Λιγότερα κυβικά, περισσότερη απήχηση!
Αν τα 765 κυβικά και οι 123 ίπποι του RS σας φαίνονται υπερβολικά ή έχετε δίπλωμα οδήγησης A2, τότε το νέο Triumph Street Triple S 660 είναι αυτό που ψάχνετε. Για την Ελλάδα όμως τα πράγματα δεν είναι ρόδινα…
Πρόσφατα η Triumph παρουσίασε την τελευταία γενιά Street Triple, κάνοντας αρχή με το κορυφαίο σε επιδόσεις και προδιαγραφές RS.
Όλοι ξέραμε ότι ήταν θέμα χρόνου να βγάλει η αγγλική φίρμα στην επιφάνεια και τις απλούστερες εκδόσεις R και S, έτσι δηλαδή όπως μας έχει συνηθίσει με τη μεσαία γκάμα των streetfighter μοντέλων της τα τελευταία χρόνια.
Το δεύτερο «χτύπημα» μόλις έγινε λοιπόν και αφορά σε μια ενδιαφέρουσα έκδοση S με λιγότερα κατά 105 κυβικά (660 από 765!) και ιπποδύναμη που προσαρμόζεται στις ανάγκες του εκάστοτε αναβάτη.
Η Triumph Street Triple S 660 διαθέτει φυσικά τρικύλινδρο κινητήρα Euro5, απόδοσης 47,6 ίππων, έτσι ώστε να μπορεί να οδηγηθεί από κατόχους διπλωμάτων Α2, πλην όμως αυτοί μπορούν κάλλιστα να σκαρφαλώσουν στους 95,2 όταν με το καλό ο ιδιοκτήτης (ή η ιδιοκτήτρια, αφού είναι ιδανική για κοπέλες) της μοτοσυκλέτας αποκτήσει το δικαίωμα να γίνει κάτοχος κανονικού “ανοικτού” διπλώματος (και να οδηγεί ό,τι θέλει).
Ο τρικύλινδρος εν σειρά έχει την ίδια βασική δομή με τον αντίστοιχο της έκδοσης RS (υγρόψυκτος με τετραβάλβιδες κεφαλές και 2 ΕΕΚ), αλλά διαφοροποιείται τόσο στη διάμετρο όσο και στη διαδρομή των εμβόλων του.
Όπερ σημαίνει πως είναι φτιαγμένος σε διαφορετική βάση και πως δεν μπορεί να αποκτήσει την ίδια ιπποδύναμη με το RS στο μέλλον.
Οι διαφορές της έκδοσης RS με S πέραν του κινητήρα είναι ελάχιστες. Εμφανισιακά οι δύο μοτοσυκλέτες είναι σχεδόν πανομοιότυπες και απαιτείται προσεκτική ματιά για να εντοπίσουμε τις διαφοροποιήσεις σε φρένα, ανάρτηση, σέλα και όργανα.
Οι ακτινικές δαγκάνες της Brembo έχουν δώσει τη θέση τους σε συμβατικές της Nissin πάνω στην Triumph Street Triple S 660, ενώ η χαμηλότερη κατά 15mm θέση οδήγησης και αυτή του συνεπιβάτη έχουν αποκτήσει νέα εργονομία.
Το πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ της Ohlins έχει αντικατασταθεί στην Triumph Street Triple S 660 από ένα Showa απλούστερων προδιαγραφών (ρυθμίζεται μόνο η προφόρτιση του ελατηρίου του), ενώ το ανεστραμμένο πιρούνι παραμένει Showa με καλάμια 41mm, αλλά δεν είναι τεχνολογίας «BPF» (Big Piston Fork) και δεν διαθέτει καμία ρύθμιση.
Η οθόνη TFT του RS έχει ομοίως αντικατασταθεί και τη θέση της έχει πάρει μια μικρότερη LCD με ένα αναλογικό στροφόμετρο δίπλα της.
To τελικό της εξάτμισης έχει αλλάξει σε σχήμα, ενώ δίπλα στους λαιμούς της δεν υπάρχει πλέον το πλαστικό αεροδυναμικό βοήθημα που διαθέτει το RS.
Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, υπάρχουν δύο (έναντι 5) οδηγικά προγράμματα και ρυθμιζόμενης λειτουργίας traction control.
Μικρές διαφοροποιήσεις έχουν γίνει και στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά (ίχνος, κάστερ, μεταξόνιο), προκειμένου να προσδώσουν στο S μια λιγότερο ακραία οδική συμπεριφορά.
Mε αυτό το σκεπτικό, έχει αλλάξει και ο τύπος των ελαστικών της Pirelli, καθώς τα Supercorsa έχουν δώσει τη θέση τους στα Diablo Rosso III. Πέραν των χρωμάτων, τέλος, αλλαγή έχει γίνει και στους καθρέφτες, με αυτούς του S να έχουν μεγαλύτερα στελέχη προκειμένου να ρυθμίζονται ευκολότερα και έτσι να προσφέρουν καλύτερη ορατότητα.
To βάρος της Triumph Street Triple S 660 παρέμεινε χαμηλά στα 168 κιλά και το ρεζερβουάρ της μπορεί να χωρέσει 17,4 λίτρα.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα της αντιπροσωπείας, δυστυχώς δεν προβλέπεται εισαγωγή της “έξυπνης” Triumph Street Triple S 660 στην Ελλάδα, παρότι πιστεύουμε ότι θα υπήρχε ενδιαφέρον από τους κατόχους άδειας οδήγησης Α2 (που δεν είναι και λίγοι). Θα ακολουθήσει πάντως οσονούπω και η μεσαία R, την οποία θα τη δούμε από κοντά (και εντός συνόρων) κατά τα τέλη Φεβρουαρίου.