Με ροπή… μυθική
H μεγαλύτερη σε κυβισμό μοτοσυκλέτα εμπορίου ανήκει στην Triumph, αφού έχει κυβισμό 2.500 κυβικών, παρέχει την περισσότερη ροπή που μπορείς να βρεις σε δύο τροχούς και μας αποκαλύπτεται σε δύο εκδόσεις. Κείμενο: Νίκος Βιτσιλάκης
Οι Triumph Rocket 3 R και Triumph Rocket 3 GT είναι δύο μοτοσυκλέτες που βγαίνουν στην παραγωγή με στόχο να είναι διαφορετικές από τις άλλες. Μυώδεις κατασκευές με έμφαση στις επιδόσεις, διαθέτουν τρικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 2.500cc, o οποίος αποδίδει 167 ίππους στις 6.000rpm.
Οι τιμές των επιδόσεων είναι άκρως εντυπωσιακές αμφότερες, αλλά όχι και αυτές που θα συζητηθούν περισσότερο. Γιατί εκεί που οι δύο Αγγλίδες ξεφεύγουν είναι στον τομέα της ροπής, όπου τα 22 κιλά (221Nm) στις μόλις 4.000rpm είναι μια τιμή που σπάει κάθε προηγούμενο ρεκόρ σε μοτοσυκλέτα ευρείας παραγωγής, αναδεικνύοντας τις κτηνώδεις Rocket 3 σε μοτοσυκλέτες με κυριαρχικό χαρακτήρα στην κατηγορία των λεγόμενων muscle bikes.
Η άφιξη των R και GT ήταν γνωστή, πλην όμως μόλις τώρα επισημοποιήθηκε από την Triumph. Ρίχνουμε μαζί σας μια γρήγορη ματιά στα κύρια χαρακτηριστικά τους.
Από τον Ιανουάριο του 2020, οπότε και θα βγουν στην παραγωγή, οι υπερκυβισμένες Triumph δεν θα θυμίζουν και πολύ τον προκάτοχο -και κατά 40 κιλά βαρύτερο- Rocket III του 2004. Σε πρώτη φάση θα υπάρχουν δύο εκδόσεις, η R για τις “καθημερινές” μας βόλτες και η GT με τις πιο ταξιδιωτικές ανησυχίες.
Πέραν των χρωμάτων, τα δύο μοντέλα διαφοροποιούνται σε λίγα σημεία, τέσσερα συγκεκριμένα, που όμως είναι ικανά να τους προσδώσουν ξεχωριστούς χαρακτήρες. Στο R υπάρχει ένα μίνι φέρινγκ προβολέα και στο GT μια επιπρόσθετη ζελατίνα πάνω από αυτό, όπως επίσης και μια σέλα διαφορετικής σχεδίασης και με υποστήριξη για τον/την συνεπιβάτη (sissy bar).
Να σημειωθεί πως αμφότερες οι σέλες είναι διαιρούμενες, ρυθμιζόμενες και πως εύκολα μπορούν να μετατραπούν σε μονές. Η τρίτη διαφορά αφορά στο τιμόνι, που στην περίπτωση του GT βρίσκεται πιο κοντά στο σώμα του οδηγού, ενώ η τέταρτη και τελευταία έχει να κάνει με τη θέση των μαρσπιέ και των ποδωστηρίων (όλα ρυθμιζόμενα) του αναβάτη, τα οποία στην περίπτωση του R βρίσκονται παραδοσιακά στο κέντρο της μοτοσυκλέτας ενώ στην αντίστοιχη του GT έχουν τοποθετηθεί πολύ πιο μπροστά, επιτάσσοντας μια θέση οδήγησης άκρως touring. Τα συστατικά τους μόνο θετικά σχόλια μπορούν να προκαλέσουν, μια ματιά στα φρένα (Brembo Stylema) και στην ανάρτηση (Showa πλήρως ρυθμιζόμενη) είναι αρκετή για να πάρουμε μια ιδέα.
Ένας διπλός προβολέας LED-DRL και μια δεύτερης γενιάς οθόνη TFT με φωτιζόμενους διακόπτες προϊδεάζουν για κάτι καλό, παρέα με την αριστουργηματική εξάτμιση και τις περίτεχνες ζάντες. Ψαρωτικά σε εμφάνιση το μονόμπρατσο ψαλίδι και το πίσω ελαστικό των 240mm(!), δένουν με το -σε πλήρη θέα- επιβλητικό τρικύλινδρο σύνολο. Παρόντα και αναβαθμισμένα τα συστήματα Cornering ABS και Traction Control, τέσσερα τα οδηγικά προγράμματα (Road, Rain, Sport και ένα που οριοθετείται από τον αναβάτη), full LED τα φωτιστικά σώματα, Hill hold control, cruise control, keyless ανάφλεξη και θερμαινόμενα γκριπ (στάνταρ στο GT, εξτρά στο R) – δε νομίζουμε να βρεθεί κάποιος παραπονούμενος.
Έτσι όπως μας έχει συνηθίσει η Triumph, ήδη ανακοίνωσε μια σειρά περισσότερων από 50 γνήσιων εργοστασιακών αξεσουάρ για τα δύο μοντέλα, όπως επίσης και την παρουσίαση του “Highway” inspiration kit, ενός εργοστασιακού “καστομαρισμένου” μοντέλου που επεκτείνει ακόμα πιο πολύ τις τουριστικές ιδιότητες των δύο Rocket.