Ένα βήμα παραπάνω
Πολύ καλό για να είναι αληθινό ή μήπως η αρχή για μια διαφορετική προσέγγιση στα εναλλακτικά δίτροχα; Η Segway με την ανακοίνωση του Apex H2 θέτει τον πήχη πολύ ψηλά, μας δημιουργεί όμως και ερωτήματα σχετικά με τη δυνατότητα παραγωγής αλλά και βιωσιμότητας αυτής της μοτοσυκλέτας στην αγορά.
Πρόκειται για τη γνωστή Segway, που κατασκεύαζε τα οχήματα με τους δύο παράλληλα διατεταγμένους τροχούς και την δυνατότητα αυτόματης ισορροπίας μέσω γυροσκοπίων.
Η αμερικανική Segway δεν τα πήγε και τόσο καλά όμως και έτσι αγοράστηκε από την κινεζική Ninebot, η οποία χρησιμοποιώντας το καλά εδραιωμένο όνομα στην αγορά, διεύρυνε σε πολύ μεγάλο βαθμό τη γκάμα, στην οποία συμπεριλαμβάνονται πλέον πατίνια, σκούτερ, play bikes, go–kart και άλλα ηλεκτροκίνητα οχήματα προσωπικής μεταφοράς και διασκέδασης.
Από μοτοσυκλέτες όμως δεν έχουμε ακόμη κάτι χειροπιαστό πέραν εντυπωσιακών προθέσεων υπό τη μορφή concept.
Η αρχή έγινε το 2019 με το Apex, μια ηλεκτροκίνητη superbike με ισχύ 150 ίππων και ικανότητα επιτάχυνσης 0-100 km/h σε 2,9 δευτερόλεπτα, η οποία προκάλεσε αίσθηση αλλά παραμένει… σε εκκρεμότητα αφού δεν υπήρξε κάποια εξέλιξη στο όλο θέμα.
Τώρα η Segway επανέρχεται με κάτι ακόμη πιο εντυπωσιακό, το Apex H2, ένα streetfighter που φαίνεται να έρχεται σχεδιαστικά από το μέλλον. Τα μονόμπρατσα μπροστά και πίσω θυμίζουν Gilera CX και δίνουν την εντύπωση ότι η μοτοσυκλέτα αναρτάται στον αέρα, ενώ τα LED rim lights παραπέμπουν στα Light Cycles του TRON.
Eντάξει, για σχεδίαση σε H/Y υπολογιστή πρόκειται, ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι γουστάρει αλλά το πιο εντυπωσιακό δεν είναι αυτό, είναι το ότι το Apex H2 θα χρησιμοποιεί το υδρογόνο ως «καύσιμο» για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω της διαδικασίας που συντελείται σε αυτό που είναι γνωστό ως «κυψέλες καυσίμου».
Η παραγόμενη ενέργεια θα αποθηκεύεται σε μπαταρία και από αυτήν θα τροφοδοτείται ο ηλεκτροκινητήρας της μοτοσυκλέτας.
Η διαδικασία αυτή είναι πολύ πιο πρακτική από την ηλεκτροκίνηση που επαφίεται αποκλειστικά στις μπαταρίες, καθότι όσο το όχημα έχει γεμάτο το «ρεζερβουάρ» υδρογόνου, μπορεί να παράγει ενέργεια, χωρίς να χρειάζεται επαναφόρτιση ή αλλαγή μπαταριών.
Υπάρχει βέβαια ένα μεγάλο «αλλά» στην όλη υπόθεση και αυτό έχει να κάνει με το ότι το υδρογόνο απαιτεί πολύ μεγάλα ποσά ενέργειας για να παραχθεί και αποθηκεύεται υπό μεγάλη πίεση.
Αν η ανάπτυξη ενός μεγάλου δικτύου φόρτισης / ανταλλαγής μπαταριών είναι δύσκολη, το αντίστοιχο με σταθμούς ανεφοδιασμού με υδρογόνο είναι σχεδόν ουτοπικό σενάριο.
Παρ΄ όλα αυτά, η Segway δηλώνει ότι θα το τολμήσει και η μοτοσυκλέτα θα είναι έτοιμη το 2023. Αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά φυσικά και δεν υπάρχουν, αφού ακόμα μάλλον βρισκόμαστε στο στάδιο της αποκρυστάλλωσης της ιδέας.
Ωστόσο η εταιρία αναφέρει ότι μπορούμε να περιμένουμε μια απόδοση της τάξεως των 80 ίππων (!), επιτάχυνση 0-100 σε λιγότερο από 4 δεύτερα και μια τελική 150 χλμ./ώρα, που η αλήθεια είναι ότι ακούγεται πολύ συγκρατημένη βάσει της ιπποδύναμης.
Επίσης γίνεται αναφορά και για την τιμή, στα 70.000 γιεν, δηλαδή με την τρέχουσα ισοτιμία (Απρίλιος 2021) περίπου 9.000 ευρώ.
Για να δούμε λοιπόν… είναι όλο αυτό μια δέσμευση στην οποία θα ανταποκριθεί η Segway ή απλά ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα; Ο χρόνος θα δείξει.