MotorBike.gr

KTM 990 Duke 2024: Μυώδης και εκρηκτική (+video)

13/11/2023

Με το βλέμμα στραμμένο στα γυμνά 1000άρια

Το ΚΤΜ 990 Duke είναι η φυσική εξέλιξη του 890 Duke και έρχεται να καλύψει τη νέα εποχή της γνωστής, “αριστοκρατικής” οικογένειας, καθώς και τις προδιαγραφές Euro 5+ που ως συνήθως φέρνουν νέους περιορισμούς στις επιδόσεις. Το εντυπωσιακό steetfighter του αυστριακού εργοστασίου αλλάζει σχεδόν σε όλους τους τομείς από τον προκάτοχό του 890.

Το πιο δυναμικό κομμάτι του νέου KTM 990 Duke του 2024 – που γιορτάζει τα 30 χρόνια από την ημέρα που εμφανίστηκε το πρώτο Duke είναι αναμφισβήτητα ο ξεχωριστός διπλός προβολέας του, τα άκρα του οποίου κρέμονται σαν κυνόδοντες από το τιμόνι, μεταφέροντας την εικόνα της έντονης επιθετικότητας που επέλεξε ο σχεδιαστής του.

Τα φώτα DRL (4 περιμετρικά) αυξομειώνουν αυτόματα την έντασή τους ανάλογα με τον φωτισμό του περιβάλλοντος, ενώ ο πρωτότυπου σχήματος προβολέας έχει ενσωματώσει και τη λειτουργία follow me home, μένοντας ανοιχτός για λίγο, αφού έχει κλείσει ο κεντρικός διακόπτης, ώστε να φωτίζει το δρόμο του αναβάτη του.

 

 

Το νέο Duke φοράει έναν κόμπακτ διαστάσεων δικύλινδρο σε σειρά, οκταβάλβιδο κινητήρα κυβισμού 947 cc, που αποδίδει 123 ίππους και 10,5 kgm ροπής. Μεγάλο είναι το νέο ψυγείο που επιτυγχάνει σύμφωνα με την εταιρία βελτιωμένη ροή, όπως νέα είναι και η εξάτμιση 2 σε 1.

Ο κινητήρας του KTM 990 Duke διαθέτει πέντε προγράμματα λειτουργίας: Street για μέγιστη απόδοση, Sport με πιο έντονη απόκριση στο γκάζι, Rain για ήπιες επιδόσεις και πιο ήρεμη απόκριση στο γκάζι, ενώ τα εξτρά προγράμματα Performance και Track προορίζονται για πιο δυναμικές επιδόσεις.

 

 

Νέο είναι και το σωληνωτό πλαίσιο από ατσάλι με σφυρήλατα τμήματα που στοχεύει στην ακαμψία, χωρίς να χάνεται όμως η πληροφόρηση προς τον αναβάτη. Αλουμινένιο είναι το σφηνοειδές υποπλαίσιο που περιέχει το φιλτροκούτι.

Η μπροστινή ανάρτηση είναι ένα ανεστραμμένο πιρούνι της WP (το APEX) με καλάμια διαμέτρου 43 mm, με ρυθμίσεις σε απόσβεση επαναφοράς και συμπίεσης και η πίσω ανάρτηση είναι ένα μονό αμορτισέρ πίσω, με ελαφρύτερο ελατήριο, που ρυθμίζεται ως προς την απόσβεση επαναφοράς και την προφόρτισή του, ενώ το ψαλίδι είναι αλουμινένιο.

 

 

Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 120/70-17 και 180/55-17, μπροστά και πίσω αντίστοιχα και “ντύνουν” κομψές, ελαφρές μαύρες αλουμινένιες ζάντες, που προέρχονται από το 1290 Superduke R.

Στα φρένα τώρα συναντάμε δυο δίσκους διαμέτρου 300 mm μπροστά με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες, κι έναν δίσκο πίσω διαμέτρου 240 mm με μονοέμβολη δαγκάνα. Τα φρένα συνεργάζονται με ένα δικάναλο Cornering ABS με λειτουργία Supermoto.

 

O εξοπλισμός της 990 περιλαμβάνει οθόνη TFT στα όργανα απ’ όπου ο αναβάτης μπορεί να χειρίζεται όλες τις λειτουργίες, η οποία έχει συνδεσιμότητα, ενώ υπάρχει και θύρα φόρτισης USB-C.

Το βάρος της γυμνής υπερ-μοτοσυκλέτας ανακοινώνεται στα 179 κιλά.

Περισσότερες πληροφορίες: www.ktm.com

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!