MotorBike.gr

QJMotor Super9: Κινέζικο superbike που “κάτι” θυμίζει…

04/03/2025

Μια Superveloce περήφανα “Μade in China”

Η πολύ κομψή QJMotor’s Super9 όχι απλώς θυμίζει, αλλά αντιγράφει, με την άδεια της MV Agusta, την εμβληματική Superveloce και προορίζεται αποκλειστικά για την εγχώρια αγορά…. δυστυχώς.

Μπορεί ένα από τα “αγαπημένα” θέματα των δημοσιογράφων μοτοσυκλέτας ανά τον κόσμο να είναι οι αντιγραφές των Κινεζικών εταιριών, αλλά το τελευταίο διάστημα – με την γιγάντωσή τους και την εκτίναξη της ποιότητας των μοτοσυκλετών τους – το φαινόμενο εκλείπει, αφού οι περισσότεροι κατασκευαστές δουλεύουν με άδειες που τους παραχωρούν τα δικαιώματα ευρωπαϊκών εταιριών.

Αυτό ισχύει και στην περίπτωση της QJMotor Super9 που έχει λάβει άδεια από την MV Agusta, για να δημιουργήσει τη μοτοσυκλέτα που είναι παρόμοια με το Superveloce της ιταλικής εταιρίας. Μήπως αυτό σημαίνει πως θα μπορέσουμε να αποκτήσουμε ονειρικά supersport σε προσιτές τιμές; Όχι απαραίτητα, ή τουλάχιστον όχι προς το παρόν.

Αλλά ενώ το QJMotor SRK921 “Super9″ φαίνεται να είναι μια στεγνή αντιγραφή του MV Agusta Superveloce 1000, η πραγματικότητα είναι διαφορετική.

Οι ομοιότητες της μοτοσυκλέτας προκύπτουν από τη σύνδεση μεταξύ της MV και της μητρικής εταιρίας της QJMotor, της Qianjiang.

Η συνεργασία χρονολογείται ήδη από το 2020, η αρχική συμφωνία συνήφθη μεταξύ του τότε Διευθύνοντος Συμβούλου της MV Timur Sardarov (ο οποίος επέστρεψε στο τιμόνι και πάλι πρόσφατα) και του Dongshao Guo της Qianjiang Motor, ως «μακροπρόθεσμη συνεργασία» που θα έδινε στην QJ τη διανομή των μοτοσυκλετών της MV στην Κίνα και θα επέτρεπε στις δυο εταιρίες να συνεργάζονται στενά σε μελλοντικά μοντέλα.

Αυτά θα περιλάμβαναν φθηνότερα, κινεζικής κατασκευής MV που θα κατασκευάζονταν από την Qianjang, καθώς και μοντέλα της QJMotor που θα βασίζονταν στον τετρακύλινδρο κινητήρα της MV Agusta, δίνοντας στην Qianjiang τη δυνατότητα να μπει δυναμικά στην αναπτυσσόμενη αγορά για μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού στην Κίνα.

Η ιδέα ενός κινεζικής κατασκευής, χαμηλού κόστους MV Agusta σχεδόν υλοποιήθηκε με το Adventure Lucky Explorer 5.5, το οποίο βασίστηκε στην ίδια πλατφόρμα και κινητήρα QJMotor που χρησιμοποιούνται στο Benelli TRK 552.

Αυτό το πρότζεκτ εγκαταλείφθηκε όταν η KTM απόκτησε την MV Agusta και μάλιστα τα Lucky Explorer “δόθηκαν” στην ισπανική Rieju με στόχο να βγουν στην παραγωγή στο άμεσο μέλλον. Τώρα, με τις αλλαγές που συμβαίνουν στην ΚΤΜ και με την MV Agusta να επιστρέφει στα χέρια του Sadarov, τα πλάνα διαφοροποιούνται και πάλι.

Στην Κίνα, QJMotor έχει ήδη λανσάρει το SRK921RR, χρησιμοποιώντας μια έκδοση 921cc ενός παλαιότερου τετρακύλινδρου κινητήρα της MV, που κατασκευάζεται με άδεια στην Κίνα

Αν αυτή η χωρητικότητα σας θυμίζει κάτι, είναι επειδή χρησιμοποιήθηκε για λίγο στο Brutale 920 από το 2011 έως το 2012, σε μια προσπάθεια να κατασκευαστεί μια χαμηλότερου κόστους MV, ενώ πιο πρόσφατα εμφανίστηκε ξανά στο MV Agusta 921S του 2022.

Το νέο QJMotor Super9 βασίζεται στον ίδιο τετρακύλινδρο κινητήρα 921cc και στο πλαίσιο του SRK921RR, το οποίο ουσιαστικά διαθέτει το ίδιο πλαίσιο με το MV Brutale, όπως και το μονόμπρατσο ψαλίδι.

Ενώ το SRK921RR χρησιμοποιεί μοντέρνο στυλ που προφανώς δεν αντιγράφει άλλες μοτοσυκλέτες, το φέρινγκ του Super9 σχετίζεται ξεκάθαρα με τα MV Agusta Superveloce 800 και 1000, με ιδιαίτερα μεγάλη ομοιότητα στα σχεδόν πανομοιότυπα πλαϊνά αεροδυναμικά φτεράκια και ένα πολύ παρόμοιο κάτω τμήμα φέρινγκ.

Η εξάτμιση, εν τω μεταξύ, χρησιμοποιεί τέσσερα ξεχωριστά τελικά στη δεξιά πλευρά, που μοιάζουν πολύ με το σχέδιο τριών εξατμίσεων του Superveloce 800.

Στην έγκριση τύπου της μοτοσυκλέτας αναφέρεται μέγιστη ισχύς 127 ίππων στις 10.000 σ.α.λ. από αυτόν τον τετρακύλινδρο κινητήρα ιταλικής σχεδίασης και κινεζικής κατασκευής.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ένα πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι Marzocchi και ένα αντίστοιχο αμορτισέρ, αλλά και αμορτισέρ τιμονιού, καθώς και φρένα με ακτινικές δαγκάνες της Brembo και τη συνήθη σειρά ηλεκτρονικών, συμπεριλαμβανομένου ενός έγχρωμου οργάνου TFT.

Η τιμή της QJMotor Super9 είναι στην Κίνα κοντά στις 10.000 ευρώ και, όχι, όπως είπαμε και στον πρόλογο δεν θα έρθει στην Ευρώπη… δυστυχώς.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!