Ένα supersport 450 με αυτόματο κιβώτιο
Τα αυτόματα κιβώτια δείχνουν να είναι το μέλλον στη μοτοσυκλέτα και τώρα η QJMotor φέρνει την Race 450 AMT, με το δικό της αυτόματο κιβώτιο και στη θέση της μανέτας του συμπλέκτη το πίσω φρένο!
Οι τάσεις στην μοτοσυκλέτα κινούνται αρκετά γρήγορα. Η τελευταία τάση που φαίνεται να κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στις μοτοσυκλέτες είναι τα αυτόματα/ημιαυτόματα κιβώτια.
Ήδη εταιρίες όπως η BMW, η Honda, η Yamaha και η KTM έχουν παρουσιάσει τις δικές τους προτάσεις σε αυτό τον τομέα και τώρα ήρθε η σειρά της QJMotor.
H Κινεζική εταιρία συνεχίζει και προσθέτει μοντέλα στην ήδη πολύ μεγάλη γκάμα της, με την Race 450 AMT να έχει ανακοινωθεί από πέρυσι και να παρουσιάζεται επίσημα πρόσφατα.
Στην καρδία της βρίσκεται ένας υγρόψυκτος, δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 499cc, ο οποίος αποδίδει 53 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 43 Nm ροπής στις 8.000 σ.α.λ.
Το ιδιαίτερο όμως με αυτή τη μοτοσυκλέτα είναι το κιβώτιο ταχυτήτων, με την QJMotor να αναπτύσσει το δικό της σύστημα αυτόματου κιβωτίου.
Όπως έχουμε και από άλλους κατασκευαστές, ο μοχλός ταχυτήτων στο αριστερό πόδι καταργείται και την θέση του παίρνουν δύο κουμπιά στο αριστερό μέρος του τιμονιού, με τα σύμβολα + και – για ανέβασμα και κατέβασμα ταχυτήτων αντίστοιχα.
Αυτά χρησιμοποιούνται στην ημιαυτόματη λειτουργία του κιβωτίου, όπου ο αναβάτης αλλάζει μόνος του τις ταχύτητες, χωρίς όμως να χρειάζεται μανέτα συμπλέκτη και με τις αλλαγές να γίνονται σημαντικά ταχύτερα, ενώ υπάρχει και η πλήρως αυτόματη λειτουργία, με τον εγκέφαλο της μοτοσυκλέτας να αλλάζει μόνος του τις ταχύτητες.
Μια μεγάλη διαφορά που έχουμε στο σύστημα της QJMOTOR εντοπίζεται στον τομέα των φρένων.
Κοιτώντας τις φωτογραφίες παρατηρούμε ότι – ενώ αναφέραμε πολλάκις ότι η μανέτα του συμπλέκτη καταργείται – ακόμα υπάρχει μανέτα στο αριστερό μέρος του τιμονιού.
Πρόκειται για την μανέτα του πίσω φρένου, με την QJMotor να αφαιρεί τελείως τα πεντάλ από τα πόδια, φέρνοντας την νέα διάταξη πιο κοντά σε αυτή των σκούτερ.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι παγκοσμίως τα σκούτερ κυριαρχούν στην πίτα της αγοράς και ότι αυτό το σύστημα μπορεί να μπει και σε άλλες μοτοσυκλέτες, φαίνεται ότι η QJMotor κάνει τη μετάβαση ακόμα πιο εύκολη με το 450 για κάποιον που θέλει να πάει από τα σκούτερ στις μοτοσυκλέτεςκόμα πιο οικεία!
Στα περιφερειακά συναντάμε ανεστραμμένο πιρούνι της Marzocchi μπροστά, μονόμπρατσο ψαλίδι και φρένα της Nissin.
Το βασικό όμως είναι ότι πλέον η QJMotor (όπως και άλλοι Κινέζοι κατασκευαστές) αρχίζουν και ανταγωνίζονται τους Ευρωπαίους και στο κομμάτι της τεχνολογίας, όντας σε σχεδόν παράλληλες οδούς εξέλιξης, μια πορεία που σίγουρα θα παρουσιάσει πολλές ενδιαφέρουσες απολήξεις στο μέλλον.