Άσος στο μανίκι της Modenas
Tι ενδιαφέρον έχει άραγε ένα μοντέλο που παρουσιάστηκε στη Μαλαισία το 2012, προορίζεται για τοπικές ασιατικές αγορές και πιθανότατα να μην το δούμε ποτέ στην Ελλάδα;
To Modenas Ace 115 διαθέτει μοναδικά στοιχεία που το κάνουν ξεχωριστό και πρόκειται για ένα παπί με τεχνολογικές λύσεις, που αξίζουν ανάλυσης.
Eίναι σημαντικό να μην αντιγράφεις, να μην ακολουθείς τους άλλους και να τραβάς (έστω που-και που) το δικό σου ιδιαίτερο δρόμο, μακριά από την πεπατημένη.
Το Modenas Ace 115 μοιάζει να έχει φτιαχτεί από μια ομάδα μηχανικών που δεν ακολουθούν το σχεδιαστικό κατεστημένο των παπιών, προσθέτοντας πάνω του στοιχεία που δεν έχουμε ξαναδεί. Δεν έχει σημασία αν το αποτέλεσμα είναι όμορφο – ίσως και να μην είναι σε μερικά σημεία – αφού η αξία αυτού του Modenas έγκειται σε κάποιες λεπτομέρειες που προσθέτουν αξία στο σύνολο.
Ο προβολέας είναι πλατύς και ενιαίος, κάνοντας το Ace κάπως πιο συντηρητικό απ’ ότι θα ταίριαζε σε ένα καινοτόμο παπί.
Η μονή ραχοκοκαλιά που ενώνει τον λαιμό του πιρουνιού με το πίσω τμήμα του δίτροχου είναι κανονικά στη θέση του. Στην περίπτωση του Modenas Ace 115 η ραχοκοκαλιά ενώνεται και με ένα σωληνωτό περιμετρικό πλαίσιο που ξεκινάει από την περιοχή της έδρασης του ψαλιδιού και φτάνει μέχρι την ουρά, διάταξη που δεν συναντάται σε κανένα άλλο παπί παραγωγής.
To δεύτερο σημείο προσοχής, πέρα από το κουστούμι του δίτροχου που είναι πλατύ – πιο ογκώδες από το συνηθισμένο και θυμίζει σκούτερ – είναι η οπίσθια ανάρτηση με το μονό αμορτισέρ.
Το ψαλίδι είναι φτιαγμένο από σωλήνες ορθογωνικής διατομής και διαθέτει ενισχυτικές ράβδους και βάση που πιέζει το κάτω άκρο του αμορτισέρ που είναι τοποθετημένο υπό κλίση.
Λόγω του περιμετρικού τμήματος του πλαισίου το πλάτος του Ace 115 είναι μεγαλύτερο του συνηθισμένου και η Modenas εκμεταλλεύεται το γεγονός κάνοντας και την σέλα – ειδικά στην περιοχή του αναβάτη – “χορταστικά” πλατιά και φιλόξενη. Δεν έχουμε ξαναδεί παπί με τόσο πλατιά σέλα για να λέμε την αλήθεια.
Οι διαστάσεις και τα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά του Ace είναι μάλλον συνηθισμένα. Το μεταξόνιο φτάνει τα 1.235 χιλιοστά, το ύψος της σέλας από το έδαφος τα 765, το βάρος τα 100 κιλά και το ρεζερβουάρ χωράει 5,3 λίτρα, με την ανακοινώσιμη κατανάλωση να φτάνει τα 2,3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Υπάρχει δισκόφρενο μπροστά και ταμπούρο στον πίσω τροχό.
Ο κινητήρας των 120 κυβικών έχει έναν εκκεντροφόρο και δύο βαλβίδες (βασίζεται στον κινητήρα του γνωστού μας Kriss 125) και τροφοδοτείται από 20άρι καρμπυρατέρ. Η ιπποδύναμή φτάνει τους 9.7 ίππους στις 8.500 rpm.
Εντάξει μέχρι εδώ; Ωραία. Ακούστε όμως και το τελευταίο μοναδικό χαρακτηριστικό του Modenas Ace 115: οι τροχοί του είναι 16άρηδες και όχι 17άρηδες όπως συνηθίζουν τα παπιά.
Κι αν βάλετε όλα μαζί τα διαφορετικά στοιχεία του Modenas Ace τι καταλαβαίνουμε; Ότι υπάρχουν κι άλλοι δρόμοι, ακόμα και όταν η κατεύθυνση είναι δεδομένη. Δρόμοι που κάνουν το ταξίδι ακόμα πιο ενδιαφέρον.