησιμοποιώντας τα πολύτιμα μαθήματα αεροδυναμικής που παίρνουν οι κατασκευαστές που συμμετέχουν στα MotoGP, ώστε να τα εφαρμόσουν στα “πολιτικά” τους μοντέλα.
Αν τελικά το KTM 1390 SMT παρουσιαστεί στην EICMA, θα πρόκειται για ένα μοντέλο που αναβιώνει μια κατηγορία με ξεχωριστό χαρακτήρα και πιστό κοινό, επιχειρώντας ταυτόχρονα να μπει σφήνα σε μια αγορά που σήμερα ανήκει σε premium και υπερ-εξειδικευμένες προτάσεις.
Το αν θα καταφέρει να επαναλάβει τον μύθο του 990 SMT μένει να φανεί, όμως είναι σαφές ότι η KTM δεν σκοπεύει να αφήσει την κατηγορία των sport touring στους ανταγωνιστές χωρίς μάχη.
Σε κάθε περίπτωση οι Αυστριακοί μετά τις περιπέτειες του τελευταίου έτους επανέρχονται δυναμικά και μπορεί πολλά μοντέλα να πήραν μια μικρή “αναβολή” στην κυκλοφορία τους, όμως όλα δείχνουν ότι η μπόρα πέρασε και η KTM είναι έτοιμη να βγει στην πρώτη γραμμή και πάλι.